close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כל מה שצריך לדעת על טיסות לקברי צדיקים

מערכת שורשיב שבט, תשעו22/01/2016

קברי צדיקים מזוהים כמקום קבורתם של דמויות מופת ביהדות. יש טיסות לקברי צדיקים היוצאות מישראל באופן קבוע, אך חשוב להכיר את מאפייני היעדים על מנת לתכנן את הטיול בצורה הטובה ביותר

תגיות:

עלייה לקברי צדיקים היא מצווה מוכרת ומפורסמת של היהדות. ברחבי העולם יש על פי הערכות מאות קברי צדיקים, שמוגדרים בתור מקומות קבורתם של יהודים הנחשבים דמויות מופת חשובות. סביב קברי צדיקים גם מתקיימת בדרך כלל הילולה, עלייה לרגל ובקשת משאלות על ידי המאמינים.

על אף הדמיון, נהוג גם לחלק את קברי הצדיקים לקברי דמויות מקראיות וקברי צדיקים שנפטרו מתקופת המשנה והתלמוד ועד ימינו. בקברי דמויות מקראיות ניתן למנות את מרדכי היהודי באיראן, את קברי יחזקאל הנביא ועזרא הסופר שנמצאים בעירק ואת ירמיהו הנביא שלו מיוחסת כתיבת מגילת איכה וקברו נמצא במצרים. לעומת

זאת, קברי הצדיקים שנפטרו בעת הקרובה כוללים את רבי שלום שבזי בתימן, רבי יעקב אבוחצירא במצרים וכמובן קבר רבי נחמן מברסלב שבאומן.

מה היעדים הפופולאריים בעולם?

מי שרוצה להשתתף במצווה ולהגיע לקברי צדיקים יכול לתאם טיסות מיוחדות של חברת התעופה אל על לכל אורך השנה. טיסות לאומן מבוקשות בעיקר בראש השנה שם חוגגים מאות אלפי מאמינים רבי נחמן, אך גם בסוף פברואר ובחג הפורים אפשר להצטרף למסלול קצר וקולע. אפשרות אחרת היא להתחבר ליהדות עם חוויה חד פעמית בתאריך ז' באדר א' או ב'. הטיולים בחודש אדר א' מזוהים בעיקר עם הקהל הנשי, בעוד למסלול הייחודי של ז' באדר ב' מצטרפים גם מבוגרים ובני נוער.

לא רחוק מאומן נמצא בית המדרש שבו נהג להתפלל מייסד תנועת החסידות רבי ישראל הבעל שם טוב. טיול כזה מתחיל ביציאה משדה התעופה בן גוריון לשדה התעופה בקייב בירת אוקראינה, ממשיך לוולדניק לקברו של רבי ישראל ומסתיים בעיירה מעז'בוז שבו נמצא בית המדרש המפורסם.

כפי שניתן להבין, יש מקומות שבהם קבורים צדיקים גדולים אך אליהם ישראלים לא יכולים להגיע, כמו למשל עירק, אירן ומצרים. לחילופין, תמיד ניתן לשלב טיסות לקברי צדיקים עם יעדים ביבשת אירופה. אלו כוללים למשל את המסלול של הונגריה ופולין בו מציינים את פטירתו של הרב רבי אלימלך ביום כ"א באדר. התאריכים המבוקשים למסלול הזה הם בדרך כלל בסוף חודש מרץ ובתחילת חודש אפריל, לא רחוק מליל הסדר.

מסלול קברי צדיקים במזרח אירופה כולל אתרים היסטוריים בפולין ובהונגריה. רוב הטיולים מלווים בנוכחות של מדריך מקצועי, שמכיר את ההוויה המקומית ואת ההיסטוריה של הצדיקים עצמם. חוץ מזה, לכל טיול לקברי צדיקים יש לוח זמנים מסודר של תפילות וארוחות במקומות כשרים.

טיסות בשמי הארץ מעל קברי צדיקים

יש כאלה שמעדיפים להשקיע זמן ומשאבים בביקור בקברי הצדיקים שנמצאים בישראל. הקברים הגדולים והמפורסמים נמצאים בטבריה, צפת ומירון וגם אליהם מגיעים מאמינים מרחבי העולם. אפשר להתחיל את הטיול באיזור נתניה וחדרה, לעלות צפונה לאורך כביש ואדי ערה ולעצור להפסקה ותפילה משותפת בהר התבור הצופה לכנרת. בטבריה עצמה חולפים מעל קברו של רבי מאיר בעל הנס, הרמב"ם ורבי עקיבא. בצפת מגיעים לקבר האר"י ובמירון עורכים הילולה גדולה ליד קברו של רבי שמעון בר יוחאי.

טיול בקברי צדיקים הוא חוויה ייחודית ובלתי נשכחת. אפשר לצאת לטיול באופן עצמאי או עם קבוצת חברים, אך חשוב לתאם זאת מראש. רצוי לתת עדיפות לחברת תעופה מקצועית ולהיערך לאקלים בכל יעד.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה