close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לשמור על האזרחים במד"א

מערכת שורשכא שבט, תשעח06/02/2018

כפי שבצה"ל שומרים על האזרחים, כך אתם במד"א שומרים על האזרחים ומצילים חיים

תגיות:
הערב (ג') הגיע שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי), לחגוג סדר ט"ו בשבט במד"א בקרית אונו יחד עם עשרות בנות ובני השירות הלאומי במגן דוד אדום, שמשרתים כפאראמדיקים בניידות לטיפול נמרץ וכחובשים במוקד החירום 101 ובאמבולנסים של מד"א, והתעניין בעבודה היומיומית.

במהלך המפגש, הוזמנו לברך על פירות ט"ו בשבט השר אורי אריאל, מנכ"ל מד"א אלי בין ונציגי מתנדבי השירות הלאומי ליאור איינהורן, רייצ'ל ומלכי קונן ויעל ערבה. ליאור סיפר לשר על פעילותו במסגרת השירות בתחנת מד"א בפתח תקווה ואחיות רייצ'ל ומלכי קונן, תושבות אפרת שפועלות כפאראמדיקיות במסגרת השירות הלאומי בעיר לוד, שעלו לארץ יחד עם משפחתן מארה"ב בשנת 2009 סיפרו על העלייה לארץ והרגשת הסיפוק וההתרגשות שלהם לשרת במגן דוד אדום כבנות שירות ולהציל חיים. בהמשך שמע השר ממתנדבת השירות הלאומי, חובשת רפואת חירום במד"א יעל ערבה על הפעילות שלה במוקד הכוננים של מד"א. בנוסף הוזמן לברך ד"ר סטנלי הרטמן, רופא מתנדב מהיחידה הבינלאומית של מד"א תושב קנדה שבימים אלו סיים את הסדנא לטיפול באירוע רב נפגעים השלישית שלו בארץ: "מגן דוד אדום היא כמו משפחה שניה שלי, בכל פעם שאני מגיע לארץ אני מגיע למד"א לעשות משמרות. גם בקנדה מבינים את החשיבות של מד"א".

שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ אורי אריאל: "לא אחת אני אומר, השירות הלאומי לא פחות משמעותי משירות צבאי, הוא תורם לחוסן הלאומי באופן חשוב ביותר. יש במד"א מתנדבים שעושים לילות כימים ומלאכת קודש 'כל המציל נפש אחת בישראל כאילו הציל עולם מלא'. השירות הלאומי הוא הסיירת החברתית של מדינת ישראל וכפי שבצה"ל שומרים על האזרחים, כך אתם במד"א שומרים על האזרחים ומצילים חיים. כששאלו אותי 'היכן כדאי לשרת? שירות לאומי או שירות צבאי', השבתי, 'הדבר החשוב ביותר הוא התרומה', שלושת בני שירתו בצבא ושלושת בנותיי עשו שירות לאומי, ראוי שכל אחד יבחר במסגרת בה הוא יוכל לתרום בצורה הטובה ביותר. ריגש אותי לשמוע את הסיפורים ששמעתי כאן ממתנדבי השירות הלאומי ואני בטוח שיש עוד הרבה. הערב אנחנו חוגגים את ראש השנה לאילנות, בתורה כתוב "וְכִי תָבֹאוּ אֶל הָאָרֶץ וּנְטַעְתֶּם כָּל עֵץ מַאֲכָל" לנו בארץ יש מכל טוב, בט"ו בשבט כמו בכל השנה, הכי בריא לאכול פירות טריים. אז במקום פרי יבש תאכלו פרי פראש. ט"ו בשבט שמח לנו ולכל בית ישראל"

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מעבר לחקלאות, השר אריאל דואג גם להצלת חיים במדינת ישראל וביהודה ושומרון. לא במקרה השר הגיע לסדר ט"ו בשבט עם בנות ובני השירות הלאומי במד"א שלמעשה הם חלק מתפיסת העולם שלו, אך גם חלק מהתפיסה שכל אזרח במדינת ישראל צריך לתת את תרומתו למדינה ומגן דוד אדום זה חלק מהמדינה, חלק מהעשייה, חלק מהצלת החיים. אני מודה לך על הזמן שהקדשת ועל עשייתך הברוכה."
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה