close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה מכסה ביטוח דירה, מבנה ותכולה? (המדריך המלא)

מערכת שורשח אייר, תשעח23/04/2018

כדי להימנע מסיפורים טרגיים, כדאי לבטח את הבית שלנו מפני תאונות בלתי צפויות ומאסונות כגון שריפות, רעידות אדמה, פריצות, גניבות ועוד

תגיות:
הדירה או הבית מהווים את עיקר הקניין שלנו וערכם רב, לכן כל פגיעה בהם יכולה להוביל לנטל כלכלי עצום ולעוגמת נפש רבה, זאת לצד הסיכון הנורא מכל והוא להישאר ללא חסרי כל. כדי להימנע מסיפורים טרגיים, כדאי לבטח את הבית שלנו מפני תאונות בלתי צפויות ומאסונות כגון שריפות, רעידות אדמה, פריצות, גניבות ועוד.

מהו ביטוח דירה ומה הוא כולל?
בעזרת ביטוח דירה לא תישארו בחוסר כל, מכיוון שתהיו מכוסים ותהיה לכם האפשרות להגיש תביעה לחברת הביטוח לקבלת פיצויים, בהתאם לתנאי הפוליסה. בכנען חברה לביטוח, ביטוח דירה מורכב משני סעיפים עיקריים: ביטוח מבנה וביטוח תכולה, כאשר ניתן לרכוש פוליסה הכוללת את שניהם יחדיו או כל אחד לחוד.

• ביטוח מבנה
הפוליסות של ביטוח מבנה קבועות בחוק ולכן הן דומות מחברת ביטוח אחת לאחרת. כשמה כן היא, מכסה נזקים למבנה הבית כגון תקרה, קירות ורצפות ואף לאביזרים המחוברים לו כמו מחסן, חלונות, דלתות, תשתיות ועוד. פוליסות ביטוח מבנה מכסות נזקים הנגרמים מאש, עשן, התפוצצות, ברק, רעם, סערה, נפילת כלי טיס או חפצים ממנו, בום על קולי, פעולות זדון, גניבה, שוד, פריצה, רעידת אדמה, שיטפון או הצפה ממקור מים חיצוני. הביטוח אינו כולל חלקים חיצוניים של המבנה שמשמשים לעסק, כמו כן מומלץ לוודא מהם הסייגים לנזקים ושהפוליסה מכסה נזק לצד שלישי.

• ביטוח תכולה
לא רק למבנה הבית יש ערך רב, גם תכולת הבית עשויה להיות יקרה ובעלת ערך. לכן ביטוח דירה כולל בתוכו גם את האפשרות לבטח את תכולת הבית מפני אסונות כמו שריפה, הצפה או פריצה. כאשר אתם מחזיקים בבית תכולה יקרת ערך כמו תכשיטים וכיוצא בכך, עליכם לבקש מחברת הביטוח שתשלח אליכם הביתה סוקר על מנת לבצע הערכת שווי מדויקת. הסוקר מבצע רישום מסודר של התכולה, תוך שמציין את סכומי הביטוח עבור כל פריט באופן מפורש. ללא ביקורו של סוקר ופירוט מעמיק אתם עשויים לקבל תגמול המוגבל לברירת מחדל, כפי שקבוע בפוליסה התקנית. כמו כן עליכם לקחת בחשבון כי במקרים מסוימים חברת הביטוח תבקש מכם להתקין אמצעי אבטחה ומיגון כחלק בלתי נפרד מהפוליסה.

מה לבדוק?
למרות הסעיפים הקבועים בחוק, הפוליסות השונות משתנות מחברה אחת לאחרת ולכן מומלץ לעשות שיעורי בית לפני שמתחייבים להצעה מסוימת. כדי להיות שקטים ולדעת כי רכשתם את הכיסוי הביטוחי הטוב ביותר בדקו את המשתנים הבאים:
• גובה הפרמיה
• פריסת התשלומים
• תנאי האשראי והריבית
• סייגים והגבלות
• הנחות והוזלות
• כיסויים נוספים
• הרחבות אפשריות

קחו בחשבון שהפרמיה מחושבת בהתאם למשתנים כמו שוויו המבנה והתכולה, סוג הנכס ומיקומו, שטח הדירה, אמצעי מיגון והגנה, גובה הכיסוי וגובה ההשתתפות העצמית. על מנת שתוכלו לרכוש את הכיסוי הביטוחי האופטימלי ביותר עבורכם כנען חברה לביטוח מעמידה לרשותכם ידע רב הנפרש על מעל 45 שנות ניסיון בענפי הביטוח והפיננסיים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה