close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בעל עסק- כל הדברים שיעזרו לך לנהל אותו נכון

מערכת שורשיב סיוון, תשעה30/05/2015

בעלי עסק רבים מגלים זמן קצר לאחר הקמתו שניהול עסק הוא מלאכה שונה לחלוטין מבעלות על עסק

תגיות:
להיות בעל עסק זו משימה מסובכת שלעתים קרובות איש לא הכין אותנו אליה, יש לנו רעיון, יש לנו יוזמה ויש לנו מימון, ואנחנו רוצים להקים את העסק שלנו ולהתחיל לקבוע לעצמנו דריסת רגל בתחום העיסוק שבו בחרנו. לכאורה, מדובר בחלום האמריקאי ממש – אבל חלום לחוד ומציאות לחוד, ובעלי עסק רבים מגלים זמן קצר לאחר הקמתו שניהול עסק הוא מלאכה שונה לחלוטין מבעלות על עסק, ושאיש לא הכין אותנו לקשיים הכרוכים בניהול יום יומי שוטף של העסק. כעת העולם מתחלק לשלושה סוגים של אנשים – אלה שהניהול בא להם באופן טבעי, והם מצליחים לנווט את הספינה שלהם לחוף המבטחים (מדובר במיעוט קיצוני), אלה שלא מצליחים לנהל את העסק שלהם בהצלחה ומצטרפים לסטטיסטיקה של מרבית העסקים הפרטיים בישראל, ששורדים בין שנתיים לשלוש, והסוג השלישי הוא אלה שיודעים לקבל את התמיכה המקצועית שנחוצה להם, ומצליחים להקיף את עצמם בתנאים המיטביים להצלחה בניהול העסק שלהם.

כמה כלים שיעזרו לנו לנהל את העסק בצורה נכונה
הכלי החשוב ביותר בניהול של עסק הוא ההבנה של הכוחות המנוגדים שעובדים בעסק שלנו. מצד אחד, לנגד עיננו ניצבת תמיד טובת העסק והמשימות שלנו לטווח הארוך. מצד שני, ניצבת טובת העובדים שלנו וההצלחה שלנו לפתח אותם מבחינה אישית ומקצועית כחלק מהצלחת העסק. מצד שלישי, ניצבות המטרות לטווח הקצר שלנו ושל העובדים שלנו. שלושת הגורמים הללו, לעתים קרובות, סותרים אחד את השני ויוצרים חיכוכים בתוך העסק, בין העובדים שלנו לבין עצמם ובינם לבין השדרה הניהולית (אנחנו). עלינו לזכור תמיד כי טובת העובדים שלנו היא-היא טובת העסק שלנו, והמטרות לטווח הארוך לא יוכלו להיות מושגות אלמלא יושגו המטרות לטווח הקצר.

אנשי המקצוע ההכרחיים לניהול נכון ואיכותי של העסק שלנו
בנוסף לכלים תיאורטיים וניהוליים, חשוב להבין שישנם אנשי מקצוע שעסק מודרני לא יכול לתפקד בלעדיהם. אנשי המקצוע הללו, כמובן, צריכים לתת מענה בנושאים בהם אנחנו לא יודעים לתת את המענה הזה בכוחנו, בשביל ליצור את המענה המקצועי ביותר בעסק הן מבחינת הלקוחות, הן מבחינת השיווק והן מבחינת ניהול העסק השוטף. לצורך העניין, אין עסק שמצליח להשיג את מטרותיו ללא איש מקצוע שעוסק בשיווק – בין אם מדובר בעובד קבוע ובין אם בפרילנסר או בשירות שכור. מבחינת תחזוקת העסק, כל עסק רציני צריך לשכור מנהל רשת, לעתים קרובות במשרה מלאה, שיקים וינהל עבורנו את כל מערכות המחשוב ואת הרשת הסגורה של העסק.

בסופו של דבר, מקצועיות גבוהה היא לא ערובה לניהול טוב. ניהול הוא אומנות
אולי אנחנו אנשי המקצוע הטובים ביותר בעסק, אולי יש לנו רעיונות מבריקים ואולי יש לנו מוצר פורץ דרך – אבל זה לא הופך אותנו למנהלים טובים. יתרה מכך, ללא התמיכה העוטפת של אנשי מקצוע איכותיים לא פחות בתחומם, העסק שלנו לא באמת יוכל להצליח.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה