close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לטייל בצפון עם הגיל הרך

מערכת שורשא אלול, תשעז23/08/2017

חשבתם שאי אפשר לטייל עם ילדים? לפניכם המלצה על שלושה מסלולים בצפון אידיאליים לטיול עם פעוטות. הנאה תוך כדי תנועה

תגיות:
צילום: 123rf
טיול עם הילדים יכול להיות מאתגר אם לא סנכרנתם בין סוג המסלול לגיל של המטיילים הצעירים. העגלה לא עוברת בשביל, הקטנצ'יק מתעייף כבר בתחילת הדרך או הגעתם ליעד וגיליתם שאין כל כך מה לעשות עם הזאטוטים.
למרבה השמחה, יש הרבה מאוד שבילים ומקומות בצפון בהם תוכלו ליהנות מאווירה פסטורלית, נופים קסומים ואטרקציות המותאמות לגיל הרך.

לפניכם המלצה על שלושה מסלולים בצפון אידיאליים לטיול עם פעוטות. הנאה תוך כדי תנועה.

עין כובשים ביער חניתה
פינת חמד קסומה ביער חניתה, אחד מהחורשים הטבעיים המרהיבים בגליל. קק"ל שיפצה לא מכבר את השביל של עין כובשים, כך שתוכלו ליהנות ממסלול מעגלי קצר וממעיין שנובע מתוך בריכה רדודה. המעיין עטוף בעצי חורש ובעצי אורן וישנו מקום ייעודי מסודר לפיקניקים סמוך למעיין ובחסות צמרות העצים. בריכת השכשוך במקום אהובה על כל הגילאים ובימים חמים בהחלט שווה להגיע לכאן בבגד ים ולטבול במים הצוננים. העלייה לנביעת המעיין פשוטה יחסית אך יש לשים לב למדרגות הצרות ותוך מספר דקות כבר תיהנו מנוף נפלא ומבילוי מרענן.

הוראות הגעה: נוסעים על כביש 8990 לקיבוץ חניתה, היער מימין לאורך הדרך. יש לאתר את הפנייה לחומה ומגדל וכ-200 מטרים אחריה לפנות ימינה בדרך המסומנת בירוק ומובילה לעין כובשים.

עין חרדלית
חובבי המים לא יוותרו על טיול מקסים עם ילדים רכים לעין חרדלית, מעיין שופע שהינו קטע קצר מנחל כזיב. פעם זה היה סוד שמור אבל היום יותר ויותר משפחות מגיעות לכאן ובצדק: הליכה במרחק של כ- 100 מטרים מהחנייה תיקח אתכם הישר למי המעיין הצלולים לאזור עטוף בצל של עצי דולב ענקיים, ניתן לשבת על אחד הסלעים ולטבול רגליים במים ולערוך פיקניק בלתי נשכח.
הוראות הגעה: פונים מזרחה בקטע כביש 70 בין צומת כברי לשלומי, חולפים על פני ישוב מנות, מחפשים סימון שביל ירוק ונוסעים כ-1.2 ק"מ נוספים עד שמוצאים את החנייה לצד מתקן שאיבה של מקורות.

עין אפק
אחת השמורות האהובות על משפחות מטיילות. יש כאן גשרוני עץ שמרחפים מעל מי הביצה ועושר פראי של צמחייה ממשוכות פטל דרך עצי ערבה וקנה מצוי. אם תביטו היטב במים, תגלו צמחי מים כמו נהרונית ועדשת מים, כרפס הביצות וגלגל הנחלים. בימים הקרים יותר, השמורה מהווה מקלט לעופות רבים כמו עגורים ושקנאים. ניתן ללכת בשביל הביצה שמתאים גם להליכה עם עגלות ולהמשיך לטחנת הקמח העתיקה או לתל אפק, תל ארכיאולוגי בו שרידי התיישבות קדומה מלפני 4000 שנה. בבית הטחנה, אגב, מוצג סרטון להכרות עם השמורה וישנה גם תצוגה של כלים חקלאיים מסורתיים. שימו לב שהכניסה לשמורה היא בהתאם לשעות שקבעה רשות הטבע והגנים והכניסה הינה בתשלום.

הוראות הגעה: נוסעים בכביש 7911 קרית ביאליק ולאחר 1.5 ק"מ מגיעים לשער שמורת עין אפק.

למסלולי טיולים בצפון ולמבחר אטרקציות בצפון באתר רשת מלונות מטיילים - מלונות הממוקמים בגליל המערבי והגליל העליון בסמוך למסלולי טיולים מרכזיים
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה