close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

השלבים החשובים של קידום אתרים

מערכת שורשיג אב, תשעח25/07/2018

על-מנת שהאתר שלכם ייחשף לעיניים רבות ככל האפשר, ובפרט לעיני קהל היעד הרלוונטי מבחינתכם, מומלץ לבצע תהליך מסודר של קידום האתר

תגיות:
אתר אינטרנט איכותי שלא מופיע במקום בולט בתוצאות החיפושים הרלוונטיים בגוגל כמובן לא יכול למלא את ייעודו, ולא באמת תורם לעסק. על-מנת שהאתר שלכם ייחשף לעיניים רבות ככל האפשר, ובפרט לעיני קהל היעד הרלוונטי מבחינתכם, מומלץ לבצע תהליך מסודר של קידום האתר, וזאת על סמך השלבים הבאים:

שלב א': מחקר מעמיק
קידום אתרים מבוסס על מציאת תשובות למספר שאלות חשובות, ובראשן מיהו קהל היעד של העסק. בנוסף חשוב להבין מיהם המתחרים העיקריים של העסק, מהם היתרונות של העסק על פני אותם מתחרים (כדי שניתן יהיה להבליט זאת באתר), מהם הערכים שמנחים את הפעילות העסקית (כדי שגם הם יודגשו באתר) ומה מאפיין את השוק או השווקים שבהם פועל העסק.

מרכיב חשוב אחר במסגרת המחקר הוא מציאת מילות המפתח שעבורן הכי כדאי לקדם את האתר, כלומר באילו חיפושים הוא יופיע באחד המקומות הראשונים. מחקר מילות המפתח מבוסס באופן טבעי על מחקר השוק ומחקר המתחרים.

שלב ב': אופטימיזציה טכנית
על בסיס מחקר מילות המפתח ניתן להשביח את האתר גם בפן הטכני. האופטימיזציה של האתר כך שמנועי החיפוש יעריכו אותו יותר כוללת לינקים פנימיים (עם אותן מילות מפתח חשובות), בדיקה שהאתר עולה במהירות סבירה ואף למעלה מכך (למהירות הטעינה של אתרים חשיבות רבה לגבי ציון האיכות שלהם), בדיקה שאין לינקים שבורים (שלא מובילים לדף קיים), בדיקה שבכל עמוד ישנה חלוקה היררכית נכונה לפסקאות עם כותרות משנה בהתאם לדרישות של גוגל, ועוד. שלב זה של קידום אתרים מחייב מיומנות טכנית גבוהה.

שלב ג': לינקים מאתרים חיצוניים
מרכיב מהותי נוסף בכל תהליך קידום אתרים הוא יצירת קישורים מאתרים חיצוניים. חשוב להקפיד על שתילת קישורים אך ורק באתרים איכותיים, שכן לינקים מאתרים מפוקפקים עלולים להוביל לעונשים כלפי האתר. בנוסף חשוב למלא את כל הדרישות העדכניות של גוגל לגבי הקישורים עצמם והטקסטים שעליהם הם מופיעים.

שלב ד': עדכון האתר בתדירות גבוהה
גוגל מייחסת חשיבות רבה לקצב עדכון האתר, ועל כן כדאי להוסיף בו תכנים בתדירות גבוהה ככל האפשר – כמובן מבלי לפגוע באיכות התכנים. העלאת תוכן חדש לאתר חייבת להתבצע לפי כל הכללים של גוגל ושאר מנועי החיפוש לגבי כותרות ותתי כותרות, צפיפות ההופעה של מילות המפתח, לינקים פנימיים וחיצוניים ועוד. עוד דגש הוא שימוש מושכל בקטעי וידיאו ותמונות – כך שמצד אחד הם יעשירו את חוויית הגולש ומצד שני לא יכבידו על האתר ויגרמו לו להיטען לאט מדי.

מה עוד כולל תהליך קידום אתרים?
דגש נוסף של תהליך קידום אתרים הוא נוכחות בולטת ברשתות חברתיות שונות ובהן פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם. לסיגנלים החברתיים תרומה רבה לכל אתר, וחבל לא לנצל אותם. המלצה חשובה נוספת היא לבנות מראש את האתר כך שיהיה קל לקדם אותו – ולשם כך יש לפנות למומחי בניית אתרים לעסקים מנוסים.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה