close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

משתלם לקנות דירה בקריות או במרכז

מערכת שורשכב ניסן, תשעז18/04/2017

אז מה עדיף, דירת שני חדרים במרכז או שמא דירות 4 חדרים בקריות? על כך במאמר שלפניכם

תגיות:
הדמיה גבעת אלונים
צילום: יח"צ החברה
כולנו יודעים שרכישת הדירה היא אחת ההחלטות המשמעותיות ביותר שנקבל בימי חיינו, ומכאן שבטרם נחתם החוזה הסופי חשוב מאוד לקחת בחשבון את כל המשתנים הכרוכים בתהליך הרכישה – כאשר בראש ובראשונה הכוונה היא לשאלת המיקום. אז מה עדיף, דירת שני חדרים במרכז או שמא דירות 4 חדרים בקריות, על כך במאמר שלפניכם.

המגורים במרכז – אליה וקוץ בה
היתרון העיקרי והמשמעותי ביותר בכל הנוגע לרכישת דירה במרכז הארץ נעוץ כמובן בקרבה למרכזי התעסוקה החשובים והיוקרתיים ביותר בישראל. בסופו של יום, אין זה סוד כי הקרבה למקום העבודה משחקת תפקיד לא קטן בכל הקשור להחלטה היכן לרכוש דירה אלא שהניסיון מלמד כי גם הסמיכות הגיאוגרפית לא מפצה פעמים רבות על החיסרון המשמעותי ביותר הטמון במגורים במרכז הארץ – המחיר האסטרונומי.

מידי חודש מציגות בפנינו תכניות הנדל"ן המשודרות בטלוויזיה את העסקאות הגדולות ביותר שבוצעו בתקופה האחרונה ברחבי הארץ וכפי שניתן לראות פעם אחר פעם, סביר להניח כי במחיר של דירה פעוטה בעלת שני חדרים לכל היותר בתל-אביב, תוכלו לקנות דירה נאה ומרווחת בהרבה באזור הצפון בכלל – ובקריות המתפתחות מסביב לחיפה בפרט.
אם תוסיפו לכך את בעיות החנייה התכופות, את מחירי המחייה הגבוהים (בדמות ארנונה, מחירי המזון המאמירים תדיר ועוד), הרי שתבינו כי מהשקלול הכולל ברור ונבהיר הוא שהמגורים במרכז כבר מזמן אינם מפתים כפי שאולי היו פעם. עוד מאמר שיעניין אתכם הוא האם לרכוש דירה חדשה או ישנה.

המגורים בקריות – יש למה לצפות
בה בעת, המעבר מהמרכז לאזור הקריות הפך לטרנד החם של השנתיים האחרונות בעולם הנדל"ן המקומי שלנו משום שכלל שעובר הזמן, יותר ויותר פרויקטים נבנים בסמוך לעורקי התחבורה הראשיים של האזור – כך שההגעה למרכז באמצעות התחבורה הפרטית, ובעיקר הציבורית, הפכה למהלך מתבקש והגיוני מאין כמוהו. הנהירה לקריות רחוקה מלהיות מקרית היות ומדובר באזור צומח ומתפתח שמספק לתושביו את חווית המחייה הטובה ביותר – ובמחירים הרבה יותר זולים שאפילו משאירים לכם משהו בכיס.

יתרה מזאת, המעבר לאזור הצפון וחיפוש דירה למכירה בקריות הפכו למשתלמים ביותר עבור זוגות צעירים המבקשים להקים תא משפחתי או שמא להרחיבו באמצעות ילד נוסף. הסיבה לכך היא שילוב של היקף ההוצאות המצומצם יותר וכן של סביבת המגורים השקטה וההומוגנית שממנה יכולים ליהנות ההורים ובבוא העת גם הילדים.



שינוי קצב החיים – לא עוד מירוץ נגד השעון
לצד התועלות הברורות בדמות מחיר אטרקטיבי יותר וסביבת מגורים שקטה ואינטימית יותר יותר, כדאי להזכיר גם את האפשרות לשנות מעט את קצב החיים שלנו ולהפסיק את המירוץ הבלתי פוסק נגד השעון. מעדויות חוזרות ונשנות של אנשים שכבר עברו לערים הנמצאות מצפונה של נתניה וחדרה עולה כי חל שיפור דרמטי באיכות החיים שלהם ולו משום שהם הפסיקו למהר לכל מקום ולהגיע הביתה בערב סחוטים רק כדי לנוח קצת לפני שיתעוררו לעוד יום ריצה מייגעת ממקום למקום.

בשורה התחתונה ובבואכם לבחור את המקום בו תרצו להקים את ביחכם, עדיף לא להתפתות ולהתקבע בכל מחיר על דירה באזור המרכז. בחנו את כל האפשרויות העומדות לרשותכם, ערכו סקר מחירים והשוו בין אזורים שונים כך שתוכלו לקבל בסופו של דבר את הההחלטה המושכלת והמשתלמת ביותר עבורכם ועבור משפחתכם.
הוסף תגובה
הדמיה גבעת אלונים
צילום: יח"צ החברה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה