close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אופניים חשמליות- סקירה

מערכת שורשטו טבת, תשעח02/01/2018

אופניים חשמליות משמשים צעירים למגוון רחב של שימושים: בעידן האורבני, בו לא משתלם להחזיק רכב אם אתה גר בעיר...

תגיות:
אופניים חשמליות משמשים צעירים למגוון רחב של שימושים: בעידן האורבני, בו לא משתלם להחזיק רכב אם אתה גר בעיר, רבים מעדיפים את האופציה הירוקה יותר ובוחרים לעלות על דו גלגלי ולהגיע בקלות מהבית לעבודה ולהפך. למעשה, נראה כי צעירים אלו אינם טועים:

הגעה באמצעות אופניים חשמליים טומנת בחובה מגוון רחב של יתרונות, שאילו יותר עירוניים היו מאמצים אותם, אזי המחייה הייתה הרבה יותר נעימה, ירוקה, סבלנית בכביש, פחות מזיקה לעוברים ולשבים ובעיקר – חוסכת לא מעט כסף.

חשבו על ההשקעה העצומה שכל אחד ואחד משקיע באחזקה שוטפת של כלי רכב. הביטוח כשלעצמו – עולה לא מעט ו"נוגס" בעוגה של ההוצאות, אותה יכולתם לחלק כך שתיהנו מטיולים בחו"ל, רהיטים חדשים לבית, גאדג'טים מעניינים ועוד. כמה מכם דוחים ודוחים הוצאה גדולה רק כי אין יותר מדי כסף ספייר?

התבוננות בהוצאות השוטפות מגלה כי הרכב מהווה חלק לא קטן מתוך הסך הכול. ועוד לא הגענו לעסוק בסך ההוצאות שמוציאה משפחה שלמה על רכבים שונים שהיא מחזיקה... ניתוח מידע זה ממחיש ומחזק את הסיבות אשר בגללן יותר ויותר אבות ואמהות, צעירים ומבוגרים, תלמידי בית ספר וסטודנטים – נוהרים כולם לקנות אופניים חשמליות בכל דרך אפשרית: בחנויות הדגל, בחנויות מקומיות, דרך ספקים ישירים ואפילו מיד שנייה. אין ויכוח על העובדה כי האופניים החשמליות כאן להישאר.

התקווה העיקריות העולה נוכח המגמה המתפשטת היא כי ילכו וירבו המשתמשים באופניים חשמליות למטרות שונות. אולי כך נזכה לראות את הכבישים מתרוקנים ואת הצפיפות בשעות הלחץ – הולכת ופוחתת, את סף העצבים המאפיין כל כך את הישראלי המצוי – הולך ויורד, את החיוך על פניהם של אלו שלא נתקעו בפקקים ואת החופש להגיע לכל מקום ונקודה בעיר בזמן המדויק והמתוכנן, בלי להיתקע בפקקים, בלי להילחם בנהגים ש"חותכים" אותנו בעצבנות בכביש, בלי להתעצבן בכל פעם שצריכים לעלות על הכביש העירוני.

התאמת הסביבה לאופניים חשמליות
האופניים החשמליות למעשה פותרות כל כך הרבה בעיות באמצעות כלי אחד, שהדבר המפליא ביותר לגביהן הוא היעדר ההיערכות המוניציפלית והממשלתית ליצירת תשתיות מתאימות. הערים הגדולות אינן כוללות שבילים מותאמים לאופניים חשמליות כך שרוכבים רבים נאלצים לרכוב במסלולים לא מסלולים. מבחינת החוק, במקומות רבים אסור על רוכבי אופניים חשמליות לרכוב על המדרכה על מנת שלא לפגוע בהולכי הרגל. למרבה הצער, רוכבי האופניים החשמליות מוצאים את עצמם רוכבים בדרכים אלטרנטיביות.

האופניים החשמליות כפי שהן נמכרות כיום יכולות להביא את עתיד השימוש בכלי תחבורה ליעילות המקסימלית שלו ולהפוך את ההתניידות בתוך הערכים ומחוץ להן – להתניידות קלה ונעימה. לפיכך, הקפדה על רכישת אופניים חשמליות באיכות גבוהה והתאמת הציוד הנלווה לאופניים החשמליות – לצרכים האישיים של הרוכב – הם גורמים שיכולים להפחית את זמן ההגעה ממקום למקום ולשפר משמעותית את איכות החיים.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה