close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

זכויות, הטבות ומלגות לבוגרות שירות לאומי

מערכת שורשכא אב, תשעח02/08/2018

זה הזמן להבין אלו זכויות, מלגות והטבות ניתן לקבל לאחר השירות הלאומי

תגיות:
השירות הלאומי הוא שירות חשוב ששווה ערך לשירות בצה"ל בחלקים ניכרים מההטבות והזכויות שהוא מעניק לאחר סוף השירות, אם כי בוגרות השירות הלאומי לא מכירות את כולן ולעתים גם לא את רובן. זה הזמן להבין אלו זכויות, מלגות והטבות ניתן לקבל לאחר השירות הלאומי.

הטבות שקשורות לתחום הכלכלי
אם יש משהו אחד שכול אחת שסיימה שירות לאומי כמו כל אחד שסיים שירות חובה בצה"ל מכיר, הן ההטבות שמגיעות לו בתחום כלכלי, הפיננסי אם תרצו. הסיבה היא שכל אחת תחפש עבודה אחרי השירות הלאומי שביצעה במשך שנתיים מחייה ואז יהיה ניתן לראות את נקודות המס שמתקבלות ומזכות בחיסכון של אלפי שקלים בשנה. כמובן שההטבה אינה לתמיד ומדובר על נקודות מס שיכולות להיות מנוצלות במלואן בתום פרק זמן שיימשך 36 חודשים אחרי תאריך סוף השירות. הפיקדון האישי לשירות לאומי כמו גם מענק השחרור משתנה גם הוא לפי כמות החודשים שהבוגרת הייתה בשירות.

מה לגבי לימודים?
בנוסף להטבות שניתנות בעניינים הכלכליים יש גם מלגות שירות לאומי שיכולות לחסוך גם הן אלפי שקלים. מלגות שירות לאומי ניתנות לכל בוגרת שסיימה את השירות במלואו והיא ניתנת לשימוש עד ל-5 שנים מיום סיום השירות. סכום המלגה יהיה בגובה התשלום ששולם למוסד הלימודי ולא יעלה על 10,666 שקלים עבור כל שנת לימודים. כמובן שיש מלגות שונות שניתנות מגופים שונים, חלקם מתוך המדינה וחלקם מחוצה לה. יש רשימה מוסדות להשכלה גבוהה שניתנים בהם מלגות כאשר צריך לזכור כי בפריפריה ישנן יותר מלגות כיוון שאזורים אלו נקראים אזורי סיוע.

מגוון רחב של הטבות לפי תחום
אולי אחרי שתסיימו את השירות הלאומי לא תרצו ויתר לשמוע על השנים האחרונות כי סוף סוף אתם חופשיים לעשות רצונכן, אל עוד יתקשרו אליכם כדי לספר לכם על הטבות שונות במגוון רחב של תחומים וכנראה תמצאו משהו שיהיה רלוונטי עבורכן. למשל, כרטיסי כניסה מוזלים לאתרים של רשות הטבע והגנים, הטבות בבדיקות ראייה וקניית משקפי ראייה, מכונים להסרת משקפיים ושיער בלייזר, וכן הלאה. כל ההטבות הללו ועוד רבות אחרות יכולות לשפר את איכות חייכם ולמעשה לאפשר לכם חיסכון רב בעלויות, לעתים מאות ואלפי שקלים. חשוב לשמוע את ההטבות הללו ולשקול אותם בקפידה.

זה הזמן לקבל הטבות
מלגות ביטוח לאומי כמו גם הטבות והנחות במגוון רחב של תחומים, תמיד יהיה נחמד לקבל. הדבר החשוב ביותר הוא להיות קשובים לפרטים הקטנים, כמו למשל האם אתם זכאים בוודאות לאותה ההטבה לפי משך השירות שלכן, לכמה זמן ההטבה תקפה וכן הלאה. לא משנה לאן תפנו אחרי השירות הלאומי, החל מלימודים ועד עבודה, תוכלו ליהנות מהטבות מגוונות.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה