close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

רוצים לרכוש דלתות פנים חדשות לבית? כך תמצאו את המתאימות ביותר

מערכת שורשכז אלול, תשעז18/09/2017

כאשר בונים בית חדש או משפצים אותו ומעוניינים לשלב גם דלתות פנים, מומלץ מאד להכיר את השוק ובעיקר את האפשרויות המוצעות בו

תגיות:

4, 5 או אולי 6 דלתות פנים יש בביתכם? דלתות הפנים תופסות חלק חשוב מאד בכל בית ובדרך כלל יש כמותן בממוצע בין 4 ל-7. כאשר בונים בית חדש או משפצים אותו ומעוניינים לשלב גם דלתות פנים, מומלץ מאד להכיר את השוק ובעיקר את האפשרויות המוצעות בו. המגוון המוצע כיום הוא עצום והבחירה לא תמיד קלה, ובמיוחד אם זוהי הפעם הראשונה שבה בוחרים דלתות פנים. ובכל זאת, אם בוחנים מראש כמה נקודות מרכזיות, אפשר למצוא את הדלתות המושלמות. באילו נקודות מדובר? הנה:

1.      התייחסות לסוג הדלת – זו יכולה להיות דלת פנים הזזה או דלת פנים שהיא כנף, זו שנפתחת בפתיחה רגילה. אלו יכולות להיות דלתות עם צירים נסתרים או דלתות עם צירים גלויים. ישנם כיום סוגים שונים של דלתות כשלכל זוג מאפיינים אחרים. בחירת סוג הדלת נעשית תוך התייחסות לרוחב הפתח הקיים, לצרכים השונים וגם לאלמנטים שבמרחב. לעיתים, בשל מרחב מצומצם מאד ותנאים מגבילים, נוטים לבחור בדלת הזזה במקום דלת רגילה. לעיתים, כשהפרמטר האסתטי והמינימליסטי חשוב מאד, מחפשים דלתות עם צירים נסתרים.

2.      החומרים שמהם עשויות הדלתות – דלתות הפנים עשויות מחומרים שונים. ישנן דלתות העשויות מעץ מלא, דלתות מ-MDF, יש דלתות עם ציפוי מיוחד ואת אלו העשויות מכמה שכבות עם חומר מבודד ביניהן. במסגרת ההתייחסות לנקודה חשובה זו, כדאי לבדוק עד כמה החומרים שמהם עשויות דלתות הפנים אכן עמידים וחזקים. האם יצליחו לבודד רעשים? האם יצליחו להתמודד עם לכלוך, אבק וגם מים? האם עשויים להופיע עיוותים בצורה שלהן כחלק מהבלאי הטבעי ואולי גם בעקבות שינויים בטמפרטורה? תשובות לשאלות אלו תעזורנה במציאת הדלתות המושלמות.

3.      מנגנון הפתיחה והנעילה שלהן – בעוד שבעבר הוצעו לנו דלתות פנים פשוטות יחסית, הרי שכיום האפשרויות הן רבות הרבה יותר. דלתות הפנים של היום מתוחכמות מאד, דבר הבא לידי ביטוי בפתיחה וגם בנעילה שלהן. ישנן דלתות פנים עם מנגנוני נעילה מגנטיים, ישנן דלתות עם מנגנון טריקה שקט, יש את הדלתות עם המנעולים הרגילים ודלתות פנים מסוגים נוספים. חשוב להתייחס לצרכים הקיימים, מי קהל היעד שצפוי להשתמש בדלתות הפנים האלו וגם היכן מתכננים להתקין אותן.

4.      העיצוב של הדלתות – הן מגיעות בעיצובים שונים ומשתלבות נהדר בכל מקום. כדי למצוא דלת לחדרי הבית השונים, כדאי מאד להתייחס לפרמטרים כמו הריצוף הקיים – באיזה סוג של ריצוף מדובר: פרקט או אבני ריצוף שונות? מהו הצבע של הריצוף – צבעים בהירים או כהים? איזה סגנון עיצובי מאפיין את הרהיטים בחדר ואת האלמנטים שתלויים על הקירות? האם הבית משדר מינימליזם או שמא כל אלמנט בו מושך מאד את העין? על דתות הפנים הנבחרות להשתלב לצד האלמנטים האחרים וליצור מראה כולל שלם. חשוב שסגנונה של הדלת הנבחרת יהיה תואם לסגנון העיצובי של הבית כולו.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה