close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הצעת חוק- לא יוכלו לקנוס עסקים שנמנעים מלעבוד בשבת

מערכת שורשיא אלול, תשעה26/08/2015

לא יהיה ניתן לכפות על בעל עסק לעבוד בשבת כתנאי להצטרפותו למתחם עסקים

תגיות:
ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) הגיש היום הצעת חוק לפיה לא יהיה ניתן לכפות על בעל עסק לעבוד בשבת כתנאי להצטרפותו למתחם עסקים ולא ניתן יהיה לקנוס אותו בגין סירובו לעבוד בשבת. בנוסף, יוכלו בעלי עסקים לתבוע נזיקית עמיתים מחללי שבת הפוגעים בהם כלכלית.

ההצעה, עליה שקד ח"כ זוהר בחודשים האחרונים, הפכה היום רלבנטית מתמיד בעקבות קנס של אלפי שקלים שהשיתה הנהלת "שרונה מרקט" בתל אביב על בעל חנות שסירב לפתוח אותה בשבת.

על פי הצעת החוק תמנע פעילות מסחרית במהלך יום השבת ויינתנו כלים משפטיים לנפגעים מהפרת הזכות ליום מנוחה על מנת לעמוד על זכויותיהם ולתבוע את נזקיהם. החוק ייצור מנגנונים אפקטיביים לאכיפת עיקרון ימי המנוחה על ידי הרשויות ויישום העיקרון החשוב הזה הלכה למעשה.

הצעת חוק זו מצטרפת להצעת תיקון לחוק הספורט שהגיש ח"כ זוהר במושב האחרון שתאפשר למועדוני ספורט לשמור שבת ותמנע כפיה חילונית על ידי קיום תחרויות  ספורט בשבת בלבד.

ח"כ מיקי זוהר אמר היום: "לא מתקבל על הדעת שבמדינה היהודית ששבת הוא יום המנוחה הממלכתי שלה, ייקנס אזרח בגין שמירת שבת. זו פעולה נפשעת הפוגעת בזהות היהודית שלנו כמדינה. על פי הצעת החוק שלי,  לא ניתן יהיה להתנות חוזה עסקים בעבודה בשבת. בנוסף, אדם שפועל על פי הסטטוס קוו שאינו מאפשר עבודה ביום השבת יוכל גם לתבוע נזיקית אדם אחר המפעיל את עסקיו בשבת ובכך בעצם פוגע בו כלכלית"
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה