close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

3 ספרי ילדים שהפכו להצגות מצליחות

מערכת שורשכו סיוון, תשעז20/06/2017

ספרים מצליחים יכולים לסחוף אחריהם ילדים בטווח רחב של גילאים, אז אין פלא שנכון להיום יש המון הצגות שמבוססות על המילה הכתובה. מחפשים בילוי נחמד לכל המשפחה בארץ או בחו"ל? הנה 3 הפקות תיאטרון מיוחדות שכדאי לכם להכיר

תגיות:
הצגות ילדים
צילום: יח"צ האתר
ספרי ילדים טובים נשארים רלוונטיים בלי קשר לתקופה שבה נכתבו. יש המון ספרים שסוחפים אחריהם ילדים קטנים וגדולים ולאחר מכן עומדים לרשותם גם כאשר הם הופכים להורים. בנוסף, את ההצלחה של חלק מהספרים ניתן לראות על במות התיאטרון. כבר היום יש מגוון רחב של הצגות המבוססות על ספרי ילדים וכל אחת מהן מציעה חוויה מושלמת לבני המשפחה.
הנה למשל 3 ספרי ילדים שכולם מכירים והפכו להצגות מעולות:

1. דירה להשכיר
הספר "דירה להשכיר" נכתב על ידי המשוררת לאה גולדברג ומופיעים בו שלושה סיפורים, למרות שכולם מכירים בעיקר את הסיפור הראשון. ההצגה המבוססת על הספר מתייחסת גם היא לסיפור הראשון וממנה אנחנו לומדים על הנמלה החרוצה, הארנבת עם הילדים, החזיר הלבן והזמיר העדין.

ההצגה "דירה להשכיר" היא הזדמנות מצוינת לחשוף את הילדים לסטריאוטיפים, דעות קדומות והחשיבות של תקשורת נכונה לפתרון סכסוכים. ילדים מבינים טוב מאוד את המסר החבוי בהצגה והם בעיקר נהנים מהדמויות הצבעוניות על הבמה. הורים יכולים לשוחח עם הילדים על ההצגה ולשאול אותם מה הם לוקחים ממנה. עם זאת, יש לוודא שההצגה מתאימה לילדים מבחינת תחומי עניין וכמובן גיל.

2. אליעזר והגזר
ההצגה המבוססת על הספר "אליעזר והגזר" נקראת למעשה "סבא אליעזר והגזר", אך הקווים הכלליים של שני הסיפורים דומים מאוד. צריך להזכיר ששיר הילדים "אליעזר והגזר" נכתב כבר בשנת 1929 על ידי לוין קיפניס, אך עובד לסיפור ילדים שפורסם בשנת 1964.
גם בהצגה הזו יש הרבה דברים שבהם ההורים יכולים להשתמש בהמשך הדרך. כדאי לשלב את ההצגה עם פעילויות נוספות ולהקדיש קצת זמן לסיכומים ושיחות. ניתן לעשות זאת בקלות עם הצגות ילדים בירושלים ועם הצגות שמתקיימות בערים גדולות נוספות ברחבי הארץ.

3. מעשה בחמישה בלונים
ההצגה "מעשה בחמישה בלונים" מבוססת על ספר ילדים שנושא שם זהה ונכתב על ידי מרים רות. הספר וההצגה כאחד מתאימים לילדים מגילאי 3 ומעלה וההפקה עצמה מרשימה כי משתתפים בה כוכבים כמו מיכל אמדורסקי, נועה ספקטור ודודי בן אדרת.
סיפור ההצגה מוכר לכל הורה ויש המון שירים שמעשירים אותה. ההצגה כוללת למשל את השירים "בלון כחול" ו"היה לי בלון", ויש בה מחרוזת של שירים נוספים שמבוצעים על הבמה על ידי השחקנים. אפשר לקרוא לילדים את הספר לפני שמגיעים להצגה או לקנות אותו דווקא אחרי שהיא מסתיימת. הכל תלוי באופן שבו הילדים מגיבים להצגה ובשאלה האם הם מתחברים לדמויות ולעלילה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה