close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה חשוב לדעת על עיריית אור יהודה

מערכת שורשי אייר, תשעח25/04/2018

אור יהודה- דברים שלא ידעת על העיר ועל העיריה

תגיות:
אור יהודה היא עיר בגוש דן וליתר דיוק בבקעת אונו, במרחק של כ-7 ק"מ מתל אביב. ישנן מספר גרסאות למקור השם אור יהודה, וביניהן הסברה לפיה בשטח שבו נמצאת כיום העיר חיו בעבר בני שבט יהודה. לפני קום המדינה שכנו במקום שני כפרים ערביים, סאקיה וכפר עאנה, שבו חיו כ-3,000 איש ערב מלחמת תש"ח. במהלך מלחמה זו נכבשו שני הכפרים ע"י חטיבת אלכסנדרוני, וזאת במסגרת פעולה רחבת היקף שנקראה מבצע חמץ ונועדה לכבוש את כל איזור יפו. התושבים הראשונים של אור יהודה היו עולים מלוב, טורקיה ועיראק. ב-1955 הוחלט להפוך את המעברות לשיכוני קבע, והעיר החלה לצמוח. בשנות ה-70 של המאה הקודמת הגיע לאור יהודה גל עלייה נוסף, הפעם מברית המועצות ובפרט מגאורגיה ומבוכרה. ב-1988 הוכרזה אור יהודה כעיר - וכיום עיריית אור יהודה נחשבת לאחת הטובות בארץ, דבר שבא לידי ביטוי גם בתנופת הפיתוח של היישוב הוותיק.

מקום ראשון מבחינת שיעור הנשים במועצה
דוגמה אחת לאיכות הגבוהה של עיריית אור יהודה היא שיעור הנשים הגבוה במועצה - כ-40%. לשם השוואה בתל אביב ובחיפה רק כרבע מחברי מועצת העיר הן נשים, ובכל הערים הגדולות הממוצע הוא רק 16%, כלומר אישה אחת על כל חמישה גברים. השיעור הכמעט שוויוני של מועצת העיר אור יהודה ממקם אותה במקום הראשון מבין כל הערים בגודל קטן ובינוני בישראל, וזאת בהתאם למחקר של חברת דן אנד ברדסטריט. עוד כדאי לציין כי בראשות העיר אור יהודה עומדת מאז שנת 2015 אישה, ליאת שוחט - ילידת העיר וחברת מועצה במשך שנים רבות שזכתה בכ-60% מקולות הבוחרים.

עיריית אור יהודה - עירייה דיגיטלית
מאפיין בולט של התנהלות עיריית אור יהודה בשנים האחרונות הוא הכניסה המואצת שלה לעידן הדיגיטלי, כשבאופן כללי אור יהודה הופכת ל"עיר חכמה". דוגמה אחת לכך היא פרויקט החלפת תאורה רחב היקף שבמסגרתו הותקנו גופי תאורה מתקדמים שמאפשרים עמעום, הארה והחשכה בדיוק לפי הצרכים ובאופן כללי חיסכון אנרגטי משמעותי. בעתיד יותקנו על גופי התאורה החדישים מצלמות אבטחה, סנסורים לניטור זיהום אוויר ונקודות וויי-פיי.

שיקום שכונות מוחלשות והקמת שכונות חדשות
אחד האתגרים העיקריים של עיריית אור יהודה הוא שיקומן של שכונות מוחלשות בעיר, כשדוגמה טובה לכך היא שכונת רמת פנקס. רמת פנקס סופחה לאור יהודה ב-2008, והינה השכונה המערבית ביותר של העיר. בתחילת הדרך העירייה של אור יהודה לא הקדישה לשכונה, אשר שוכנת בסמוך לכביש 461, את המשאבים הנחוצים לפיתוחה והיא נותרה בצל, כשבין השאר מבני ציבור כמו בית לקשישים ולמתנ"ס חדלו מלפעול והפכו ל"פילים לבנים". ליאת שוחט התחייבה כי העירייה של אור יהודה בראשותה תשקיע משאבים גם ברמת פנקס.

במקביל תתרחב אור יהודה לכיוון צפון, גם מעבר לכביש 461, עם שכונה חדשה שתיקרא "בית בפארק" ושהרחוב המרכזי בה צפוי להיקרא על שם שמעון פרס.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה