close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

למה כדאי להשקיע בנדל"ן בארה"ב?

מערכת שורשיט אדר, תשעח06/03/2018

ערן פולק מHAP מדבר על למה שווה להשקיע בשוק הנדל"ן בארצות הברית

תגיות:
בשנים האחרונות נרשם גידול משמעותי במיוחד בהיקף ההשקעות של ישראלים בנדל"ן, הן בארץ והן מחוצה לה ובעיקר בארצות הברית. תרמה לכך בעיקר החולשה המתמשכת של שוק ההון, שמתקשה להציע תשואות אטרקטיביות באמת ובפרט לא באפיקים שלא מתאפיינים ברמת סיכון גבוהה, ועוד סיבה טובה לעניין הרב שמעוררת האופציה של השקעה בנדל"ן בארה"ב היא שכמעט כל אחד מאיתנו מכיר באופן אישי אנשים שכבר עשו את זה - והרוויחו בגדול.

משבר הסאב פריים - ההזדמנות שלכם
אם בישראל מחירי הדירות עולים בהתמדה ובשיעור ניכר, הרי שבארה"ב נרשמה צניחה דרמטית במחירי הבתים, כמעט בכל מקום ברחבי המדינה הענקית. הירידה החדה הייתה בשיעור של עשרות אחוזים, וגם אם מאז התאושש שוק הנדל"ן ומתאפיין בעיקר בעליות, הרי שלאחר צניחה כה דרסטית רמת המחירים עדיין אטרקטיבית מאוד למשקיעים. הסיבה לאותה ירידה חדה הייתה התפוצצות בועת הנדל"ן שיצרו בנקים וגופי השקעה גדולים וחסרי אחריות אשר העניקו הלוואות גם למי שניתן היה להעריך ברמה גבוהה של ודאות כי לא יוכלו להחזיר את הכסף. כאותם לווים לא עמדו בהחזרים, מיהרו הבנקים לממש את הנכסים שלהם, כדי להציל לפחות חלק מהכסף שנתנו, והתוצאה הייתה ששוק הנדל"ן הוצף בבת אחת בכמות עצומה של נכסים - וכמו בכל שוק, עודף ההיצע הרב הביא לצלילת המחירים.

הבשורה של ממשל טראמפ ליזמים
עוד סיבה טובה להתעניין באופציה של השקעה בנדל"ן בארה"ב שאותה מציין ערן פולק מ-HAP, חברה שמתמחה ביזמות של פרויקטי נדל"ן בניו יורק, היא בחירתו של דונלד טראמפ לתפקיד נשיא ארה"ב.
אמנם הנשיא ה-45 של ארה"ב הוא אחד האישים היותר שנויים במחלוקת שנכנסו לבית הלבן, אולם על דבר אחד כולם מסכימים: כניסתו של טראמפ למקום המשפיע ביותר בעולם מהווה בשורה של ממש ליזמים בכל התחומים ובפרט בעולם הנדל"ן. טראמפ כבר התחייב להסיר חסמים רגולטוריים שונים שהיוו מכשול בפני יזמי נדל"ן, ובנוסף הבהיר כי בכוונתו לפעול לחיזוק הכלכלה האמריקאית, דבר שעל פי כל המומחים יוביל לעלייה של ממש בערך הנדל"ן בארצות הברית, כך שזוהי הזדמנות טובה מאוד להשקיע בו.

השקיפות של שוק הנדל"ן בארה"ב
לשוק הנדל"ן בארה"ב ישנו יתרון משמעותי נוסף על פני שווקי נדל"ן אחרים - כמו כל הכלכלה האמריקאית, הוא מתנהל בשקיפות מרבית ומאפשר לכל מי ששוקל השקעה בו לקבל החלטות מושכלות על סמך אינפורמציה מלאה. בפרט מציין ערן פולק מ-HAP את אתרי האינטרנט הרבים שמספקים מידע יקר ערך. כך למשל תוכלו לדעת בדיוק כמה שווה נכס מסוים בהתאם למיקום שלו, גודלו ומאפיינים אחרים, כך שתהיה לכם אינדיקציה מצוינת לגבי המחיר הנדרש מכם. עוד מידע רלוונטי הוא זה שמפרט את רמת מערכת החינוך בכל מקום בארה"ב (פרמטר חשוב מאוד מבחינת האוכלוסייה האמריקאית - שכונה עם בתי ספר מצוינים מושכת אליה אוכלוסייה חזקה ועל כן ערך הנדל"ן בה גבוה). באופן דומה גם פרויקט שנבנה ליד אוניברסיטה יוקרתית ימשוך אליו אוכלוסייה חזרה והוא יספק תשואות גבוהות למשקיעים בו.

אפשרויות השקעה גם בישראל
ערן פולק מ-HAP מציין שגם בארץ, למרות עליות המחירים הדרמטיות ב-10 השנים האחרונות, עדיין ישנן הזדמנויות מוצלחות להשקעה בנדל"ן, ובפרט מומלצת האופציה של השקעה בנדל"ן במושבים. בכל מקרה, אם בארה"ב חשוב מאוד לבחון היטב כל הזדמנות שעולה על הפרק, ולהיעזר באנשי מקצוע מנוסים ובעלי יושרה רבה, הרי שבישראל חשוב שבעתיים לעשות זאת.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה