close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כל היתרונות של אופניים חשמליים

מערכת שורשיג תמוז, תשעח26/06/2018

אם ב-2010 הסתובבו בארץ קצת יותר מ-1,000 זוגות אופניים חשמליים, ב-2017 כבר נאמד מספר כלי הרכב החדשניים בלמעלה מרבע מיליון – זינוק דרמטי מאוד וללא ספק מרשים במיוחד

תגיות:
אם ב-2010 הסתובבו בארץ קצת יותר מ-1,000 זוגות אופניים חשמליים, ב-2017 כבר נאמד מספר כלי הרכב החדשניים בלמעלה מרבע מיליון – זינוק דרמטי מאוד וללא ספק מרשים במיוחד. הסיבה העיקרית: הרכיבה על האופניים בעלי המנוע החשמלי הפכה חוקית ב-2011 (לפרק זמן מוגבל) וב-2014 (באופן קבוע).

סיבות נוספות הן כמובן שלל היתרונות המשמעותיים של האופניים החשמליים.

עלות נמוכה במיוחד
היתרון הראשון של האופניים החשמליים הוא העלות הנמוכה שלהם – הן כשמדובר על רכישת כלי הרכב רב האפשרויות והן כשמדובר על השימוש השוטף בו. את מחיר האופניים יש להשוות לכלי רכב אחרים שמאפשרים הגעה זריזה לכל מקום בעיר, כלומר קטנועים, אופנועים ומכוניות, וכמובן שמחירם של האופניים הוא הנמוך ביותר ובהפרש ניכר. את העלות השוטפת ניתן להשוות גם לשימוש קבוע בתחבורה ציבורית, ובכל מקרה מחירה של כל נסיעה כולל את התוספת לחשבון החשמל עבור ההטענות של הסוללה (סכום חודשי נמוך במיוחד) ואת התחזוקה השוטפת (שגם היא מינימלית). בהיעדר חובת ביטוח ורישוי, החיסכון משמעותי אף יותר.

ידידותיות לסביבה
עוד יתרון שכדאי לקחת בחשבון כששוקלים את האופציה לעבור לרכב על אופניים חשמליים הוא הידידותיות לסביבה. גם בסעיף זה היתרון בא לידי ביטוי הן ברכישה והן בשימוש השוטף – לצורך ייצורו של זוג אופניים עם מנוע חשמלי מושקעים משאבים פחותים ביחס לייצור קטנועים או מכוניות, כך שהפגיעה בסביבה מצטמצמת, ולגבי השימוש השוטף ישנם מחקרים שהוכיחו כי צריכת האנרגיה פר קילומטר והזיהום שמייצרים האופניים בהשוואה לקטנועים וכלי רכב בעלי מנועי בנזין נמוכים במיוחד.

פתרון יעיל להפליא בעיר
המהירות המרבית של האופניים החשמליים מוגבלת אמנם ל-25 קמ"ש, אולם כשבוחנים בפועל את זמני ההגעה מכל נקודה לכל נקודה בתוך הערים, הפער בין אופניים עם מנוע לבין קטנוע ובעיקר ביחס למכונית אינו משמעותי – כשרוכבים על אופניים חשמליים לא מבזבזים זמן יקר בפקקים ואין צורך לחפש חנייה, וממילא המהירות הממוצעת של כלי רכב בעיר לא יכולה להיות גבוהה לנוכח הצפיפות, מעברי החצייה שמחייבים עצירה, הרמזורים וכו' – כך שהאופניים עם המנוע הם פתרון יעיל מאוד.

השילוב המושלם של אופניים חשמליים עם תחבורה ציבורית
אופניים בעלי מנוע חשמלי מאפשרים לנו להתנייד ביעילות לא רק בעיר אלא גם בין ערים: כל שעלינו לעשות הוא לרכוש דגם מתקפל שאיתו אפשר לעלות בקלות גם לרכבת (לאורך כל שעות הפעילות שלה) וגם לאוטובוסים, להגיע לתחנה קרובה ליעד הסופי שלנו, לפתוח את הקיפול ולהגיע בשיא היעילות למקום אליו אנחנו רוצים להגיע.

טרנד
אופניים חשמליים הם טרנד פופולרי מאוד – וגם לכך יש כמובן תרומה לפופולריות שלהם ולתחושות החיוביות שמעוררת הרכיבה עליהם. לפני שמתחילים לרכב על האופניים עם מנוע חשוב לזכור שמדובר בכלי רכב שמגיע למהירות של 25 קמ"ש כך שלצד היתרונות המשמעותיים שלו הוא גם עלול לגרום לפגיעות קשות – ולרכב עם מלוא תשומת הלב לסביבה ובשיא הזהירות.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה