close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

משחקי פיינטבול- האתגר שמרים את הנוער מהכיסא

מערכת שורשיג שבט, תשעו23/01/2016

מחפשים פעילות שמדברת אל בני כל הגילאים, אך מעניינת במיוחד את בני הנוער? החדשות הטובות הן שיש בנמצא פעילות כזו

תגיות:
צילום: יח"צ האתר

מחפשים פעילות שמדברת אל בני כל הגילאים, אך מעניינת במיוחד את בני הנוער? החדשות הטובות הן שיש בנמצא פעילות כזו, וקוראים לה פיינטבול ("כדור צבע"). כפי שניתן להסיק משמו, המדובר הוא במשחק שמטרתו לדמות לחימה בשטח פתוח, כאשר השימוש הוא ברובים אשר יורים את כדורי הצבע, אשר מותירים בסימן באזור בגוף בו הם קבעו. מעבר לאפשרות של אימוני לחימה, בהם פיינטבול עשוי להיות נפוץ, זהו משחק תחרותי מהנה מאד,שפשוט מתאים לכולם: גברים ונשים, ילדים וילדות, צעירים ומבוגרים.

ההיבט הנוסטלגי (והמודרני) של הפיינטבול

על הפיינטבול ניתן להתבונן

צילום: יח"צ האתר
במספר דרכים, כל אחת מהן מאפשרת להציג את הספורט הזה באור חיובי. ההיבט הראשון הוא הנוסטלגיה, כאשר פעילויות שונות בשדה המשחק (או הקרב, אם תרצו) מזכירות ואף משלבות אלמנטים מכמה ממשחקי הילדות המוכרים ביותר שיש: "תפוס ת'דגל", למשל, הוא משחק תחרותי שמטרתו להחזיק באביזר מסוים שנמצא בחזקתה של הקבוצה השניה – במקרה הזה, מבלי ש"יירו" באדם המנסה להגיע לדגל. בנוסף, ובאופן לא מפתיע, ניתן למצוא בפיינטבול אלמנטים שונים המזכירים משחקים דוגמת מחבואים או תופסת, מה שיציע עבור הילדים טריטוריה מוכרת – אך גם טוויסט מהנה במיוחד, שמשלב בין משחקי הילדות לכדי משחק חדש וחווייתי הרבה יותר.

גם כאשר מתבוננים על הפיינטבול בפריזמה של דור ההייטק, הסמאטרפונים והמחשבים הנוכחי, אפשר להיות מרוצים. זוהי הדרך בה הם יכולים להעביר את כל המשחקים בהם הם משחקים במשך שעות ארוכות בבית, מול מסך המחשב או צד הטלפון, אל העולם המוחשי. בדרך זו יכולים המשתתפים להיות פעילים מבחינה גופנית, למשך מספר שעות עמוסות אדרנלין והנאה, מה שבהחלט לא ברור מאליו בשנת 2016. מובטח שהם פשוט לא ירגישו שהזמן טס ויזכו בפעילות שתיחקק אצלם בזיכרון בצורה כה חיובית, עד שסביר להניח שהם יבחרו להתנסות בה שוב – אפילו מוקדם יותר ממה שזה נראה.

מגוון תמורות חשובות

עם כל ההנאה הרבה שבמשחקי פיינטבול, רשימת היתרונות שלהם ממש לא מסתכמת בכך. המשחקים מאפשרים למשתתפים לתרגל הרבה מאד דברים שיהיו חשובים להם הם בנקודת הזמן הנוכחית, והן בעתיד(חשוב במיוחד במקרה של בני נוער). זה מתחיל עם התכנון האסטרטגי, חלק מרכזי בדרך להצלחת המשימות השונות המאפיינות משחק פיינטבול. על מנת להצליח להגשים את היעדים, בין אם "כיבוי" דגל האויב או סתם קבלת כמה שיותר נקודות על פגיעה באחרים, יש צורך בגיבוש אסטרטגיה מקיפה, תוך שיתוף פעולה בין לא מעט אנשים.

יתרונות אחרים של המשחק שנוסחו אפילו בחוזה מזכ''ל רשמי מטעם משרד החינוך לפני מספר שנים, הם התרומה שלו לפיתוח אלמנטים דוגמת עבודת צוות, גיבוש חברתי, עבודה תחת לחץ או העלאה של הביטחון העצמי. בתנאים האלה, ניתן בהחלט להתבונן על הפיינטבול כפעילות מפתחת ומעשירה, אפילו חינוכית, שמסייעת לכל משתתף באלף ואחת דרכים.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה