close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

למה אמונה באל היא משמעותית עבורנו?

מערכת שורשכט תמוז, תשעז23/07/2017

אמונה היא דבר חשוב עבור כל בני האדם, מדוע?

תגיות:
נראה שמאז ומעולם, הייתה חשיבות רבה לאמונה אצל בני האדם. ישנן גם עדויות לקיום טקסים דתיים וטקסי פולחן מהעת הפרהיסטורית. נראה כי תמיד, בני האדם האמינו באל, אותו אחד שיחרוץ את גורלם לטוב או לרע. הם גם האמינו שמה שנעשה, סביר להניח נעשה בגלל האל. יש כאלה שהאשימו אותו במצבם ואחרים שרק הבינו שמדובר על סימן מלמעלה שרומז להם איך להתנהג או מה צפוי להם. במהלך הזמן, אף נעשו מחקרים הבודקים את הקשר בין האמונה לבין מצבו הרגשי והגופני של האדם – האם באמת האמונה עוזרת להתמודד טוב יותר עם משברים ויותר מכך, האם היא באמת גורמת לנו להרגיש בריאים יותר. המשיכו בקריאת מאמר זה ותוכלו לקרוא על כמה סיבות טובות שיגרמו לכם להאמין באל (אם אתם עדיין לא מאמינים, אולי הגיע הזמן).

התמודדות עם אובדן
בקרב אנשים מאמינים, ההתמודדות היא קלה באופן יחסי. יתרה מזאת, מלבד תחושת האובדן כאשר מאבדים מישהו, יש גם אובדן למצבים ומשברים שונים בחיים כמו מחלה קשה, פגיעה כלכלית, פיטורים ממקום העבודה ואצל אנשים מאמינים, התחושות של הדחק והמצוקה, מורגשות הרבה פחות בניגוד לאנשים שאינם מאמינים. כל זאת תודות לאמונה, כי אלו מאמינים שהכל יסתדר לטובה ושהאל יעזור להם בדרכם החדשה או יוציא אותם מהמצב הקשה אליו הם נקלעו.

אמונה והקשר לימי מנוחה
אנשים מאמינים, אינם עובדים בימי המנוחה ובפרט ביום שבת. על פי מחקרים שנעשו, נמצא שכאשר עושים הפוגה מעבודה או משגרת היומיום, הלחצים משתחררים ואפשר לשמור על הנפש בריאה ואף להעלות את התפוקות בימי העבודה הרגילים.

אמונה ב-DNA שלנו
למעשה כולנו נולדים עם אמונה טבועה בתוכנו. רק בגיל 3 ומעלה, האמונה כבר תלויה בהשקפה של ההורים שלנו. במידה וההורים שלנו הם אנשים מאמינים, סביר להניח שגם אנחנו נמשיך להאמין ואולי בגיל מתבגר יותר נחליט לשנות את דעתנו.

אמונה אצל קשישים
האמונה מהווה מעין פעילות חברתית להמון קשישים שחיים לבד. ניתן לראות אותם הולכים לבית הכנסת ומתפללים או במידה ואינם יכולים ללכת לבית הכנסת, הם מתפללים בביתם עם ספרי דת של הוצאות ספרים שונות, שאחת המוכרת בהם היא יודע ספר. התפילה, מחזקת את תחושת הביטחון שלהם ושומרת עליהם צלולים והיא זאת שמעניקה עניין וצביון, כאשר יש מפגשים משפחתיים.

אמונה והפחד ממוות
אצל אנשים מסוימים, הידיעה שהחיים יסתיימו מתישהו, עשויה לגרום למצבים של דיכאון וחרדה. על כן, אצל אנשים מאמינים, האמונה רק מקלה על החרדה היומיומית ולכן אלו לא סובלים ממצבים של פחד ממצב גופני כלשהו או חשדנות שמופגנת כלפי הסביבה.

אמונה כתרפיה
ידוע שכאשר בני אדם מתפללים, נוצרים גלי מוח, הדומים לאלו שיש כאשר אנו מבצעים מדיטציה או טיפול תרפי כלשהו. למעשה, בזכות התפילה, אנחנו גם מתנתקים מכל הדאגות והלחצים שאופפים אותנו בשגרת היומיום, מה שמצליח להשרות אווירה של רוגע ושלווה.

אמונה כמנהג ומסורת משפחתית
אצל אנשים מאמינים, ניתן לראות שיש קיום של המסורת המשפחתית ושל המנהגים הנהוגים בחגים ובימי מנוחה, זאת בניגוד לאנשים שאינם מאמינים. כל זה תורם רבות לחיזוק הקשר המשפחתי, לרגעים משותפים של אושר ושמחה. בנוסף, כך גם מתחזקת התמיכה אחד בשני ומתחזקת תחושת ה"ביחד".

שורה תחתונה
ניתן לראות הרבה סיבות למה כן להאמין. אתם לא חייבים להיות מאמינים אדוקים, אבל נסו כן להאמין ותוכלו להנות מהמון יתרונות שישפיעו גם על הבריאות הפיזית, הנפשית והכי חשוב על יצירת תחושת ה"ביחד" שלכם כמשפחה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה