close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פרסום בגוגל בכוחות עצמכם

מערכת שורשה אלול, תשעז27/08/2017

תוכלו, אם תרצו בכך, לפרסם בגוגל גם ללא עזרת אנשי מקצוע ובכוחות עצמכם בלבד – ובהחלט אפשרי לראות תוצאות נאות

תגיות:
פרסום בגוגל, ובאופן כללי שיווק בדיגיטל, מחייבים ניסיון ומיומנות, ולמעשה מדובר באחד התחומים המתפתחים ביותר בימינו – ובהתאם מי שעוסק בכך לא מפסיק ללמוד ולהתעדכן כדי לספק ללקוחותיו את התוצאות הטובות ביותר בהתאם להשקעה (בדיוק כפי שמומחי בניית אתרים חייבים ללמוד ולהתעדכן כל העת).
יחד עם זאת, תוכלו, אם תרצו בכך, לפרסם בגוגל גם ללא עזרת אנשי מקצוע ובכוחות עצמכם בלבד – ובהחלט אפשרי לראות תוצאות נאות.

מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן?
פרסום בגוגל מורכב גם מקידום אורגני וגם מקידום ממומן, וחשוב להכיר את שתי האופציות כדי שניתן יהיה להשתמש בשתיהן לפי הצורך, במינונים ובתזמונים האופטימליים מבחינת הצרכים הספציפיים שלכם.

קידום אורגני פירושו לשכנע את גוגל שהדפים השונים באתר שלכם (בין אם נבנו ע"י חברת בניית אתרים ובין אם אתם בניתם לעצמכם אתר, דבר שבימינו אינו מסובך מדי בהתחשב בכך שיש פלטפורמות נוחות מאוד ובפרט Wordpress ו-Wix הישראלית) הינם איכותיים, ולכן כדאי למנוע החיפוש להציג אותם במקום כמה שיותר גבוה עבור חיפושים רלוונטיים.

היתרון העיקרי של דרך זו הוא שהרושם הראשוני שיוצר האתר שלכם אצל הלקוחות הפוטנציאליים הוא חיובי במיוחד – מיקום בראש תוצאות החיפוש של גוגל נחשב לתו איכות, כך שעוד לפני שהגולש מקליק על הלינק ומגיע לאתר שלכם, הוא מייחס לכם מקצועיות. החיסרון העיקרי של פרסום בגוגל בדרך זו הוא שנדרשת השקעה מתמשכת כדי להגיע לדירוג גבוה ואז גם לשמור עליו. המרכיב העיקרי בציון גבוה אצל גוגל הוא העלאה מתמדת של תכנים בעלי ערך אמיתי לאתר שלכם, כך שתכינו את עצמכם לכתיבת לפחות עמוד אינטרנט אחד בשבוע. במקביל כדאי גם לנסות להעלות תכנים שלכם לאתרים מובילים בתחום הפעילות של העסק שלכם, וכמובן לבקש קרדיט והפניה לאתר שלכם – גם לכך תהיינה השפעות חיוביות מאוד על הדירוג של האתר.

קידום ממומן פירושו פרסום בגוגל אדוורדס, כלומר הצגת מודעות לגולשים שמבצעים חיפושים שונים במנוע החיפוש הפופולרי. ישנן מודעות בחלקו העליון של כל דף תוצאות חיפוש וכן בחלק התחתון, כשבאופן טבעי אלה העליונות מגיעות לעיניים רבות יותר והסיכוי שילחצו עליהן גבוה יותר – ומצד שני הן גם יקרות יותר. הפרסום בדרך זו מתבצע באמצעות מכרז, כשכל מפרסם מציע סכום כסף מסוים על כל קליק, כלומר על כל לחיצה על המודעה שלו, וככל שמציעים סכום גבוה יותר (בהתאם למילות חיפוש רלוונטיות), כך גדל הסיכוי להופיע במקומות הגבוהים. היתרון העיקרי של שיטה זו הוא המידיות – אין צורך להשקיע זמן רב כדי לטפס לצמרת אלא כבר באותו היום תופיע המודעה שלכם בראש דף תוצאות החיפוש. בנוסף בשיטה זו אין צורך לפנות לחברת בניית אתרים ולהקים אתר שלם, לעתים מספיק דף נחיתה איכותי (שגם אותו כמובן כדאי לבנות באמצעות חברת בניית אתרים כדי שיהיה אפקטיבי באמת). החיסרון הוא שברגע שתפסיקו לשלם לגוגל על הצגת המודעות, אתם בעצם מחוץ למודעות של הגולשים ואף אחד לא ייחשף אליכם ברשת אלא אם כן הוא כבר מכיר אתכם או שלקוח קיים המליץ להם עליכם.

מה עוד חשוב לדעת על פרסום בגוגל ללא אנשי מקצוע?
כאמור כפי שניתן להקים אתר גם ללא חברת בניית אתרים, כך ניתן לפרסם בגוגל גם ללא אנשי מקצוע. במקרה כזה, כדאי להתעמק קצת בתחום לפני שמתחילים להשקיע משאבים שונים. בפרט חשוב להבין איך להבין מהן מילות המפתח הרלוונטיות (לצורך התכנים שאתם מעלים לאתר שלכם או לצורך ההגדרות עבור קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס), ואיך לכתוב מודעות מדויקות ומושכות (עבור קידום ממומן).
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה