close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

להפוך את התועבה ללגיטימציה

הרב יניב חניאז כסליו, תשעו19/11/2015

נתונים מדהימים על גלישה לאתרי תועבה ברשת. אולם מה שהכימדהים הוא הדרך שבה הם מוגשים

תגיות:
אמש חוויתי חוויה מאוד קשה ומיוחדת מבחינתי. בתור "מתכנת" אני מנוי על עיתון מתכנתים מסויים, שמפרט החידושים האחרונים בעולם התכנות, הטכנולוגיה, האינטרנט וכו'... לא ממש דברים מעניינים, אבל דברים חשובים למי שעוסק בתחום האינטרנט והרשת. אמש הם פרסמו כתבה על הרגלי גלישה שגוייסו ממערכת סטטיסטיקות של אתרים פורנוגרפים. בהשוואה לאתרי משחקים.

מתחת לכל המספרים המדהימים והמטרידים, נדמה לי שבכתבה היו שני נתונים מרתקים- הראשון הוא סגנון הניתוח של הנתונים. הנתונים הופיעו כאילו מדובר במניות המיונז או תעשיית הסוכר הבריטית. נתונים כמו "35 אחוז מבני ה30 ומעלה
מעדיפים שמנות לעומת 42 אחוז מגיל 17 שמעדיפים לצפות ברזות", מה מעדיפים הקרואטים ומה מעדיפים היוונים וכדומה... (וכמובן שזו הדוגמא ה"טובה" היו שם ניתוחים מסמרי שיער של סטיות, חולשות אנושיות וכדומה שהופיעו כאילו מדובר באיזה תרגיל מתמטי). וככה זה נמשך לאורך עשרות עמודים! ניתוח קר, סטטיסטי כאילו מדובר בדבר הכי טבעי והגיוני בעולם. עוגות, גרפים. משהו מדהים. משהו שאומר, בעצם כל התעשיה המטורפת הזו היא לגטימית לחלוטין, הנשים והגברים ש"משחקים שם" הם בדיוק כמו עובדי שדה התעופה... ולהלן הנתונים שלהם.

הנתון השני והחשוב, לעניות דעתי, הוא שהם מצאו שיש התאמה הפוכה (או במילים יפות, קורולציה הפוכה) בין גלישה לאתרי תועבה לאתרי משחקים. כלומר- כשכאן יש עליה כאן יש ירידה והפוך. מדובר כמובן על מילארדים של נתונים. בכל שעה נתונה בין מיליארד ל15 מיליארד שורות לוג.

הם הסיקו מזה- שמשחקים עדיפים על מין. Games better then sex אבל לענ"ד המסקנה החשובה היא שילדים הם חלק ניכר אם לא הרוב באתרי תועבה. ולכן הם, הילדים, או כאן או כאן. התעשיה פונה לצעירים... והם אלו שמבלים שם... או באתרי המשחקים. 

נקודה חשובה נוספת היא שקשה להאמין למספרים. הכל "מתחיל" ממיליארד גולשים ומעלה. כך היה הגרף בנוי, בין מיליארד ל15 מיליארד... לכל שעה נתונה. המספרים הם בין 1 מליארד ל15 מליארד בשעות העמוסות. לא יאומן כי יסופר. תעשיה של ממש שהתרבות סביבנו הופכת ללגיטימית לחלוטין.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה