close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כולסטרול עודף? הכירו את טיפול האיור וודה

מערכת שורשז סיוון, תשעה25/05/2015

האם אפשר למנוע עודף כולסטרול בטיפול לא תרופתי?

תגיות:

תופעת עודף הכולסטרול היא תופעה אשר פוגעת ברבים מאוכלוסיית ישראל. עודף הכולסטרול הוא מסוכן ומעלה את הסיכון לחלות במחלות לב, מחלות ומקשה על התפקוד היום יומי. ישראלים רבים חושבים כי הטיפול היחידי לתופעה הוא הטיפול התרופתי ואף מוצאים עצמם נוטלי תרופות "ליתר ביטחון" עוד לפני שהכולסטרול בדם עולה.

מדוע נוצר מצב של עודף כולסטרול?
רגע לפני שפונים לטפל בעודף כולסטרול יש להבין מה גורם לו. הכולסטרול קיים באופן טבעי, אך הוא מגיע למצב עודף בשל חוסר איזון. לרוב, הוא יופיע עם השמנה, אך לא תמיד. כאשר התזונה אינה מאוזנת הכולסטרול עולה וכיוון שהאכילה המערבית מאופיינת באכילה לא מסודרת, אוכל שמנוני, מזון מעובד ובכמויות שאינן תואמות לצורך של הגוף, הסיכוי להופעת עודף כולסטרול גבוה מאד.

חשוב לדעת כי עודף כולסטרול יכול להופיע גם בגוף רזה כיוון שהוא מאפיין מצבים בהם הגוף לא מקבל את מה שדרוש לו כולל כל הויטמינים והמינרלים הדרושים. מעבר לכך, הגוף שלנו קשור בנפש ולא ניתן להפריד בין השניים וכשמסתכלים על הסיבות להיווצרות כולסטרול על פי הרפואה הלא קונבנציונלית נראה כי מדובר בתזונה לקויה או אורח חיים לא תקין (ולרוב שילוב של שניהם).

תזונה לקויה היא תזונה אשר מורכבת ממוצרים שמנים, מיעוט בויטמינים, מזונות קרים או חמים מאד, מוצרים בעל ערך קלורי גבוה (לא חייבים להיות בעלי אחוזי שומן גבוהים) ומזונות מלאי מלחים. נוסף לכך, גם אכילה לא מבוקרת, ללא הפסקה או הגעה למצבי קיצון של רעב יכולים לגרום לעודף כולסטרול.

התנהלות חיים לקויה שיכולה להוביל לעודף כולסטרול היא התנהלות של חוסר תנועה (באופן כללי ולא רק חוסר פעילות ספורטיבית) ושינה לא טובה (וגם חוסר או עודף שינה).

טיפול תרופתי מול טיפול טבעי
ההבנה כי יש באפשרותנו לשנות את עודף הכולסטרול או למנוע אותו ללא תרופות מעלה את השאלה באיזה טיפול עדיף לנקוט, טיפול תרופתי או טיפול טבעי.

טיפול תרופתי – טיפול תרופתי לכולסטרול משמעותו נטילת תרופות מדי יום. את התרופות יש ליטול רק בקבלת מרשם רופא. התרופות הן לרוב ממשפחת הסטטינים והן מפחיתות את רמת הכולסטרול הרע ומעלות את רמת הכולסטרול הטוב.

טיפול טבעי – טיפול טבעי משמעותו יצירת אורח חיים נכון שמונע את עליית הכולסטרול (או מוריד אותו). טיפול איור וודה מתייחס לא רק להורדת כולסטרול אלא לאדם המטופל והוא יכול לכלול ניקוי גוף, מתן צמחי מרפא, תמיכה נפשית ועוד.

היתרונות של טיפול איור וודה
דרך איור וודה אפשר למנוע את התלות בתרופות ואת תופעות הלוואי אשר קשורות בנטילתן. הטיפול מאזן את האדם המטופל בכל אחד מהאספקטים של חייו ולכן ההשפעה של הטיפול רחבה מאד. כל מי שמחפש אחר טיפולים שאינם כוללים תלות בתרופות ימצא מענה באיור וודה ובטיפולים הטבעיים.

למידע נוסף אודות טיפול בכולסטרול בעזרת איורוודה- לחצו על הקישור

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה