close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

החורף מגיע: אירועים לחורף הקרוב בירושלים

מערכת שורשט חשוון, תשעח29/10/2017

ירושלים היא בין הערים הקרות במדינה ואין פלא שבחורף הקרוב צפויים האירועים המרכזיים להיכנס לתוך מקומות סגורים ומקורים. עם זאת, זה לא אמור לפגוע בחוויה: הנה כמה אירועים שאתם חייבים להכיר

תגיות:
ירושלים היא לא רק בירת ישראל אלא גם מוקד תיירותי עבור אנשים מכל רחבי העולם. העיר שמקודשת לשלוש הדתות הגדולות מציעה שילוב יוצא מגדר הרגיל בין חיי לילה אורבניים ותוססים, נוף עוצר נשימה ומגוון עצום של אירועים לכל אורך השנה. עם זאת, יש לקחת בחשבון את השפעת תנאי האקלים על ירושלים ולזכור שמדובר באחת הערים הקרות בארץ.
התקופה הקרובה היא הזדמנות לבדוק כיצד החורף משפיע על אירועים בירושלים. מטבע הדברים, רוב האירועים נכנסים לתוך מקומות סגורים ומקורים אך זה לא אמור להשפיע על החוויה. מי שרוצה לבלות עם בני זוג או המשפחה המורחבת בירושלים יכול גם בחודשי החורף להגיע בראש שקט ולבחור מבין המון אפשרויות.

שומרים על המסורת – אירועים קבועים גם בחורף
את רשימת האירועים בירושלים שצפויים להתקיים כדאי להתחיל עם אלו שמתקיימים על בסיס קבוע. בראש הרשימה נמצאת סדרת הרצאות עומק במכון ון ליר על מסורות יהודיות ואיסלאמיות יחד, עם מפגשים שמטרתם לבחון את מערכת יחסי הגומלין הספרותיים וההיסטוריים בין הדתות. בסדרת המפגשים בוחנים טקסטים מהתורה והקוראן ומנסים להציע כיווני מחשבה חדשים להבנתם.
מי שמחפש אירוע חורף קליל יותר יכול להגיע בכל שבוע בימים רביעי, חמישי, שישי ושבת למתחם התחנה הראשונה. החל מהשעה 09:00 מארחת התחנה שוק חקלאות ישירה שוק איכרים ויריד מעצבים ברמה הגבוהה ביותר בארץ. זהו אירוע שמייצג יותר מכל דבר אחר את הוורסטיליות של ירושלים ובימי גשם צפוי המתחם להיות מקורה ומוגן מפני רוחות, אז אפשר להגיע גם עם הילדים.

איזה אירועים מיוחדים נערכים בקרוב?
מובן שיש גם אירועים מיוחדים וחד פעמיים שייערכו בתקופת החורף בירושלים וימשיכו לשמור על מעמדה כעיר תיירות מובילה. בתאריך 29 באוקטובר תתקיים בירושלים תחרות ברייקדאנס בינלאומית בכניסה חופשית, בעוד בתאריכים 24-28 באוקטובר ייערך פסטיבל מנופים 2017 ובו יוצגו עבודות אמנות עכשווית. תחרות הברייקדאנס תתקיים גם היא במתחם התחנה ופסטיבל מנופים בכל רחבי העיר.

עוד קצת קדימה בלוח השנה תוכלו לבחור בין אוכל, מוזיקה טובה ומופעי בידור איכותיים. בתאריך 14 בנובמבר יערך פסטיבל מסעדות פתוחות בירושלים במגוון בתי אוכל ברחבי העיר לחוויה קולינרית מפנקת, ובתאריך 29 בנובמבר יתקיים פסטיבל הג'אז במוזיאון ישראל ובמועדון הצוללת הצהובה. בתאריך 1 בדצמבר ייצא לדרך שבוע המחול הבינלאומי בירושלים ובאותו יום יושק גם פסטיבל הקולנוע היהודי.

לבסוף, את אמצע החורף תוכלו לציין עם חמשושלים: פסטיבל תרבות ותיירות חורף שנמשך 4 סופי שבוע לכל אורך דצמבר ובהשתתפות אמנים מובילים בעלי שם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה