close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

גיזום עצים- לא כל אחד יכול

מערכת שורשו תשרי, תשעח26/09/2017

סיבה נוספת לכך שכדאי להפקיד את מלאכת גיזום העצים בידי אנשי מקצוע מנוסים היא שישנם מקרים שבהם הפעולה עלולה להיות מסוכנת

תגיות:

עצים הם תוספת מבורכת במיוחד בכל מקום: הם תורמים אסתטיקה רגועה ומרשימה, מעניקים לנו צל שמגן עלינו מפני קרינת השמש שכידוע עלולה להיות מסוכנת, ישנם מחקרים גילו שככל שהאזור "ירוק" יותר כך הטמפרטורה בו נמוכה יותר (ואפילו ב-3-4 מעלות!) וכמו כן העצים סופחים אליהם פחמן דו חמצני וגם אבק וחלקיקים מזיקים (למשל עופרת או ליתיום) ומייצרים חמצן שמשפר את איכות האוויר שאנחנו נושמים.

מצד שני, עצים עלולים להוות גם מפגע, ובפרט אם הם סמוכים לכבלי חשמל או מתפשטים למקומות שבהם הם פחות מתאימים. בהתאם רצוי לבצע גיזום עצים, ועוד יותר מומלץ לבצע גיזום מקצועי בתדירות נאותה כך שאפשר יהיה ליהנות משלל היתרונות של העצים בלי שהם יהוו מפגע.

מה תורם גיזום העצים?

גיזום העצים כאמור מונע מהם לפגוע בדברים חשובים כמו חוטי חשמל, אבל בנוסף הוא גם מסייע לעצים לצמוח טוב יותר. ענפים שבורים, חולים או חלשים מושכים אליהם מזיקים ועלולים גם להוביל להתרחבות הפגיעה בעץ כולו, ועל כן גיזום עצים מקצועי מחזק את העץ ומבטיח לו אריכות ימים של ממש.

תועלת נוספת של פעולת הגיזום היא שדרוג האסתטיקה של המרחב, בין אם מדובר בגינה פרטית ובין אם ברחוב. עצים כאמור מוסיפים המון יופי בכל מקום שבו הם נמצאים, ולמען האמת גם בעצים שגדלים פרא יש חן רב, אבל גיזום מדויק וחכם הופך אותם לעוד יותר אסתטיים.

למה חשוב להקפיד על גיזום עצים מקצועי?

לכאורה גיזום עצים הוא פעולה פשוטה יחסית שכל מה שנדרש כדי לבצע אותה הוא מסור עץ ידני או מזמרה איכותית, מעט זמן פנוי וכוח פיזי מתון – אבל בפועל מדובר בפעולה שמחייבת מקצועיות וניסיון. הסיבה לכך היא שלכל עץ תוואי התפרסות אחר ומאפייני צמיחה ייחודיים, וגיזום לא נכון עלול לפגוע בהתפתחות האופטימלית של העץ. גיזום לא מקצועי גם עלול לפספס ענפים שכדאי לגזום אותם, כך שלא משיגים את מלוא התועלת מהמהלך.

סיבה נוספת לכך שכדאי להפקיד את מלאכת גיזום העצים בידי אנשי מקצוע מנוסים היא שישנם מקרים שבהם הפעולה עלולה להיות מסוכנת, ובפרט כך הדבר כשמדובר על גיזום בגובה רב יחסית או על ענפים מסיביים וכבדים מאוד.

עוד חשוב לזכור שחל איסור מוחלט על כריתת עצים ללא אישור, ובכל מקרה ההמלצה היא כמעט תמיד לגזום עצים באופן מבוקר ולהשאיר כמה שיותר ענפים, כך שלכולנו תהיה מקסימום תועלת מהם.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה