close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך לארגן יום גיבוש חווייתי לעובדים?

מערכת שורשכו תשרי, תשעח16/10/2017

לפחות פעם בשנה נהוג לארגן יום גיבוש לעובדי החברה- מה כדאי לעשות?

תגיות:
חברות רבות וארגונים מובילים במשק הישראלי מארגנים ימי כיף וגיבוש חווייתיים עבור צוות העובדים. לימי גיבוש יש תפקיד חשוב לליכוד ולגיבוש חברתי של העובדים, הם גם שוברים את השגרה ומאפשרים לצוות העובדים לנוח מהעבודה השוחקת, לצבור חוויות משותפות, להכיר אחד את האחר טוב יותר ולחזור לעבודה רעננים ומגובשים יותר.

צוות מגובש ומלוכד מסייע להצלחת הארגון, הוא מסוגל להתמודד עם אתגרים מורכבים, לעמוד במשימות המוטלות עליו על ידי מנהלי העסק ולפעול יחד כצוות יעיל ומוכשר. כדי לארגן יום גיבוש חווייתי לעובדים הנאמנים והמסורים של הארגון, חשוב לגבש קונספט מרכזי, לבחור פעילויות מגבשות, להזמין הרצאה מעניינת ובעלת ערך מוסף חשוב, להזמין קייטרינג איכותי ולהחליט על אטרקציות שונות לגיבוש חברתי ולהנאת המשתתפים.

פעילויות לגיבוש צוות העובדים
אחת לכמה זמן חשוב לשבור את שגרת העבודה ולהתרענן ביום כיף או מיום גיבוש לעובדים. בארגונים גדולים נהוג לקיים מספר ימי גיבוש במהלך השנה. בכדי שיום גיבוש שכזה יוכתר כהצלחה, יש לגבש קונספט מרכזי ליום החווייתי וליצוק לתוכו תוכן מקורי. ראוי לציין כי מעבר לפעילויות הרגילות כמו משחקי ODT, רפטינג בירדן, טיול בשמורת טבע, טיולי ג'יפים וטרקטורונים ואטרקציות נוספות, מומלץ גם לשלב הרצאות ופעילויות חווייתיות. כך לדוגמה, כדאי להזמין את ההרצאות לחברות ולארגונים של חנוך בודין, מחבר הספר "להפוך את החיסרון יתרון". ההרצאות של חנוך בודין הן מעניינות וחשובות גם לכל העובדים ולמנהלי הארגון מאחר והן כוללות מידע וכלים הנחוצים להצלחת עובדי הארגון.

תקציב ומספר המשתתפים
תכנון וארגון נכון וחכם של יום גיבוש חווייתי לעובדי הארגון מתחיל בגיבוש מסגרת תקציב לאירוע והחלטה על מספר המשתתפים. יש הבדל משמעותי בין יום גיבוש ל-20 עובדים לבין יום גיבוש חווייתי לקבוצה גדולה של יותר מ-50 משתתפים.
כאשר קובעים את התקציב ליום הגיבוש יש להתחשב בפרמטרים רבים כגון עלויות האוכל, הסעות, דמי כניסה למוזיאונים או למרכזי מבקרים, עלויות מפעילים ואטרקציות, מתנות לעובדים ועוד. ככל שמספר המשתתפים גדול יותר כך התקציב הנדרש להפקת יום גיבוש הוא גדול יותר.

פעילויות נפוצות לימי גיבוש לעובדים
לפחות פעם בשנה נהוג לארגן יום גיבוש לעובדי החברה, יש פעילויות נפוצות ופופולריות כמו טיול רגלי בשמורות טבע עם פיקניק מהנה, טיולי רכיבה על אופניים או טיולים בג'יפים וברכבי שטח אחרים עם משחקי ODT וארוחה בשטח, סדנאות מעניינות ומגבשות כמו סדנת אלכוהול או בישול, ספורט אתגרי, הופעות חיות של סטנדאפיסטים ואמני חושים, הרצאות מעניינות עם ערך מוסף.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה