close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מדיטציה למתחילים - 8 טיפים שתוכלו ליישם כבר היום לחיים טובים יותר!

מערכת שורשב אלול, תשעח13/08/2018

תגיות:
צילום: יח"צ האתר
לחצים בחיי היום יום, משימות ומטלות, הצורך לתמרן בין כמה וכמה דברים בנפרד, דאגה לפרנסה, לחיי המשפחה ולבית: כולם יכולים לגרום לנו להכנס אל מעגל קסמים המהול בסטרס, מתחים ואף תחלואי גם אשר קשה מאד לצאת מהם.

עם זאת חשוב לדעת כי החיים ניתנו לנו במתנה והם יקרים: לכן חשוב לדעת לאמץ אותם אלינו, לקחת את הרגעים הקטנים והטובים ולהאריך אותם תוך הכנסת שלווה לחיינו ולהבין מהי הדרך שבה נוכל להתנהל בצורה רגועה ונכונה יותר.

אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות תרגול מדיטציה למתחילים, כאשר מדיטציה הוכחה כשיטה המסייעת להשקטת מחשבות, להרגעת הגוף, היא מטיבה עם המערכת חיסונית, מעוררת את הסרוטונין במוח ומסייעת לייצור אנדורפינים האחראיים על שיפור מצב הרוח - ובכך היא מסייעת ליהנות מאיכות חיים טובה יותר.

כיום ישנם שלל שיטות מדיטציה שניתן ללמד בסדנאות מדיטציה למתחילים כמו סדנת מיינדפולנס העוסקת בהשקטת המחשבות תוך הקשבה לגוף, עד למדיטציית מנטרה ומדיטציה קולית.

אבל מהם הטיפים שייסעו לכם לתרגל מדיטציה בצורה נכונה? הנה 8 טיפים מעולים:
פנו בכל יום זמן לתרגול מדיטציה – חשוב לפנות בכל יום רבע שעה לפחות לתרגול מדיטציה. חשוב שתתמידו בתרגול ולא תוותרו על הזמן שלכם גם בימים הסוערים והמאתגרים ביותר. תרגול מדיטציה יעזור לכם לטעון את האנרגיות שלכם מחדש, הוא יאזן את גופכם, ואף יעזור לכם להתנתק ממחשבות היום שעבר.

תרגלו נשימות – חלק מהשקטת המחשבות והרגעת הגוף כמו גם הכנסה של חמצן לגוף הוא: תרגול נשימות. חשוב לתרגל מדיטציה עם הכנסת הרבה אוויר לגוף תוך אימוץ שיטת נשימות המדמה גלי ים אשר בה מכניסים אוויר מהאף לכמה שניות ומוציאים אותו באיטיות מהאף. חשוב לשים לב כי האוויר ממלא חלקים חשובים בגופכם כמו שני צדי הריאה, שני צדי הגב התחתון והבטן. נסו לשלוט באוויר בגוף ולהעביר אותו מאיבר לאיבר כך שהוא ימלא את כל כולכם.
היעזרו בקולות מרגיעים – אם קשה לכם להתרכז בעת המדיטציה, חשוב לנסות להתרכז בקולות שגורמים לכם עונג ורגיעה. מדיטציית מיינדפולנס למשל מסייעת לבודד קולות מטרידים ולהתרכז בקולות מרגיעים יותר כמו בציוץ ציפורים, בקולות הרוח ואף בקולות הנשימה שלכם. אם אתם זקוקים לסיוע נוסף נסו לתרגל מדיטציה קולית שבה מושמעים ברקע קולות מרגיעים.
לבשו לבוש נוח – התקלחו לפני המדיטציה, ועברו לביגוד נוח יותר ומשוחרר. נסו להפטר מביגוד לוחץ ומעיק ובחרו בביגוד שנחשב קליל.
העניקו תשומת לב מלאה לרגשות שלכם – אם מחשבות כמו כעס, עלבון, לחץ ווד משתלטות על המחשבות שלכם בזמן תרגול המדיטציה, נסו להחליף אותן במחשבות חיוביות או לתת להן תשומת לב ולהבין מדוע אתם כועסים. בנוסף מומלץ בזמן התרגול לנסות לדמיין סיטואציה של אושר מהעבר שבה הייתם רוצים להיות שוב.
בחרו מקום שהוא רק שלכם - הקצו לכם לתרגול מקום שהוא רק שלכם. בחרו מיקום נוח במרפסת, בחדר השינה, או אפילו בגינה ותחת עץ. החליטו כי זה המקום איליו אתם מגיעים כדי להירגע.
התנסו – נסו להבין כיצד נוח לכם לתרגל מדיטציה. לא כל מדיטציה מתנהלת ברגליים שלובות עם ידיים על כל ברך ובעיניים עצומות. מדיטציה יכולה להתנהל גם בישיבה, בשכיבה, על הגב הבטן או הצד, ואף עם עניים פתוחות.
כבו את כל מכשירי התקשורת - תרגלו מדיטציה עם נייד כבוי, טלוויזיה כבויה ונטרול כלל אמצעי התקשורת. דאגו כי לא יפריעו לכם בזמן התרגול.

אז אם אתם רוצים להתחיל לתרגל מדיטציה למתחילים: זה הזמן ללמוד יותר ואף להיעזר באנשי המקצוע כדי לקבל את ההנחיות והכלים הנכונים.

פרטים נוספים היכנסו: http://www.revital-yoga.com

הוסף תגובה
צילום: יח"צ האתר
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה