close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לחץ כרוני- המחלה של העולם המודרני

מערכת שורשו אלול, תשעז28/08/2017

מה גורם לעליה במספר מקרי הלחץ הנפשי החמור והסטרס? למה אנו צרכים לתת למקרים האלה חשיבות רבה? וכיצד בעצם אנו יכולים להתמודד עם בעיות אלה?

תגיות:

חרדה וסטרס הם מושגים שמוכרים לכולנו, אך בניגוד להבנה שלנו כיום, בעבר בעיות נפשיות לא אובחנו כחלק ממצבנו הגופני ולא נראו כבעיות אשר דורשות חשיבות רבה. תפיסה זו השתנה במהלך המאה האחרונה ומצבים כמו לחץ נפשי וחרדה מקבלים את מרכז הבמה ותשומת הלב. הבנת הבעיות הנפשיות השונות גוברת ואיתה גוברת ההבנה של הקשר ההדוק בין הגוף ונפש. המצבים הנפשים שפוגעים בנו, מהלחץ היומי ועד למחלות של ממש אשר מגבילות אותנו ופוגעות לנו באיכות החיים מקבלים כיום משקל רב וחשיבות עליונה - ובצדק! ההכרה בין גוף לנפש הוביל את עולם הרפואה והפסיכולוגיה לפיתוח סוגים שונים של טיפול בחרדות וטיפולים נוספים אשר רלובטיים למרבית הציבור שחשוף ללחץ היומי.

מה גורם לעליה במספר מקרי הלחץ הנפשי החמור והסטרס? למה אנו צרכים לתת למקרים האלה חשיבות רבה? וכיצד בעצם אנו יכולים להתמודד עם בעיות אלה?

התזזיתיות ושפע המידע של העולם המודרני וטיפול בחרדות כגורם מאזן

מדי יום נוספים ספרים חדשים לארסנל הספרים הקיים, אשר מנסים להסביר את העליה במספר מקרי הלחץ והחרדה בקרב האנשים בעולם המודרני. באופן כללי אפשר להצביע על התזזיתיות וריבוי המידע שמאפיינים את חיינו המודרניים כגורמים משמעותיים למצב זה. החיים שלנו עמוסים מאוד ואנו חיים תחת ציפייה מתמדת להספיק ולהצליח בלימודים, בקריירה, בגידול הילדים, במשפחה, ביחסים ומה לא.

חשוב מאוד להעניק לבעיות של לחץ כרוני או חרדה משקל ראוי מכיוון שהפגיעה היא לא רק באיכות החיים, אלא בסופו של דבר גם בגוף שלנו! כיום ידוע שלחץ נפשי וסטרס במשך תקופה ארוכה עלולים לייצר לנו בעיות גופניות (שלא היו קיימות אצלנו בעבר) מה שמוביל לדרדור נוסף באיכות החיים.

אחרי כל האמור לעיל, חשוב להדגיש שבהחלט ישנן גם חדשות טובות! כיום יש דרכים רבות ויעילות להתמודד עם מצב של לחץ כרוני או חרדות. טיפול בחרדות הוא תחום רחב ועשיר המכיל טכניקות מתחומים ואסכולות שונות, מטיפולים פסיכולוגים ועד לטיפול בתרופות. במידה ואתם (או מישהו קרוב אליכם) סובל מלחץ נפשי סטרס או חרדה, חשוב שתכירו את השיטה המומלצת על-פי מחקרים בתחום: טיפול קוגניטיבי- התנהגותי C.B.T.

מעבר ליעילות של שיטת טיפול זו, מחקרים מעידים כי היא מתאימה לרוב רובה הגדול של אוכלוסיה ומניבה תוצאות ברורות בשטח ולא רק בתאוריה.

כותב המאמר הינו אורי פוקס בעל קליניקה לטיפול בשיטת C.B.T.

להצלחות של השיטה אורי נחשף מידי יום ותגובות המטפלים לשיטת טיפול זו, פשוט יוצאת מן הכלל.

לקבלת ייעוץ טלפוני ללא התחייבות וקביעת פגישה צרו קשר בטלפון: 054-4590735
או בקרו באתר האינטרנט:
אורי פוקס - בטיפול.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה