close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מיניפון מכוני שמיעה- פתרונות מתקדמים לכל גיל

מערכת שורשל סיוון, תשעח13/06/2018

אם הזכרנו את מגבלות השמיעה, הבה נעסוק מעט במכנה המשותף לאנשים בעלי מגבלה זו - הצורך בהתאמת מכשיר שמיעה

תגיות:
לכל אחד מאיתנו מכלול שונה לגמרי של תכונות, יתרונות ומגבלות, אין אחד מאיתנו הזהה לחברו, ובכל זאת, תמיד ישנן נקודות השקה או קווים משותפים המחברים בינינו. אחד הקווים הללו הו מגבלות פיזיות כמו עיוורון או חירשות, המצריכים התייחסות שונה, אבזור שונה, התנהלות ואפילו התייחסות שונה במקצת מצד הסביבה. אם הזכרנו את מגבלות השמיעה, הבה נעסוק מעט במכנה המשותף לאנשים בעלי מגבלה זו - הצורך בהתאמת מכשיר שמיעה.

מהם מכוני שמיעה ומהי חשיבותם?
מכוני שמיעה הינם מכונים מקצועיים שמטרתם לאבחן ולאתר בעיות שמיעה אצל אנשים שלגביהם קיים חשש (או קיימת ודאות) הנוגע לאיכות שמיעתם. כיום, במרבית המקרים, מכוני השמיעה מוזכרים ומוכרים אך ורק בקונטקסט של התאמת מכשירי שמיעה לבעלי מגבלת שמיעה מאובחנת, אבל, למעשה, בפועל, מרביתם מציעים סל שירותים רחב הרבה יותר, כמו הפניה לקלינאי תקשורת לצורך טיפולי שפה ודיבור, ושירותים נוספים שונים. לצורך אבחון איכות השמיעה, מכון שמיעה עושה שימוש במגוון רחב של בדיקות ייחודיות, שמטרתן לאבחן קיומה של בעיית שמיעה, קביעת רמת איכות השמיעה בכל אחת משתי האוזניים, ואף הכוונה לצורך רכישת מכשיר השמיעה המתאים לצרכי הנבדק או הנבדקת.

היכן מצויה הבעייתיות הגדולה באבחון מגבלת שמיעה?
אבחון בעיית שמיעה בילדים בגילאים בהם הם מסוגלים לתקשר באופן ורבאלי עם הסביבה, בבני נוער ובאנשים בוגרים הינו קל, יחסית לשתי האוכלוסיות המצויות בקצוות - תינוקות שעדיין אינם מתקשרים וקשישים. באופן צפוי למדי, אלה הן גם שתי האוכלוסיות החשופות באופן הנפוץ ביותר לליקויי שמיעה - בתינוקות, לרוב, הדבר נובע בשל מומים מולדים, ובקשישים בשל הזדקנותו של הגוף וכחלק מהירידה ביכולותיו. שני קצוות אוכלוסיה אלה נחשבים גם לבעייתיים ביותר לטיפול בבעיות השמיעה, כל אוכלוסיה והסיבות המובנות מעליהן שלה.

בדיקות שמיעה - האם הן חייבות להתבצע במכון שמיעה?
כמובן שבמצב האופטימלי ביצוע בדיקת שמיעה במכון שמיעה מקצוע ומנוסה, המכיל את כל הציוד המתאים ואת התנאים הנדרשים, יכול להפיק את התוצאות הטובות ביותר. אולם, כאשר המדובר במקרים מיוחדים (במיוחד באותן אוכלוסיות רגישות - תינוקות וקשישים), לעיתים, הדבר איננו אפשרי. לכן, החלופה הטובה ביותר לכך, היא ביצוע בדיקת שמיעה בביתו של הנבדק, או במקום בו הוא שוהה (למשל, בית אבות או דיור מוגן, במקרה של בעלי ליקויי שמיעה קשישים). בדיקה כזו, המבוצעת על ידי בעלי ההסמכה המתאימה לכך, יכולה להפיק תוצאות טובות בהרבה מאשר בדיקה במכון שמיעה, אשר איננו הסביבה ה"טבעית" והנינוחה של הנבדק.

חשוב מאד לדעת, כי ליקוי שמיעה אשר איננו מטופל בזמן עלול להתדרדר ולהגיע למצבים שמהם לא ניתן לחזור לאחור - אובדן טוטאלי של השמיעה. כך שחשד לליקוי שמיעה, בכל גיל ובכל מקום מגורים חייב להיבדק באופן מיידי ולהיות מטופל בהתאם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה