close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך לבחור רכב עבודה יעיל וחסכוני?

מערכת שורשכה תשרי, תשעח15/10/2017

האמת היא שאם מתאמצים ובוחרים היטב רכב עבודה, ניתן למצוא דגמים יעילים וחסכוניים בצורה מפתיעה. אז איך עושים את זה נכון?

תגיות:
רנו קנגו
צילום: יח"צ חברת רנו
רכב עבודה, מעצם ההגדרה שלו ככזה, יהיה לרוב מאסיבי ו"חזק" הרבה יותר מאשר כלי רכב המיועד למגזר הפרטי. יש לזה הרבה צדדים חיוביים, אבל גם סיכון אחד שנראה לרבים מובן מאליו: שאותו רכב מסחרי יהיה בזבזן של דלק ובכך יעלה את הוצאות העסק בצורה משמעותית. הבשורות הטובות הן שזה לא חייב להיות ככה. האמת היא שאם מתאמצים ובוחרים היטב רכב עבודה, ניתן למצוא דגמים יעילים וחסכוניים בצורה מפתיעה. אז איך עושים את זה נכון?

לכל רכב יש מאפיינים משלו
זה לא סוד שבעת רכישת רכב מומלץ לבדוק מהי צריכת הדלק שלו. הנתונים של היצרן מאפשרים לנו לדעת מהי הצריכה הצפויה בקילומטר לליטר. יש לציין שהנתונים האלה נבדקו בתנאי מעבדה ולכן אינם חופפים באופן מלא את הצריכה שתהיה לרכב בפועל. מה גם שהצריכה תלויה בעצמה במשתנים דוגמת אופי הנסיעות שמבצעים עם הרכב או הרגלי הנגיעה של הנהג: לדוגמא, נהג שמרבה ללחוץ על הברקס או על הגז, מגדיל את צריכת הדלק של הרכב שלו.

באמצעות השוואה בין דגמים שונים, ניתן להתכוונן לעבר הדגמים הנחשבים לחסכוניים יותר ולהעניק להם עדיפות במעמד הרכישה. כך למשל ניתן למצוא חוות דעת מצוינת על רנו קנגו מהבחינה הזו, כאשר צריכת הדלק הממוצעת בנסיעה עירונית עומדת על כ-7.9 ק"מ/ליטר, בנסיעה בין עירונית על כ-5.5 ק"מ/ליטר ובנסיעה משולבת על 6.4 ק"מ/ליטר. אלו הם מספרים בהחלט מרשימים בהתחשב בנתונים ובגודל של הרכב.

גרסאות הדיזל הן חסכוניות יותר
רוב הנהגים בארץ רוכשים רכב עם מנוע בנזין. כאשר הם שוכרים רכב בחו"ל ורואים את היצע הדגמים של החברות, ובעיקר את ההמלצה לשכור דווקא רכב דיזל, הם מבינים שמדובר בעולם אחר מבחינת היעילות. רכבי דיזל נחשבים לחסכוניים בצורה משמעותית ביחס לרכבי בנזין, אפילו על אותו מפרט בדיוק. לכן בדרך כלל נהוג לבחור בהם אם רוצים לקבל צריכת דלק מינימלית – גם כאן רנו קנגו יכול להיכנס לתמונה בזכות גרסת דיזל מוצלחת במיוחד.

יחד עם זאת, יש לשים לב שצריכת הדלק היא לא הפרמטר היחיד עליו יש להסתכל במפרט הטכני של הרכב אלא במארג הכולל. זהו משתנה חשוב מאד בתוך המשוואה אבל לא המשתנה היחידי.

ידני או אוטומטי?
בהמשך לסעיף הקודם, צריכת הדלק של הרכב מושפעת גם מסוג הגיר (ידית ההילוכים שיש בו). אין צל של ספק שנהיגה ברכב אוטומטי היא נוחה יותר, מה שמסביר מדוע רוב הנהגים הפרטיים בישראל בוחרים לעשות רישיון על רכב אוטומטי ולנהוג ברכב שכזה.
כאשר משתמשים ברכב לעבודה ומגלים שהוצאות הדלק הופכות להיות נטל, ניתן יחד עם זאת להטות את הכף לעבר הרכבים הידניים. לפעמים צריכת הדלק שלהם נמוכה בעשרות אחוזים ביחס לדגם האוטומטי המקביל.ּ
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה