close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

רפואת שיניים ושמירה על בריאות הפה גם בחופש הגדול

מערכת שורשכב תמוז, תשעח05/07/2018

בכתבה שלפניכם תקבלו כמה המלצות לשמירה על בריאות השיניים של ילדיכם גם בחופש הגדול

תגיות:
שנת הלימודים הסתיימה והימים הראשונים של החופש הגדול כבר התחילו. וכפי שכל הורה יודע, לצד השמחה וההתלהבות, עם הקייטנות והנסיעות, המסגרות מתחילות להתערער. פתאום מתחילים לקום בשעות אחרות, שוכחים את ההרגלים הישנים, וגם ההקפדה על בריאות השיניים של הילדים לא כתמול שלשום. בכתבה שלפניכם תקבלו כמה המלצות לשמירה על בריאות השיניים של ילדיכם גם בחופש הגדול.

לא שוברים את מסגרות המתוקים
כולכם בוודאי יודעים שישנם מאכלים שממש לא כדאי להרבות באכילתם, ובכל הקשור לשיניים מדובר בעיקר בדברי המתיקה. הבעיה היא שבחופש יש לילדים הרבה הזדמנויות "להתחנן" לעוד קוביית שוקולד או עוד גלידה בנסיעה אל הסבים והסבתות. לכן, דווקא בעת הזו יש להיות קצת יותר תקיפים ולשים גבולות באשר לצריכת המתוקים.

ממשיכים לצחצח שיניים כרגיל
ההמלצות של רופאי השיניים מדברות על צחצוח שיניים פעמיים ביום, ויש האומרים אפילו 3 פעמים – גם בצהריים. הבעיה היא שבחופש הילדים יוצר יוצאים לטיולים, נוסעים לביקורים משפחתיים, וגם נרדמים בשעות מאוחרות יותר מול הטלוויזיה. מכאן קצרה הדרך לאי הקפדה על צחצוח שיניים כרגיל, למשל כי המברשת נשכחה בבית או כי הילד פשוט נרדם. אל תצפו מהצעירים להזכיר לכם על החובה לצחצח שיניים, כי בדרך כלל הם יעשו הכל כדי להימנע מכך. הקפידו לקחת את המברשות לכל נסיעה שכרוכה בלינה מחוץ לבית, ואל תוותרו לילדים על הצחצוח – בוודאי לא באופן קבוע.

מחנכים גם בחופש
בתקופת החופש הגדול יש לכם הרבה יותר זמן עם הילדים, ואתם מקבלים יותר ויותר את תפקיד המורה והמחנך. זוהי דווקא הזדמנות מצוינת להקנות להם ערכים שלא תמיד נרכשים בבית הספר. למשל, אפשר לקחת חצי שעה באחד הימים ולעשות "שיעור" על צחצוח נכון מול צחצוח שגוי (חזק או חלק מדי), על שימוש בחוט דנטאלי, על האופן שבו חיידקים מזיקים לשיניים, ועל הכאבים שיכולה לחסוך מהם הקפדה על היגיינת הפה. שיהיה חופש נעים, בריא ומוצלח!
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה