close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

4 טיפים להגנת כף הרגל

מערכת שורשי אב, תשעז02/08/2017

שימו לב- חשוב מאוד לשמור על כף הרגל במהלך פעילות ספוטיבית

תגיות:
בין אם אתם ספורטאים מקצועיים ובין אם חובבנים, כף הרגל שלכם חשופה לפציעות בדרגות שונות, שבחלקן יכולות לגרום לנזק של ממש. ספורטאים רבים, העסוקים בענפי ספורט המאמצים את כפות הרגליים, כמו כדורסל וכדורגל, נוטים להיפצע הרבה יותר מאחרים, מה שמצריך מהם זהירות יתר.

עוסקים בספורט הזה ורוצים לדעת כיצד מגנים על כף הרגל? הנה 4 טיפים שיעזרו לכם:
1. פצעתם את הקרסול? אל תמתינו זמן רב מדי ופנו בהקדם לרופא המטפל שלכם – פציעה בקרסול יכולה לגרום לנזק ממשי שבהמשך עשוי להיות כזה שלא ניתן לתקן אותו. ולכן, גם אם נדמה לכם שמדובר בנקע קל מאד או בפציעה פשוטה, אל תמתינו זמן רב ופנו בהקדם אל הרופא המטפל שלכם. הרופא יבצע אבחון מידי ויציע לכם את הטיפול הנדרש ובהמשך את השיקום הרצוי לקרסול שלכם. כל זאת כדי שהקרסול יחלים כמה שיותר מהר ותוכלו לשוב לפעילות שבה עסקתם קודם לכן.

2. גשו לרופא ספורט לפני שאתם מתחילים לעסוק בפעילות ספורטיבית מאומצת – כאשר מדובר בפעילות המצריכה מכם שימוש תכוף בכפות הרגליים, הדבר עשוי לגרום לעומס יתר ובהמשך גם לנזק של ממש. ולכן, אם אתם מתכננים להתחיל ולעסוק בפעילות כלשהי המערבת את הקרסול, פנו לרופא ספורט מיומן ומקצועי שיבדוק אתכם ויוודא שהקרסול שלכם גמיש במידה הנכונה. במקרים של גמישות יתר, ימליץ לכם הרופא על שימוש במייצב מיוחד כדי למנוע נקעים ונזקים בהמשך. במקרים מסוימים ימליץ הרופא גם על מדרסים איכותיים כדי להגן על כף הרגל שלכם בתוך הנעל.

3. קנו נעלי ספורט איכותיות – בתחום זה מוטב שלא להתפשר על האיכות גם אם הדבר כרוך בהוצאה כספית גבוהה יחסית. בין אם אתם ספורטאים בתחילת הדרך, ספורטאים חובבנים אולי ובין אם אתם עוסקים בספורט לא מעט שנים, הקפידו לרכוש נעלי ספורט איכותיות, המותאמות לענף הספורט שבו אתם עוסקים. לכדורגל תתאמנה נעלי ספורט מסוג מסוים, לכדורסל מסוג אחר וכן הלאה.

4. החליפו את הנעליים הישנות בנעליים חדשות – נכון, הן נוחות מאד וקשה להיפטר מהן, ובכל זאת, נעלי ספורט ישנות הן נעליים שחוקות שכבר אינן מגנות על הרגל ויכולות לגרום לתנועות לא נכונות עם כף הרגל שבסופו של דבר גורמות לפציעות מיותרות. ולכן, אם הנעליים שלכם ישנות, זה הזמן להיפטר מהן ולרכוש נעליים חדשות. תוכלו לראות עד כמה הנעל ישנה או שחוקה אם תניחו אותה על משטח ישר והיא תראה נטייה כלפי פנים או כלפי חוץ.

לסיכום
שימוש במדרסים מיוחדים, הקפדה על החלפת הנעליים הישנות בנעליים חדשות בתדירות גבוהה וגם בדיקה אצל רופא ספורט כדי לוודא שמצב כפות הרגליים תקין, כל אלה ועוד יאפשרו לכם ליהנות מהפעילות הספורטיבית מבלי לגרום לנזק בכפות הרגליים שלכם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה