close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיפים לעיצוב הבית

מערכת שורשכג אלול, תשעז14/09/2017

אז איך אנחנו יכולים לדעת מה הכי טוב עבורנו?, איזה עיצוב יהיה הכי נכון לבית שלנו? ושלא ניפול קורבן לטרנדים האחרונים ובכלל שלא יהיה לנו איזה חתול בצבע זהב בגובה מטר וחצי כי זו הצעקה האחרונה פריז?

תגיות:
צילום: roxarc.com
ראשית דבר, אנחנו צריכים לדעת מה אנחנו באמת רוצים, ואיזה סוג סגנון, לרבים מחבריי ולקוחותיי אני מספרת את העובדה הכי חשובה, הבית צריך להתאים לסגנון חיים שלכם, כלומר איזה סוג לייף -סטייל אתם מעוניינים שיהיה לכם בבית.

החשיבות היא מתן תשומת לב על עיקרי העיצוב שלכם, מה זאת אומרת? שתדעו בדיוק מה שאתם רוצים או חושבים שאתם רוצים, ולא ברמת מה אתם אוהבים לארוחת בוקר, כי אם הבנה עמוקה מה הכי נוח יהיה לנו בבית שלנו, עיצוב הבית מורכב משני דברים עיקריים במהותם, העיצוב עצמו שיכול להיות כל סגנון שתבחרו, מסגנון היפסטרי אורבני שיק עם דימויים מעולם הג'ונגל האורבני, ועד השראה מבית קפה פריזאי אשר אותו אתם רוצים להחדיר את הבית שלכם.
זה יהיה המישור הראשון, והמישור השני יהיה המישור של הפרקטיקה, היכן אני מניח את מברשת השיניים שלי והיכן הכי נוח לי להתלבש? שילוב קוסמי בין שני מונחים אילו יכול להיות אב היסוד עבורכם בעיצוב בית מדויק ונכון עבורכם, עם סטייל שכולם יבואו להגיד שלום ולשאול: " מאיפה השגת את זה?" "אני חייבית שיהיה לי בדיוק מה שיש לך.."

אז איך עושים את זה?
ראשית דבר צריך להחליט איזה סוג סגנון אתם, הסגנון נובע גם מהטרנדים שיש היום, הסגנון המודרני או הכפרי, אבל אני רוצה לקחת אתכם לכיוון אחר, הכיוון של סגנון אשר משקף את מי שאתם באמת, איזה סוג טיפוס אתם, אוהבים לאגור ולאסוף אוסף של ינשופים או חתולים? אוהבים סדר וניקיון? ולדעת היכן כל דבר נמצא? האם אתם מרגישים סטייליסטים במידה רבה? או שלא יודעים איזה סוג סגנון אתם ומבולבלים משלל האופציות שקיימות בחוץ?
חשיבות הבנה מה הסגנון האישי שלכם, יושפע וישפיע מידית על העיצוב שלכם, מיש שאתם ברמת ה- DNA האישי שלכם יהיה הקו המנחה הנכון ביותר עבורכם, ולבטח יניח את העיצוב שלכם בצורה הטובה ביותר שכן יצור ייחודיות נכונה שאין ולא תהיה לאף אחד מלבדכם.

לכן חשוב להבין מה הסגנון שלנו, אז איך נעשה את זה? באמת? בלי לעשות יתר על המידה טעויות? ושנהיה בטוחים במה שאנחנו עושים באמת? איך אנחנו מדייקים את הסגנון שלנו? מספר טיפים מדויקים שיעזור לכם להשיג בדיוק את מה שאתם רוצים וחסכון של זמן אנרגיה וגם משאבים נוספים בכדי שתהיו סופר מרוצים מעיצוב הבית שלכם

ראשית דבר עשו סיור רשתי, לא ברגליים, רק ברשת, בנוחות שלכם ככה בבית, עם הרשת של גוגל או חברים טובים באתר בשם פינטרסט, השמיים הם הגבול שלכם, החליטו מה אתם רוצים באמת לשנות, לא בערך ולא ליד, במדויק, רשמו רשימה חמודה ומדויקת, עדיף עם לבבות ועדיף בכלל בעט עם סטייל שיעשה לכם חשק (אני מרשה לכם בפתקיות בנייד, אבל יותר כיף במחברת מיוחדת) יהיה חשוב לדייק מה אתם רוצים ולהגדיר מראש בין 2-3 תמונות, למשל לסלון, חדר האמבטיה והמסדרון שיהוו עבורכם מקור השראה ונקודת חיקוי טובה. נקודות אילו יהוו את מקור ההשראה שלכם לעיצוב הסלון או המטבח הבא שלכם

דאגו לתקציב, לפחות עד שאראלה תתקשר ממפעל הפיס או הפתעה מהדוד אמריקה, תחשבו קצת כמו רואי חשבון, אחרת גבולות התקציב יהיה כמו ענן בחורף קר, לא תדעו היכן הוא נגמר.. חשיבות התקציב היא הבנה עמוקה עבורכם היכן ניתן לעצור ולהגיד, ואוו התפרענו והיכן אנחנו יושבים בהלימה למה שרצינו באמת, ללא קו מנחה כמו תכנית אדריכלית או תמונה עיצובית מנצחת לא נדע לאן נושבת הרוח ולא נדע לאן לנווט נכון את כל העיצוב של הבית

תשימו דגש על אפקט ה- 70/30 דאגו להבין מה מתוך הבית אתם כן מעצבים ומה לא. החלטות הרות גורל אילו, יעזרו לכם להבין מה חשוב עכשיו ומה יכול להידחות לאחר כך או בכלל לא לעשות בשלב זה ולדחייה אפילו לעוד שנה קדימה (גם אפשרי אני קוראת לזה שיטת הסלמי לאט לאט פרוסה פרוסה) בכך אתם שמים דגש על הדברים המהותיים ופחות על הדברים שאינם חשובים כגון דלת הכניסה, שיכולה לקבל דגש עיצובי לאחר שסיימנו להשקיע את רוב המאמצים בסלון/בחדר השינה שלנו

תדאגו לאפקט ואוו אחד, כזה שיגיד לאורחים שלכם שאתם יודעים מבינים וחיים עיצוב בכל רמך בגופכם, אתם פשוט נושמים עיצוב ויכולים לעשות הכול, נו, אתם שואלים? איך עושים את זה? ברור שאני מגלה, קוראים לו אפקט ואוו אחד, לא צריך מיליון אפקטים צריך אחד שמחזיק הצגה שלמה, כמו גוף תאורה בעל מממדים בולטים או ספה עם צבע שאי אפשר להתעלם ממנו או בכלל, אלמנט בחלל המרכזי כגון הסלון או המסדרון וגורם/יוצר מערך מדויק של עיצוב. וגורם אפילו לכם להיכנס לחלל ולהגיד ואוו, ליתר דיוק להיכנס לחלל ולהרגיש שפה קיימת הצגה של תיאטרון הבימה, באתי רק לראות?? דיוק של מחזה זה יכול להרים עיצוב של בית ומצד שני יכול גם להוריד, לכן חשוב לעשות סיור, והפעם פיזי. בחנויות, תנסו לבחור משהו שאתם אכן מתחברים אליו, לא סתם מהטרנד האחרון, אבל כן, תכף אזכיר לכם, לכו עם התמונות השראה, להיצמד לסגנון שבחרתם ולא סתם עפ"י רעב עיצובי, זה כמו ללכת לסופר שממש רעבים, לא יודעים וקונים מלא ממתקים על הדרך, אותו דבר בעיצוב, ולכן חשיבות הדברים היא לדייק, לדייק, לדייק

דאגו להרגיש בנוח עם הבית שלכם. הבית אמור לשרת אתכם ולא אתם אותו, אילו פרטים אתם אוהבים בבית ואילו סתם שוכבים להם ללא מעש? דיוק הסינון יכול לתת לכם מנוף רציני לעיצוב הבית בצורה שאין לה שיעור, עיצוב הבית יהיה במיטבו כאשר המכלול ידבר בשפה העיצובית שלכם ויצור טרנד עיצובי שכולם ירצו, ולו דווקא אם הצהוב הולך עם הירוק, יותר חשוב שאתם תאהבו ותתאהבו בשפה העיצובית של הבית שלכם.

וטיפ שאף אחד לא מספר ואחרון קטן, אם החלטתם להחליף את הריצוף/ או את המטבח, תדאגו שיהיו לכם דוגמאות של כל החומרים לסיור מאוחר יותר בחנויות הרהיטים השונות, כך שתדאו בדיוק אם הגוון נכון לכם בעין שלכם ולא בערך, אלא בדיוק.

המאמר נכתב ע"י רחל ורשבסקי: משרד אדריכלים
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה