close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כל העולם נגדנו... וגם אנחנו נגדנו

הרב יניב חניאכד חשוון, תשעו06/11/2015

האמת- גם מי שמשוכנע ויודע ש"כל העולם נגדנו" ועד כמה התקשורת משוחדת נגד ישראל עומד שוב ושוב נדהם עד כמה זה מרחיק לכת

תגיות:
לאחרונה אנחנו עסוקים בשורש בבניית אתר "בסגנון חדשותי" ללקוח די גדול, עבודה שמכריחה אותנו להיכנס שוב ושוב לאתרי
החדשות הגדולים בעולם כדי ללמוד על עיצובם ותפיסת העולם שלהם. יצא לנו להיכנס לאתרים הללו כמעט מידי יום במשך שבועיים או שלושה מאוד קריטיים מבחינת ישראל והתקשורת העולמית... ממש מתחילת "גל הטרור" הבלתי נגמר ועד לפני שבוע. והאמת- גם מי שמשוכנע ויודע ש"כל העולם נגדנו" ועד כמה התקשורת משוחדת נגד ישראל עומד שוב ושוב נדהם עד כמה זה מרחיק לכת.
קשה ומדהים לראות את ההתייחסות של ענקיות החדשות בעולם כולו למה שהם מכנים "סבב האלימות" בין ישראל לפלסטינאים. החד צדדיות היא אפילו לא עניין גדול. היא פשוט שם, תמיד, בצורה בוטה וחסרת פשרות. כמעט כאילו הCNN הוא עלון מקומי של רמאללה, או הBBC כלי תקשורת ששייך לאבו מאזן. הכותרות, בחירת התמונות, הניסוחים... ההישענות על מקורות מידע פלסטינאים (אם בכלל מדווחים על הרוגים יהודים, כל משפט ביאהו ובCNN  ילווה, תמיד בסיומת- "טוענים מקורות בישראל", וכך יוצאים משפטים מוזרים כמו- "בסבב האלימות האחרון של ישראל והפלסטינאים נהרגו חמישה פלסטינאים. כמו כן ישראלי אחד, על פי טענת משטרת ישראל"), ובעיקר ההתעלמות המוחלטת מה"טרור". זה באמת מדהים, כמעט נושא למחקר עמוק, על ההזדהות המוחלטת של אנשים נאורים לכאורה, מערביים, הסובלים מטרור וכו'... עם רוצחים בני שלוש עשרה. אולם זה לא רק הרוצחים, כאשר ראש הממשלה, בטעות מכוונת לענ"ד, דיבר על המופתי מירושלים ושיתוף הפעולה שלו עם היטלר... CNN לא הפסיקו להשוות בין ה"טעות" של אבו מאזן שטען שילד פלסטינאי נרצח על ידי ישראל ל"אמירה" של נתניהו שהיא אמירה מטעה. אבל אפילו יותר מזה, באחד מהימים הכי קשים של הרציחות בירושלים, הפגינו בערב כמה אנשי שמאל בירושלים. בטח לא שמעתם על זה כי היו שם כמה עשרות אנשים, שרובם ערבים, אולם בCNN זו היתה כותרת ראשית של חצי יום- "ישראלים ופלשתינאים מפגינים נגד מדיניות הכיבוש המובילה לאלימות". עם ציטוטים, "דיווחים מהשטח" מההפגנה, השפעתה על הציבור בישראל שמואס באלימות הדו צדדית, צילומים מרהיבים ויותר מ2000 מילה.

זה באמת מדהים ומלמד עד כמה נמוך יכולה לרדת ה"ממלכה השביעית", שכל כך משפיעה על הרחוב, דעת הקהל והפוליטיקאים. ברוב רובם של כלי התקשורת הכותבים עצמם הם ערבים והנתונים המגיעים מפלסטינאים הם אמת מוחלטת לציטוט... והאמת? לא נראה שמדינת ישראל בכלל מבינה את הזירה, את הצורך, או אפילו משוכנעת בצדקתה מספיק כדי לספק נתונים אחרים. מול "נער בן חמש עשרה נורה על ידי שוטרים ישראלים למוות. אחרי שלטענת המשטרה הישראלית ניסה לדקור שוטר, על פי טענת המשטרה", פשוט לא יעבוד המשפט- "ישראל קוראת להרגעת האלימות, ואנחנו עושים ככל יכולתנו להרגיע את השטח". זה פשוט לא ילך. באמת. תשאלו גם אנשים ממש ישרים בארה"ב ובאנגליה.

אולם, האמת היא שהעבודה המזעזעת הזו נעשית לא רק שם. גם בארץ וגם מוחותינו שלנו נשטפים באופן דומה על ידי המדיה... אותו פרוייקט הוביל אותנו גם לאתרי "חדשות" ישראליים... וגם שם מתגלה עולם העיוות בצורה מקוממת לחלוטין. דוגמא? לאחרונה מתנהלת ברבים מכלי התקשורת מערכה של ממש נגד הרבנות הראשית. יום אחרי יום, במשך חודשים, מפרסמים מאמר קטן, כתבה, "חשיפה" ועוד... שעוסקים בדיקטטורה האמיתית במדינה- זו של הדתיים ובראשם הרבנות. יום אחד זה סיפור על עגונה שמתעללים בה שנים, יום אחד על ילד מסכן שהוכרז כממזר ועל היסורים שמעבירים את אימו המסכנה, שחיתה שלוש שנים מאושרות עם בן זוגה ללא גירושין. ועוד בכיוון... יום אחרי יום, כל הזמן. כל יום משהו. ללא תגובה ובכותרות שהופכות להיות יותר ויותר בוטות ורחוקות מכל יומרה ל"אוביקטיביות". (מה דעתכם על "אוכלים את הלוקש שבתי הדין מנסים שלא להרבות ממזרים? קראו את הכתבה הבאה", בתור כותרת משנה לכתבה?).

יש לענ"ד עשרות עמותות שיש להן אינטרס לפגוע במעמד הרבנות בישראל, ומידי יום ביומו, ללא כחל ושרק, הן מעבירות מאמרים וכתבות למדיה, שפשוט עושה "העתק הדבק" ומציפה לנו את המח. וגם פה, כמו בעולם, נוצרת אצלנו "דעת קהל" מזוייפת לגבי ה"סלידה הכללית" מה"רבנות". כל מי שחשוף למדיה פשוט לא יכול לעמוד בפני זה. לחץ יום יומי, קידום של אג'נדות ללא שום פחד ומורא... ופשוט מאות כתבות בחודש באותו ענין. גם פה, כמו בנושא הישראלי, אין ממש מי שיעמוד בפרץ (קשה לתאר את הראשל"צ או מישהו מבתי הדין מוציא מידי יום הכחשה, תגובה או כתבה הבהרה על כל טענה של כל עמותה שהופכת להיות כותרת ראשית בווינט). וגם פה, לא נראה שמישהו בכלל מבין את הזירה, את הצורך, או אפילו משוכנע בצדקתו מספיק כדי לספק נתונים אחרים. ואנחנו? מושפעים. ממש. גם הטובים שבנו וגם אלו שנחשבים לאנשים חושבים או לרבנים, לא ממש יכולים לעמוד מול שטף המדיה ששוטף את המח, כפשוטו.

תשמעו סוד- עיתונאים, כמו כולנו, ממש עצלנים. וכשיש להם אג'נדה והם מקבלים כתבות מוכנות לפרסום מעמותה שכל עניינה להכפיש את הדת והדתיים- הם מפרסמים אותה כמעט ללא שום בחינה שהיא. לעיתים, מי שמבין איך זה עובד, יכול ממש להשתעשע מזה. כמו משפטים שמתחילים בגוף שלישי והופכים לגוף ראשון... כי העיתונאי לא שם לב שהוא לא שינה את כל המשפט. משהו כמו- "עמותת "למעו נשות ישראל המסכנות", פרסמה אמש נתונים על הסבל נשים שהתחתנו ברבנות עם טבעת... על פי הנתונים שלנו נשים אלו סבלו מאלרגיה מזעזעת מהמגע עם טבעת הזהב". היחצ"ן שלח את הכתבה בגוף ראשון, "פרסמנו אמש נתונים ועל פי הנתונים שלנו..." וה"כתב" העתיק, שינה גוף ראשון לשלישי... אולם התעייף באמצע. ואנחנו קוראים ומושפעים ומזועזעים... ומשתנים לאיטנו. ממש כמו העולם והסכסוך היהודי ערבי. אנחנו צורכים את השטף, וקוראים רק כותרות, ולא מכירים את העובדות, מידי יום, בכל מקום ובמגוון פורמטים... עד שהדעה שלנו נקבעת... ואנחנו מאוד נגד או מאוד בעד. בלי לדעת מה באמת קרה. לא רק כל העולם נגדנו, גם אנחנו נגדנו.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה