close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

האם באמת משתלם לרכוש מזגן בחורף?

מערכת שורשיב ניסן, תשעח28/03/2018

בדרך כלל בקיץ המזגנים יהיו יקרים יותר וההיגיון מאחורי זה פשוט. הכול עניין של ביקוש והיצע ובחורף יש פתרונות חימום נוספים

תגיות:
במדינת ישראל החום יכול להיות בימים מסוימים בקיץ בלתי נסבל וגם בחורף יש לא מעט ימים קרים שמצריכים חימום מתאים. מזגנים בישראל נמצאים בשימוש אצל מעל ל-90% ממשקי הבית וכמובן גם במקומות העבודה ובמקומות ציבוריים סגורים כי פשוט אי אפשר בלי!

לכל אחד קרה כמה פעמים בחיים שהוא שהה באוגוסט בתוך חדר ללא מזגן ומהר מאוד הרגיש את המועקה ואת אי הנוחות המתלווים לכך, מתחילים להזיע, להתעייף, האוויר נעשה מחניק ובסופו של דבר גם החלונות הפתוחים לא ממש מסייעים.

היום אין שום סיבה שלא יהיה מזגן כמעט בכל מקום, המחירים נמוכים יחסית לעבר והטכנולוגיות רק הולכות ומשתפרות, אך השאלה היא מתי לרכוש את המזגן בקיץ או בחורף. יש לא מעט שטוענים שמשתלם במיוחד לרכוש את המזגן בחודשי החורף, אך האם זה נכון? האם באמת זה משתלם יותר?

למה הגיוני שבקיץ מזגנים יהיו יקרים יותר?
לא משנה אם זה מזגן תדיראן או של כל חברה או מותג אחר, בדרך כלל בקיץ המזגנים יהיו יקרים יותר וההיגיון מאחורי זה פשוט. הכול עניין של ביקוש והיצע ובחורף יש פתרונות חימום נוספים כמו מפזרי חום, תנורים ואחרים מה שלא כך בקיץ. בקיץ המקרר האמיתי הוא המזגן, זה שמפזר את הקור בחלל וגורם לתחושה נעימה וכשיש ביקוש גבוה יש עליית מחירים. בנוסף, יצרנים ויבואנים רבים רוצים לפנות את המחסנים שלהם בחורף לקראת הקיץ ומעדיפים להוריד מחירים כדי שזה יקרה, וזו עוד סיבה שהם מורידים מחירים. יצרנים רבים גם מעסיקים יותר עובדים בקיץ בגלל הביקוש הגבוה וההוצאות שלהם גדלות ובסופו של דבר הכול מגיע אל הצרכן.

הבדלי מחירים במזגנים גדולים וקטנים
במזגנים קטנים יחסית מתח הרווחים של היצרנים והיבואנים קטן. ולכן, כשמגיע החורף ויש מבצעים והמחירים יורדים, הם לא יורדים בצורה כה משמעותית מכיוון שהיצרנים והיבואנים לא יכולים להרשות לעצמם להוריד ולא להרוויח. לעומת זאת במזגנים הגדולים מתח הרווחים שלהם גדול הרבה יותר מה שמאפשר להם גמישות יתרה בחורף עם המבצעים שלהם.

מותגי מזגנים
אז אילו מותגי מזגנים קיימים היום? יש מזגנים של חברת תדיראן בנפחים שונים ובעוצמות שונות, יש של אלקטרה ויש של טורנדו, יש של פמילין ויש של מיצובישי והצרכן עלול להתבלבל בין האפשרויות השונות שיש לו. מה שצריך להנחות אותו הוא האיכות ולאו דווקא שם המותג, הידיעה שהמזגן שלו יחיה שנים רבות ללא בעיות ותקלות

לפעמים הזול הוא היקר
אם אתם רואים מזגן בחורף עם מחיר זול מידי, זה הזמן לבדוק לעומק. לפעמים מזגן זול לקנייה הוא יקר יותר בטווח הארוך, הן בגלל היעילות האנרגטית שלו וצריכת האנרגיה והן בגלל בעיות ותקלות שעלולות להיות יקרות עבור בעליו של המזגן. חשוב כמובן גם לבדוק ולוודא שיש אחריות לכמה שיותר זמן.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה