close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פסי האטה מפחיתים את הסכנה בדרך אל בית הספר

מערכת שורשיא אב, תשעח23/07/2018

פתרונות להפחתת הסכנה הצפויות בדרך אל בית הספר, הדרך אל בית הספר יכולה להיות מסוכנת ואפילו קטלנית. יש לוודא כי קיימות תשתיות נאותות בקרבת בית הספר. מפרצי הורדה מסודרים, מעברי חצייה מסומנים ופסי האטה

תגיות:
צילום: יח"צ האתר
רכבים דוהרים בקרבת בית הספר ותחנות ההסעה, מכוניות שלא עוצרות לפני מעברי חציה ואופניים חשמליים בטיסה על המדרכות. הכאוס התחבורתי שמתרחש בקרבת בתי ספר רבים ברחבי הארץ הופך לסכנה מוחשית לתאונות העלולות להתרחש על בסיס יומי. בקיץ, כשבתי הספר ריקים, זו הזדמנות לטפל בבעיה ולהסדיר את התשתיות רגע לפני שהתלמידים חוזרים לספסל הלימודים.

אסון שקורה בשנייה
מצבור נסיבות מהוות גורמי סכנה לתאונות דרכים: ראשית כל, הוא העומס הרב שנוצר בשעות הבוקר בקרבת מוסדות החינוך. הורים שממהרים להוריד את ילדיהם רגע לפני הצלצול ומשם לעבודה. בנוסף אליהם ישנם תלמידים רבים שהולכים במדרכות העיר וחוצים את הכבישים בדרך אל בית הספר.

כשני שליש מהתלמידים מגיעים רגלית לבית הספר. העצמאות שהם רוכשים בדרך חשובה אך יחד עם זאת חושפת אותם לא פעם לתאונות. גובהם הפיזי של התלמידים, וודאי הצעירים שבהם, נמוך ועל כן לנהגים קשה יותר להבחין בהם. גם לילדים עצמם שדה ראיה מצומצם, שאינו מאפשר להם להבחין ברכבים החולפים. מעבר לכך, ילדים עלולים להיות אימפולסיביים, עם פחות שיקול דעת ומודעות מאתנו המבוגרים. כדור שבורח לכביש יביא אותם לרוץ מיד אחריו, בלי להקדיש מחשבה נוספת לסכנה שכרוכה בכך. על כן חינוך לזהירות בדרכים הוא קריטי וצריך להגיע גם מהצוות החינוכי וגם מההורים.

שושי (השם המלא שמור במערכת) אמא של יובל, תלמיד כיתה ד ממרכז הארץ מספרת: "יובל נוהג להגיע לבית הספר רכוב על אופניים. כבר בשנה שעברה תרגלנו יחד את המסלול מהבית אל בית הספר, שרובו על מדרכות למעט מעבר חצייה אחד. בנוסף, תרגלנו מספר פעמים את אופן חציית הכביש בצורה בטוחה. אני מאד סומכת על יובל, הוא ילד בוגר ונבון ולכן הייתי שקטה ולא דאגתי. יום גשום אחד נער, תלמיד חטיבת הביניים, נסע בפרעות על אופניים חשמליים והעיף את יובל שהחליק על המדרכה הרטובה אל הכביש. במזל כל האירוע התרחש בסמוך לפס האטה שהוצב בכביש. לכן הרכב שבדיוק עבר האט והספיק לעצור בזמן. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה לולא זה."

פסי האטה שומרים על ילדנו
מלבד תכנית מוסדרת להגברת המודעות של התלמידים והנהגים, יש לשפר משמעותית את התשתיות הלקויות שמצויות בסמיכות למוסדות החינוך ברחבי הארץ.
בעבר נעשה ניסיון בוועדת החינוך בכנסת, בשיתוף ארגון בטרם, לגיבוש מסמך שיחייב את הרשויות המקומיות לייצר תשתיות הולמות בקרבת מוסדות החינוך. חלק מההמלצות שהוגשו דיברו על צביעת מעברי חניה, התקנת פסי האטה, הסדרת מדרכות הולמות ומפרצים מסודרים להורדת תלמידים שמגודרים בעמודי חסימה. נכון להיום לא גובש מסמך מחייב אלא המלצות בלבד.
לקראת שנת הלימודים הקרבה, בדקו אתם ההורים, האם קיים יישום המלצות הוועדה בקרבת בית הספר של ילדכם. בנוסף שננו את כללי הבטיחות שבדרך יחד עם הילדים, קבעו ותרגלו מסלול הליכה בטוח אל בית הספר והקפידו על נסיעה איטית וערנית בכבישי העיר. אם נעשה את כל אלו נצמצם ואפילו נצליח למנוע את הפגיעות בילדנו.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה