close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מעבר נכון ובטוח אל בית אבות

מערכת שורשכו אייר, תשעה15/05/2015

המעבר אל בית האבות הוא תהליך מטלטל. מדובר במעבר שמעלה לא מעט תחושות, שאלות ורגשות

תגיות:
אחד הרגעים המטלטלים ביותר בחיי כל קשיש הוא יום המעבר אל בית האבות. בין אם מדובר בקשיש סיעודי שאינו יכול לשהות יותר בבית או בזוג קשישים שרוצים לעבור למקום טיפולי ונוח ולעבור בו את השנים הבאות של חייהם, מדובר במעבר שמעלה לא מעט תחושות, שאלות ורגשות. ההסתגלות יכולה להיות מהירה, אך היא יכולה להיות גם תהליך לא קל. איך יוצרים מעבר נכון ובטוח אל בית אבות? שאלנו מומחים בנושא.

מערבים את בני המשפחה
מעבר לבית אבות דורש מעורבות של כל בני המשפחה. זו אינה עובדה גמורה בשטח שכאשר הקשיש עולה על המכונית ונוסע אל ביתו החדש, נגמרת האחריות של בני המשפחה. בני המשפחה צריכים להיות שם לצדו, לתפקד כאוזן קשבת, כמי שמעניקים לו את החוזק והבטחון לעשות את הצעד בצורה הטובה ביותר ובעיקר, הם צריכים להיות שם כמפקחים ותומכים כאשר הקשיש נתקל בקשיים, להתריע עליהם ולמצוא את הפתרון יחד עם צוות המקום.

להיערך יחד לקראת המעבר
תהליך מעבר לבית אבות הוא לא מהיר, הוא כולל חיפוש אחר בית אבות מתאים, ביקור ופגישה עם הצוות ורק לאחר מכן החלטה וביצוע. גם כאן המשפחה נכנסת לתמונה. כדאי מאד שאחד מבני המשפחה הקרובים ביותר לקשיש ילווה אותו לראות את בית האבות, יהיה שם כדי לשאול שאלות ולראות את הפרטים הקטנים. העניין חשוב עוד יותר כאשר מדובר בקשיש שאינו מסוגל להחליט בעצמו על המקום הטוב ביותר, אז דרושה מעורבות של בני המשפחה.

לאחר בחירת המקום, יש צורך בהכנה – נפשית ופרקטית – לקראת המעבר. חשוב שהקשיש לא יעשה זאת לבד אלא יקבל את התמיכה של בני המשפחה ואפילו של הצוות בבית האבות. 

שילוב מול הצוות
לא רק המשפחה צריכה להיות לצדו של הקשיש כשהוא עובר לבית אבות, אלא גם הצוות המטפל. רצוי להגיע מראש להכיר את הצוות ולהתייעץ עם הצוות המטפל לגבי ההכנה המתאימה.

עם בואו של המעבר, כדאי שיהיה איש צוות מסוים שיקבל את הקשיש וייתן לו את היחס החם שיעזור לו להשתלב, יכיר לו את הדיירים הנוספים בבית האבות ויהיה שם לכל בעיה וקושי. בכל בתי האבות נמצאים עובדים סוציאליים, מטפלים סיעודיים בעלי ניסיון או מנהלים בעלי רקע בסיעוד שיכולים לתת את התמיכה הזו ולגרום לקשיש להרגיש בבית.

בחירה נכונה יוצרת שקט נפשי
הבחירה הנכונה בבית אבות מתאים יוצרת גם שקט נפשי בזמן המעבר. גם עבור הקשיש וגם עבור בני המשפחה. מומלץ להשקיע מחשבה לא מעטה בבחירת בית האבות המתאים, לחשוב על מצבו הבריאותי, הנפשי, הכלכלי, הפסיכולוגי והמשפחתי של הקשיש וליצוק את כל הנתונים האלו לתוך בחירה שקולה ומדוייקת. בחירה בבית אבות שמעניק מסגרת קבועה, פעילויות יומיומיות, סיוע סיעודי ורפואי ותנאי מחייה טובים – היא בחירה שתעניק לכם שקט נפשי בזמן המעבר.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה