close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כך תבצעו גיוס כספי מוצלח לעמותות

מערכת שורשיז אב, תשעח29/07/2018

גיוס כספי הוא עבודה. חשוב לגלות בה יוזמה, חריצות והתמדה. אין בהכרח קשר בין התשומות לתפוקות, אבל חשובה ההבנה כי מדובר בעבודה אפורה מתמשכת

תגיות:
עמותות רבות, ואולי ניתן להכליל ולומר- רובן ככולן, נדרשות לתרומות לצורך פעילותן השוטפת. גיוס כספי הוא מקצוע. איום ממשי מרחף על קיומן של עמותות רבות בשל העדר מקור כספי לפעילותן. זו הסיבה לכך שמנהלי עמותות מבינות את הצורך בשכירת שירותיו של אדם המתמחה בגיוס מקורות כספיים למימון הפעילות השוטפת

תחום מקצועי לכל דבר ועניין
גיוס כספים לעמותות הוא מקצוע. הוא מחייב ניסיון, קשרים, יכולת איתור וזיהוי מקורות פוטנציאליים לתרומות. על מנת למקסם את הסיכוי להשיג כספים לעמותות מומלץ לפעול באופן מקצועי, נכון ומושכל.

להלן מספר עצות וטיפים:
1. בניית תכנית עבודה מסודרת, אשר במסגרתה יוגדר מספר המקורות שאליהם פונים: תורמים פרטיים, קרנות, חברות, עסקים. יש לתעד את הפניות, שמומלץ להעבירן בדיוור ישיר.
2. ערכו אירוע אשר מטרתו המוצהרת תהיה - גיוס כספי: מכירה פומבית, אירוע במסעדה, שוק יד שנייה, סוף שבוע ועוד. חשיפה מרבית מגבירה את הסיכוי לתרומה.
3. אל תרתעו ואל תרימו ידיים גם כשאתם מקבלים תשובות שליליות או לא מקבלים תשובות כלל. באמצעות המייל ניתן לשלוח בקשות לאין ספור תורמים פוטנציאליים.
4. במסגרת החשיפה תארו באופן מפורט את מטרות העמותה ואת הצורך בגיוס כספים כדי לאפשר את פעילותה.
מתגו את העמותה. המיתוג יאפשר למי שייחשפו אליה לזכור אתכם.
5. קיימו ימים של התרמה מבית לבית. ציידו את המתרימים בגימיק קטן, ממותג, כגון: מחזיק מפתחות, מגנט, צעצוע קטן ועוד. הענקת התשורה תיתן לתורמים הפוטנציאליים תחושה כי הם לא רק נותנים – הם גם מקבלים. שיטה פשוטה זו עשויה להגדיל את התרומות בעשרות אחוזים.
6. נצלו קרנות של המדינה ועיזבונות. התמודדו על מכרזים. היערכו לקראת המכרז באופן מקצועי ויסודי. גיוס כספי מחייב השקעת מאמץ.
7. נסו לארגן קבוצת ידידי העמותה ולגייס אליה ידוענים בכלל ואנשים עשירים בפרט. אנשים אלה יסייעו לכם לפתוח דלתות ו... כיסים של תורמים פוטנציאליים. הודות לקשרים שלהם העמותה שלכם תזכה לחשיפה גדולה.
8. חשוב לייעל ולחסוך בעלויות. צמצמו את מנגנון העמותה ואת מספר מקבלי השכר בה.
9. הקימו אתר ובלוג. פתחו עמוד פייסבוק. הכינו סרטון ליוטיוב. האינטרנט הוא מנוע ומנוף שיווקי עצמתי ואפקטיבי. נצלו את האפשרויות הבלתי נדלות הקיימות בו.
10. נסו לגייס מתנדבים שיסייעו לכם בדיוור ישיר, בהליכה מדלת אל דלת, בטלמרקטינג.
11. נסו ליצור ולפתח מנגנון של מכירת שירותים כגון ייעוץ, חוברות, ספרים, ימי עיון, סדנאות, הרצאות, הקמת מרכזי יזמות ועוד. אף שעמותה היא מלכ"ר, חשוב לתפוס אותה כגוף ששוקד על פיתוח מקורות הכנסה עצמאיים לא רק מתרומות.

גיוס כספי הוא עבודה. חשוב לגלות בה יוזמה, חריצות והתמדה. אין בהכרח קשר בין התשומות לתפוקות, אבל חשובה ההבנה כי מדובר בעבודה אפורה מתמשכת.

בהצלחה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה