close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תקציר תוכניות "נטו למשפחה" ו"מחיר למשתכן" שקידם השר משה כחלון

מערכת שורשי אדר, תשעח25/02/2018

במסיבת עיתונאים בתל אביב הודיע השר כחלון על שורה של צעדים אשר נועדו לסייע למעמד הביניים- תוכניות נטו למשפחה ומחיר למשתכן

תגיות:
אין זה סוד כי בשנים האחרונות רמת החיים בישראל עלתה וממשיכה לעלות- רבים מגלים קושי לעמוד בנטל ההוצאות וקורסים תחת העומס, אולם שר האוצר משה כחלון החליט על שורת צעדים אשר תקל על הציבור. במסיבת עיתונאים בתל אביב הודיע השר כחלון על שורה של צעדים אשר נועדו לסייע למעמד הביניים- תוכניות נטו למשפחה ומחיר למשתכן.

באמצעות תוכנית נטו למשפחה הכסף יחזור לציבור
השר משה כחלון הכריז באמצעות התוכנית כי הכסף יחזור לציבור. מדובר בסכום מכובד של 4 מיליארד שקל למשפחות עובדות כולל סבסוד צהרונים, הגדלת זיכוי להורים עובדים, הגדלת מענק עבודה למשפחות עובדות וביטול מכסים ומס קנייה ביגוד לתינוקות. לדברי השר, מדובר בחיסכון של 18 שקל בשנה עבור משפחה.

המדינה צריכה לתת ולא לקחת
לדברי שר האוצר משה כחלון, התוכנית יצאה לדרך כי המדינה צריכה גם לתת ולא רק לקחת. לדבריו, מי שחושב כי תפקידה של המדינה מסתכם באך ורק לקחת כסף טועה בגדול. לצד העלייה ברמת החיים ניתן לראות כי המשק הישראלי מצוי בפריחה משמעותית והאבטלה נמוכה יותר מבעבר. בשנים האחרונות דובר לא מעט על מעמד הביניים אשר מגלה קושי רב לסגור את החודש וכעת לפי התוכנית מדובר בשורה משמעותית של הקלות. ציבור מעמד הביניים מהווה אוכלוסייה גדולה בישראל ולכן קיימת חשיבות רבה לסייע לציבור זה לעמוד בנטל. כעת בזכות הצעדים המשמעותיים הכסף חוזר לציבור- אותו מעמד ביניים אשר עובד יום וליל על מנת להביא משכורות הביתה.

דירות במחירים נוחים
לצד התוכנית נטו משפחה הכריז השר משה כחלון על תוכנית מחיר למשתכן. אותו מעמד ביניים יזכה גם לשורת הטבות בנושא הדיור. אם הזכרנו את המחירים הגבוהים הרי אי אפשר שלא להזכיר את מחירי הדיור הגבוהים בשנים האחרונות שרק מטפסים כלפי מעלה. מטרת התוכנית היא להקל על חסרי דירה לקנות דירה ראשונה בתנאים מועדפים- מדובר בצעד חסר תקדים אשר בסופו של דבר יוביל רבים לרכישת דירה במחירים משתלמים.

מי זכאי לקחת חלק בתוכנית
ישנן אוכלוסיות שונות בציבור אשר זכאיות לקחת חלק בתוכנית :
זוגות נשואים או ידועים בציבור
רווקים ,גרושים או אלמנים מעל גיל 35
הורים חד הוריים עם ילד אחד
נכים בני 21 ומעלה

התוכנית פועלת בכל רחבי הארץ
לדברי שר האוצר משה כחלון, התוכנית מחיר למשתכן פועלת בכל רחבי הארץ- כיום ניתן לראות כי צפויות לצאת לשוק דירות באזורים כמו ירושלים, דימונה, נצרת, ראש העין ואזורים נוספים. התוכנית צפויה לסייע לרבים ממעמד הביניים אשר נשאו בנטל בשנים האחרונות וכעת צפויים לשורה של הקלות משמעותיות אודות לשורת הצעדים של שר האוצר אשר יביאו בשורה חדשה עבור ציבור גדול במדינת ישראל.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה