close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אבטחה – כיצד מגייסים ולמה זה חשוב

מערכת שורשיח תמוז, תשעז12/07/2017

כיצד מתבצע הליך גיוס מאבטחים

תגיות:
בשנות התשעים וביתר שאת בשנות האלפיים, יכולנו לראות גיוס המוני של צעירים וכן מבוגרים לחברות אבטחה. התופעה נוצרה בעקבות המצב הביטחוני אשר שרר בישראל, כאשר התרחשו שורה ארוכה של פיגועים במרכזי קניות, בתי קפה, מסעדות ועוד.
אף על פי שהמצב הביטחוני כיום הוא הרבה יותר שקט, אנחנו עדיין יכולים לראות מאבטחים רבים עומדים בפתח מבנים מסחריים ומוסדות ציבור, מאבטחים אשר תפקידם לשמור על ביטחון האנשים וכן על הסדר הציבורי במקום.

חשוב להדגיש, תפקידם של שירותי אבטחה הוא לא להגן מפני מחבלים או לבדוק תיקים בכניסה מחשש שאחד האנשים ינסה להכניס חומר נפץ למקום, תפקידם גם לוודא שהמקום יהיה רגוע, שאנשים לא יעשו מהומות, ושכולם יוכלו ליהנות ממנו. זה נכון הן במרכזי קניות ובוודאי במוסדות ציבוריים שונים, בהם לא פעם מתלהטות הרוחות מסיבות כאלה ואחרות.

כיצד מתבצע הליך גיוס מאבטחים
גיוס מאבטחים לחברות אבטחה הוא לא דבר פשוט. אפשר לומר שהגיוס מתחלק לכמה קבוצות באוכלוסייה. על פי נהוג, לשכור מאבטחים ומאבטחות צעירות, אחרי צבא, אשר יכולים גם לקבל עבור עבודתם פיקדון מהצבא, שכן מדובר בעבודה מועדפת. לרוב נהוג לבחור חבר'ה צעירים, הן בגלל כשירותם הפיזית והן בגלל העובדה שהם זה עתה יצאו מהצבא, ולכן הם הרבה יותר פעילים מבחינה גופנית ומודעים כיצד להשתמש בנשק.

חשוב לציין, שבמקרים מסוימים, כמו למשל אבטחת אישים או אבטחה של מקומות ציבוריים בעלי חשיבות גבוהה, הרי שהמאבטחים חייבים להיות יוצאי צבא עם דגש על שירות קרבי. במקרים כאלה אגב, נהוג לגייס אך ורק צעירים שסיימו לא מזמן את שירותם הצבאי ולא אנשים מבוגרים, שוב מסיבות של כושר גופני.

מלבד חיילים משוחררים צעירים, נהוג לשכור לא פעם את שירותיהם של אנשים מבוגרים לצורכי אבטחה, כשמדובר על מקומות בהם רמת הסיכון היא פחות גבוהה, למשל, בתי ספר, גני ילדים, חניונים, ועוד.

גם במקרים אלו מדובר על גיוס עובדים אשר סיימו שירות צבאי מלא וכן יש להם רישיון להחזקת נשק. עובדים אלו, הרי בדיוק כמו מאבטחים צעירים, נדרשים לעבור ריענון בירי אחת לכמה זמן, כמו כן, הם נדרשים לבצע תהליך ריענון נהלים מעת לעת.

לא מעט מאבטחים מבוגרים עובדים עד גיל הפנסיה או קרוב לכך, תלוי במידת יכולתם וכן בצורך של החברה אשר מעסיקה אותם.
לפני סיום חשוב לומר, מאבטחים צעירים יהיו על פי רוב יותר בתנועה וכן הם ימוקמו במקומות בעלי סיכון גבוה יותר, בין אם מדובר בקניונים, בנקים, מוסדות ציבור (ביטוח לאומי, משרדי ממשלה), אבטחת אישים ועוד. לעומת זאת, מאבטחים מבוגרים, כאמור, יהיו במקום יותר קטנים שלא נדרשת מהם להיות בתנועה כל היום, וכן רמת הסיכון במקום היא יחסית נמוכה. זאת מתוך הבנה שהם לא יוכלו לאבטח מקומות כאלה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה