close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

יועץ ארגוני - מי צריך את זה?

מערכת שורשו תשרי, תשעח26/09/2017

יועץ ארגוני מעניק סל שירותים רחב, מטרותיו העיקריות הן לסייע להנהלת הארגון להגיע לתוצאות אופטימאליות בתוך זמן מוגדר והוא גם מעורב בניהול כוח אדם. רוצים לדעת האם שווה לכם להשתמש בשירותיו? הנה כל הפרטים

תגיות:
ייעוץ ארגוני הוא בין התחומים שהתפתחו במהירות המרשימה ביותר בשנים האחרונות. הייעוץ הארגוני מתמקד בראש ובראשונה בתהליכים שמתרחשים בתוך הארגון, אך הוא מביא בחשבון גם את אלו שמשפיעים עליו מבחוץ. יועץ ארגוני ברמה גבוהה יכול לתמוך בארגון כאשר הוא מתמודד עם תחרות, לסייע לו לבצע התאמות לסביבה הדינאמית ולהצמיח עובדים מוכשרים עם מוטיבציה גבוהה.
מטרת היועץ היא לסייע להנהלת ארגון פרטי או ציבורי להגיע לתוצאות אופטימאליות. הוא יכול לעמוד לרשות מנהלי הארגון בקביעת היעדים עצמם, או להצטרף לאחר מכן בגלל שקצב ההתקדמות לא עולה בקנה אחד עם הציפיות ועם מסגרת הזמן שהוגדרה. בנוסף, הוא מעורב בניהול כוח האדם ולכן למעשה משפיע על הארגון מהקצה העליון והתחתון.

איזה שירותים מציע יועץ ארגוני?
כמעט כל ארגון פרטי או מוסדי זקוק לשירותיו של יועץ ארגוני. בשביל להבין את הסיבה לכך צריך לחזור לאחור ולאפיין את סל הכלים של היועץ. ראשית, היועץ מתמחה באנשים בארגון ומחזיק בידע שמשלב בין מדעי ההתנהגות, פסיכולוגיה ארגונית, הנעה לפעולה, הדרכה, שיטות תגמול, הערכה ומשוב ועבודת צוות.

שנית, היועץ מתמחה במשימות הארגון ויש לו את הרקע הנדרש על מנת להיות מעורב בשלבים קריטיים של התווית אסטרטגיה ותכנית עסקית. הוא יכול לסייע לראשי הארגון הפרטי או הציבורי להגדיר תפקידים ולקבוע יעדים, או לעמוד לרשות בעלי עסקים ועצמאיים כאשר הם צריכים לאפיין את המבנה הארגוני.

יתרה על כך, מה שמייחד את תפקידו של היועץ הוא מעורבותו במבנה הרשתי הבלתי פורמלי של הארגון. היות ומדובר לרוב על גורם שמגיע מבחוץ, יועץ ארגוני יכול לראות את העובדים בסביבה הטבעית שלהם ולהסיק מסקנות מבוססות ומנומקות. כתוצאה מכך, כל מי שרוצה לשפר את עבודתו של היועץ זקוק לשירותיו ויכול ליהנות מהם.

מה ההבדל בין יועץ עם תואר ראשון ליועץ עם תואר שני?
יועץ ארגוני עם תואר ראשון מגיע לתחום כשהוא נשען על ידע תיאורטי בלבד, לעומת יועץ ארגוני עם תואר שני שכבר בתהליך ההכשרה מקבל הזדמנות להתנסות בעבודה מעשית. תואר שני בייעוץ ארגוני מציב גם רף גבוה מבחינת תנאי קבלה ולכן מי שמחזיק בו עובר תהליך ארוך של הכשרה והדרכה.

כמובן שכדאי לתת עדיפות ליועץ ארגוני בעל תואר שני על פני יועץ ארגוני עם תואר ראשון בלבד, אך זה לא תמיד אפשרי. בנוסף, מי שעדיין לא הבין מדוע הוא זקוק לייעוץ ארגוני יכול להתחיל עם יועץ לא מנוסה ועם הזמן להתקדם ליועצים מקצועיים יותר.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה