close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

יארצייט הרב אליהו- איך הוא התייחס לילדים?

מערכת שורשכו סיוון, תשעז20/06/2017

איך אדם גדול מחנך ילדים קטנים? איך רב ראשי, מקובל, תלמיד חכם, מתייחס לדור הצעיר? הנה כמה סיפורים לזכרו מפי בנו, הרב שמואל

תגיות:
איך אדם גדול מחנך ילדים קטנים? היום בדיוק, לפני שבע שנים, נפטר הרב מרדכי אליהו זצ"ל. איך רב ראשי, מקובל, תלמיד חכם, מתייחס לדור הצעיר? הנה כמה סיפורים לזכרו מפי בנו, הרב שמואל:

* "הנה פרט שאולי יישמע מוזר: רק בגיל מאוד מבוגר שמעתי את משפט כמו 'עכשיו נעצור ונאמר דבר תורה בסעודה'. אצלנו כל השיח באופן טבעי נע תמיד סביב דברים שנוגעים לתורה".
* "כל הכיף שאבא עשה איתנו כילדים היה סביב היהדות: הוא שיתף אותנו בבניית הסוכה למרות שזה האריך את זמן הבנייה, ותוך כדי למדנו על הלכות סוכה. הוא קשר איתנו את הציצית וכך למדנו את הנושא. קנינו יחד ארבעת המינים. רק היום אני יודע כמה השותפות הזו שהוא יצר איתנו בנתה בנו עולמות".
* "לצד הגדלות, אני זוכר אותו גם שוטף כלים כדי לעזור בבית, ומרדים אותנו. כשביקשנו סיפור לפני השינה, וגם טיפסנו על אבא תוך כדי, הוא היה מספר סיפורי צדיקים".
* "ידענו תמיד, עם כל הנורמליות והטבעיות, כמה אבא מיוחד. בכיתה א' הלכתי לבית של חבר וראיתי את אבא שלו שוכב על הספה וסתם מעביר את הזמן וקורא עיתון. הייתי בהלם. הסתכלתי עליו כאילו ראיתי שור באמצע הסלון שלהם. הוא אמר לי: ילד, לא כולם אבא שלך".
* "נכון, אבא היה עסוק, אבל דווקא תשומת הלב שלו לכל האנשים שמסביב לימדה אותי הרבה. היו מגיעים מאות אנשים ביום, והייתי מסתכל מהצד על הרצף הזה, ובלי לשים לב התחנכתי על מדרג של ערכים: ראיתי שאתה פחות חשוב, והאחר יותר חשוב. אתה מקדיש את זמנך אליו".
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה