close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הקפדה על בריאות השיניים תוך כדי טיול - למה ואיך?

מערכת שורשו חשוון, תשעח26/10/2017

טיול בחו"ל או ברחבי הארץ מחייב שמירה על הרגלי טיפוח נכונים ובעיקר הקפדה על היגיינת השיניים. למה, איך ומתי כדאי לעשות את זה?

תגיות:
יציאה מהבית תמיד כרוכה בשינוי של השגרה. עם זאת, כאשר מדובר בטיול ברחבי הארץ או כמובן בחו"ל נלווים לכך המון יתרונות. הטיול הוא הזדמנות לבלות זמן איכות עם החברים והמשפחה, לנוח ולהירגע.

מצד שני, גם במהלך טיול קצר או ארוך צריך לשמור על הרגלי טיפוח נכונים ולמנוע נזקים מיותרים. את אחד הדגשים העיקריים תופס חלל הפה ומערכת החניכיים והשיניים.

כל הסיבות לשמור על בריאות השיניים
הסיבה העיקרית שבגללה כדאי להקפיד על בריאות השיניים תוך כדי טיול היא בריאותית. למרות שנדמה שהן עמידות בפני כל דבר, שיניים חשופות לחיידקים, וירוסים ומחלות לא פחות מאשר אברים אחרים בגוף. טיול שבו לא שומרים על בריאות השיניים עלול לעלות ביוקר אחרי שחוזרים לשגרה ומגלים התפתחות עששת או כל מחלה מטרידה אחרת.

בנוסף, מומלץ לעשות מאמץ כדי להקפיד על בריאות השיניים תוך כדי טיול גם בשביל למנוע פגיעה במראה החיצוני. הרגלי טיפוח נכונים עוזרים לשמר את השיניים, מרחיקים ריח פה לא נעים ותורמים לתחושת הביטחון. הם חשובים לגברים ונשים כאחד וקריטיים בכל הגילאים. ככל שהרגלי הטיפול בשיניים מושרשים מגיל צעיר יותר, כך סביר להניח שהם יחזיקו מעמד וילוו אותנו גם במהלך טיולים וחופשות.

צחצוח, מי פה ומים: כך תשמרו על השיניים שלכם
האמת היא שכדאי להקפיד על בריאות השיניים תוך כדי טיול גם כי מדובר במשימה ממש פשוטה. ראשית, יש להקפיד לצחצח את השיניים פעמיים ביום אפילו כשישנים בשטח וגם אם לכאורה מגיעים עייפים אחרי יום ארוך של טיולים. צחצוח שיניים הוא הבסיס לבריאות הפה וזהו האמצעי העיקרי שעומד לרשותנו במניעת מחלות חניכיים.

שנית, קיימים אמצעי היגיינה שיכולים להגיע איתנו לכל מקום בעולם. אפשר להכניס לתוך התיק בקבוק ליסטרין קטן של מי פה, ערכת צחצוח שיניים לטיסות ארוכות או קיסמים לניקוי המרווחים בין השיניים לאחר ארוחות. אלו הדברים הקטנים שעושים הבדל גדול באופן שבו נשמור על בריאות השיניים ונמנע מהם נזקים מצטברים.

לבסוף, יש להימנע משתיית משקאות ממותקים במהלך הטיול ולצמצם ככל האפשר קפאין ועישון סיגריות. אפשר להחליף משקאות מוגזים במים ולהקפיד על 10 כוסות ביום בשביל לשמור על בריאות השיניים והפה. אם מדובר בילדים שזקוקים לנשנוש, כדאי לעודד אותם לאכול משהו בריא כמו מלפפון או להחליף את השוקולד בתמרים וחטיפי אנרגיה ללא סוכר. כאן גם נדרשת דוגמא אישית של ההורים והסבר מקיף יותר על החשיבות של בריאות השיניים עבור איכות החיים.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה