close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אילו מקצועות הומניים בוחרים ללמוד סטודנטים כיום?

מערכת שורשיא אייר, תשעח26/04/2018

אלו מקצועות בתחום ההומני מעדיפים הסטודנטים של היום?

תגיות:
חובבי המתמטיקה, הלוגיקה, הפיזיקה, נוטים לבחור על פי רוב ללמוד מקצועות ריאליים או טכנולוגיים. אך מה לגבי אותם האנשים שלא מתחברים לתחומים הללו? יש בנמצא הרבה מאוד מקצועות המוגדרים כהומניים, שיכולים להועיל לפרט ולחברה. ישנם תארים הקשורים בחינוך, כדוגמת תואר ראשון בחינוך מיוחד ויש מקצועות הקשורים לטיפול, לייעוץ או להדרכה. יש גם מקצועות נוספים בעלי הקשרים הומניים, שבהם מקובל לבחור.

לימודים גבוהים בחינוך
הזכרנו בפתח הדברים מקצוע הומני כמו תואר ראשון בחינוך מיוחד, אולם חשוב להבין כי מדובר בדוגמא אחת מני רבות בתחום החינוך. בתחום זה ניתן למצוא מגוון רחב למדי של מקצועות שבהם בוחרים סטודנטים בימנו. מרבים המורים כיום הינם בעלי תואר אקדמי, תואר בחינוך כללי או תארים בחינוך מקצועי. במכללות להוראה ניתן ללמוד את מכלול המקצועות השונים, החל מלימודי ארץ ישראל, דרך סוציולוגיה ותרבות וכלה בספרות ופילוסופיה.

אם תואר ראשון בחינוך מיוחד פחות מדבר אליכם, תוכלו ללמוד גם חינוך לגיל הרך ויש כמובן מקצועות כדוגמת ייעוץ חינוכי. ואם כבר אנו מדברים על חינוך, יש עוד מגוון תארים הקשורים לעולם הפדגוגיה. למשל, מאבחנים להפרעות קשב וריכוז וללקויות למידה.

מדעי ההתנהגות ופסיכולוגיה
מחינוך, נעבור למקצועות הומניים המיועדים לאנשים שרוצים להתמחות בנפש ובטיפול. מקצועות מקובלים מאוד הינם מדעי ההתנהגות וכמובן פסיכולוגיה. יש גם מקצועות טיפוליים אחרים, פסיכותרפיסטים, עובדים סוציאליים. כל המקצועות הללו יכולים להוביל למסלול מקצועי שכולל טיפול וייעוץ לילדים או למבוגרים, לאנשים נורמטיביים או לסובלים מהפרעות נפשיות. יש לציין כי בחלק מהמקצועות הללו ניתן לעסוק רק בהמשך ללימודי תואר שני ורק לאחר סטז' ומבחנים מקצועיים. עוד חשוב לציין כי בפסיכולוגיה ובפסיכותרפיה יש בנמצא מגוון תחומי משנה. זאת ועוד, פסיכולוגים יכולים לעסוק גם בייעוץ לארגונים (פסיכולוגים ארגוניים) ויש גם מקצועות משיקים כגון טיפול בעזרת אומנות או טיפול בשילוב בעלי חיים.

לימודי מזרח אסיה
לימודי מזרחנות נחשבים כיום לפחות פופולריים מכפי שהיו בדור הקודם ואת מקומם תפסו מקצועות כדוגמת לימודי מזרח אסיה. מרכב הכובד העולמי כיום נע מכיוון מערב לעבר המזרח. כלכלות כמו סין, טאיוואן, סינגפור או הודו דוהרים קדימה בעוד החלק של ארצות הברית ובעיקר של אירופה הולך ויורד. הביקוש לאנשי מקצוע בעלי ידע בסינית, בתרבות המזרח ובניואנסים שלה עולה באופן מתמיד והסטודנטים מצביעים ברגליים.

קולנוע ותקשורת
קשה לזכור מתי הפך הקולנוע הישראלי מתחום שולי ועבר אל מרכז הבמה. גם הטלוויזיה בארץ התקדמה בקפיצת ענק, כאשר תוכניות ישראליות נמכרות בהמוניהן לערוצי טלוויזיה זרים. לימודי קולנוע ותקשורת מושכים הרבה מאוד צעירים, המעוניינים להשתלב במגוון מקצועות. לימודים בתחום זה מאפשרים להשתלב בעיתונות הכתובה או המשודרת. זוהי הדרך לרכוש מקצוע כדוגמת עריכה, צילום, בימוי, תסריטאות. גם תיאטרון שומר על מעמדו כתחום המושך אליו צעירים, נמרצים, חובבי במה ומשחק.

פילוסופיה ועריכת דין
ספרות והיסטוריה מהווים מקצועות שמושכים פלח מצומצם למדי מתוך כלל הסטודנטים ובכל זאת אי אפשר שלא להזכיר אותם. לאחרונה, נמסר כי דווקא לימודי פילוסופיה זוכים לתחיה מחודשת, כאשר מספרי הנרשמים קפץ. שילוב בין מקצוע מדעי, כדוגמת מדעי המחשב או מתמטיקה, ביחד עם פילוסופיה, נתפס כיום כטבעי יותר.

אך במקום גבוה הרבה יותר ניתן למצוא את המקצוע שעדיין נחשב לחלומה של כל אם יהודייה (כמעט) – עריכת הדין. עורכי הדין בישראל מרובים למדי ולמרות זאת, בכל שנה מספר הנרשמים ללימודי מקצוע זה נשארים גבוהים. יש לציין שבסופו של דבר, מחצית מהסטודנטים עוסקים בתפקידים אחרים, כגון תפקידים ניהוליים.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה