close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מתכננים תאורה לבית? 3 נקודות למחשבה

מערכת שורשכט אב, תשעז21/08/2017

בחירת גופי תאורה, כמה עצות שממש כדאי לשמוע

תגיות:
צילום: יח"צ האתר
כל חדר בבית ראוי לתכנון קפדני, ולרוב אנחנו עושים זאת – לפחות בכל הקשור לבחירת הריהוט. אנחנו משלבים בין צבעים בדיוק כפי שאנחנו אוהבים, בוחרים את הסגנון שמוצא חן בעינינו ומסדרים את החדר כדי להבטיח נוחות מצד אחד ואסתטיקה מצד שני. אלא שבלי לשים לב לכך אפשר גם להשפיע על העיצוב כולו, לטובה או לרעה, רק על ידי בחירה בגוף תאורה מסוים. כשאנחנו מוותרים על גוף תאורה מיוחד ומסתפקים בגוף הפשוט והקיים, או כשאנחנו מקבלים החלטה בלי להתייחס לכמה מרכיבים בסיסיים בסביבה שלנו, התוצאה עשויה להיראות בהתאם. אז מה כדאי בכל זאת לבדוק לפני שמקבלים החלטות?

חיסכון כלכלי – האמנם?
אם יש סיבה שבגללה אנחנו מוותרים על רכישת נברשות או גופי תאורה לחדרים מסוימים, זוהי הסיבה הכלכלית. עם זאת, תכנון נכון יאפשר לנו דווקא לחסוך לא מעט עלויות גם בטווח הארוך. למשל, נורות לד הן נורות חסכוניות למדי, שצורכות פחות חשמל ומאריכות ימים הרבה יותר מנורות רגילות. אולי תופתעו לדעת אבל נורות לד זמינות היום במגוון רחב של עיצובים, לרבות במראה הקלאסי של נורת הבלון. אלא שלא משנה מה תהא צורת הנורה, אתם יכולים להיות בטוחים שהיא תהיה נעימה ורכה יותר, וגם הטמפרטורה בחדר תהיה נמוכה בהשוואה לחום שנפלט מהנורות הקלאסיות.

מה צבע האור שלכם?
במשרדים רבים מקובל השימוש באור לבן ובהיר, ובבתים רבים בישראל נדמה שנדבקו במגיפה הזו. יש לתאורה הזו את היתרונות שלה, אבל בבית מומלץ לבחור דווקא בתאורה צהובה יותר. נורות שמפיצות אור צהוב מדמות בהרבה מובנים את אור השמש, מה שמבטיח לנו תאורה קצת יותר טבעית. כך, האור הקר של המשרד צריך להישאר שם, בעולם העסקי. אל הבית עדיף להכניס אור חם ורך יותר

מתי לבחור גופי תאורה?
אחת הדילמות הגדולות היא מתי נכון לבחור את גופי התאורה, והתשובה היא דווקא בהתחלה. אז נכון, חשוב שתדעו להתאים את גופי התאורה שלכם לעיצוב החלל כולו, אבל זה לא אומר שאי אפשר לתכנן טוב יותר מראש. אם אתם מתכננים לעצב את החדר בסגנון קלאסי, אולי אפילו וינטג', יש גופי תאורה נפלאים שישתלבו עם הסגנון הזה, לרבות התקנת נברשות יוקרתיות ויפות. זכרו לבדוק את החדר דווקא כשהוא מואר באופן טבעי כדי לדעת כמה תצטרכו להשקיע בתאורה, ותכננו את מיקום המנורות בהתאם. אם יש פינות שאליהן השמש לא מגיעה, רצוי שתדאגו להאיר אותן באופן מלאכותי.
הוסף תגובה
צילום: יח"צ האתר
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה