close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כיצד למנף הזדמנויות עסקיות?

מערכת שורשב אלול, תשעז24/08/2017

הדרך הנכונה למנף הזדמנויות עסקיות היא לזהות אותן בזמן הנכון, להתייעץ עם אנשי מקצוע ולבחון את הדברים באופן ריאלי. בנוסף, כדאי להישאר עם אצבע על הדופק ולהשוות בין נקודות החוזק והחולשה של הזדמנויות מסוימות. הנה כל הפרטים

תגיות:
הזדמנות עסקית יכולה להופיע במגוון רחב של מקומות וסיטואציות. בשביל למנף הזדמנויות כאלה צריך קודם כל לזהות אותן ולהרחיב את הסיכוי לפגוש בהן. שכירים יכולים למשל לעקוב אחר אופציות לשיתוף פעולה עם קולגות או לקוחות, להתעניין בפתיחת חברת-בת בחברת האם או לנסות למנף ניסיון תעסוקתי בתחום מסוים מחוץ למסגרת העבודה. לעומת זאת, עצמאים ובעלי עסקים מקבלים את רוב ההזדמנויות העסקיות שלהם בכנסים מקצועיים ובאמצעות מיתוג עצמי.

לאחר שמזהים הזדמנות עסקית נדרשת בחינה לעומק של הפוטנציאל שלה. כל אחד קובע יעדים אחרים עבור העסק, הפעילות השוטפת או העבודה מול הלקוחות ולכן ההזדמנות היא סובייקטיבית. יש כאלה שימנפו היטב הזדמנויות עסקיות שנראות לכאורה פשוטות ובסיסיות, לעומת אחרים שימתינו להזדמנות גדולה ועד אז יעדיפו לשכב על הגדר.

טיפים למינוף מהיר ואיכותי של הזדמנויות עסקיות
מי שמזהה פוטנציאל של הזדמנות עסקית מסוימת צריך לקחת אותה בשתי ידיים ולא להמתין. מצד שני, אין גם סיבה לקבל החלטות פזיזות שעלולות לעלות ביוקר. מכאן שהסוד במינוף הזדמנויות הוא איזון. בעזרת איזון ניתן להימנע מהוצאות מיותרות על מינוף לכאורה של הזדמנויות בעלות פוטנציאל, אך מנגד גם להישאר עם אצבע על הדופק בשביל לדעת מתי לעשות את המהלך האמיתי קדימה.

טיפ לא פחות חשוב למינוף הזדמנויות עסקיות הוא להיעזר באנשי מקצוע. רבים מקבלים החלטות אינטואיטיביות על סמך תחושות בטן או אינסטינקטים, בעוד בפועל הדרך הנכונה למנף הזדמנות עסקית היא לבחון את הדברים באופן מציאותי ואובייקטיבי. את זה יכולים לעשות אנשי מקצוע שמגיעים מבחוץ כמו למשל עורכי דין, רואי חשבון, יועצים עסקיים וכן הלאה.

ידע הוא כוח: למה כדאי לזהות את נקודות החולשה?
בשביל למנף הזדמנויות עסקיות צריך להבין מה הערך המוסף שלהן ולהכיר גם בנקודות החולשה. אין אף הזדמנות של 100% וכל מי שמציע אחת כזאת פשוט מנסה לנצל את חוסר הידע שלכם. הפתרון הוא לאסוף את הידע מראש, לבחון לעומק את גודל ההשקעה, להשוות את ההזדמנות הקיימת למקובל בענף ולא להתבייש להצביע על החסרונות. העובדה שתזהו נקודות חולשה וחסרונות לא מבטלת את האטרקטיביות של ההזדמנות העסקית, אלא להיפך: היא מבססת את ההחלטה שלכם ותעזור לכם לבצע את המהלך באופן מושכל ויעיל.

לסיכום, מינוף הזדמנות עסקית מתחיל ביצירת תשתית שמאפשרת לזהות אותן בזמן הנכון. בהמשך תוכלו לקבוע יעדים ולהגדיר מטרות, להתייעץ עם אנשי מקצוע ולבחון את הדברים לאשורם. המינוף תלוי רק בכם והוא לא מחייב נטילת סיכונים גבוהים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה