close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מהו ביטוח משכנתא ומדוע חשוב להשוות מחירים?

מערכת שורשב אלול, תשעח13/08/2018

אתם לא חייבים לקחת את הביטוח למשכנתא באותו מקום בו לקחתם את המשכנתא. בררו במספר מקומות וקבלו כמה הצעות מחיר לביטוח המשכנתא

תגיות:
צילום: storyblocks
רוב הזוגות בישראל נזקקים למשכנתא בבואם לרכוש דירה – מחירי הדירות, גם הישנות וגם הדירות החדשות שנקנו מקבלן או באמצעות מכרז מחיר למשתכן, גבוהים מכדי שניתן יהיה לשלם בפעם אחת או במספר מצומצם של תשלומים. הפתרון הוא נטילת משכנתא. גובה המשכנתא והריבית משתנה מבנק לבנק ולכן תמיד כדאי לעשות השוואת מחירים שיכולה לחסוך עשרות אלפי שקלים, כנ"ל גבי הביטוח משכנתא לכל חברה ביטוח יש הצעה שונה ותעריפים שונים שמשתנים לפי הגיל וההנחות במהלך השנים. ההבדל בפרמיות על ביטוח המשכנתא משמעותי למדי, ויכול להתבטא בסכומים גבוהים מאד לאורך השנים. אז מהו ביטוח המשכנתא, מדוע אנו חייבים לקחת אותו – ואיך בדיוק עושים השוואת מחירים?

מהו ביטוח המשכנתא?
ביטוח משכנתא הוא חובה לכל נוטל משכנתא, בנוי שני סוגי ביטוחים שונים שמבטיחים לבנק שהוא יקבל בחזרה את ההלוואה גם במקרה לא צפוי של מוות מוקדם לא עלינו או רעידת אדמה
ביטוח חיים למשכנתא כשמו כן הוא, הוא מבטח את החיים, ברגע שאחד מבני הזוג שנטלו את המשכנתא נפטר החברת ביטוח תשלם את יתרת המשכנתא לבנק ותפרע את המשכנתא.
ביטוח מבנה הדירה מכסה מקרים של נזקי אש, רעידת אדמה ונזקי טבע למבנה הדירה, במקרה כזה המבוטח יקבל כסף על מנת לבנות מחדש את הדירה בדירה: פיצוץ בצנרת, הצפה, שריפה ועוד.

מדוע חובה לעשות ביטוח משכנתא?
בדיוק מאותה סיבה שחובה לעשות ביטוח חובה לרכב: כדי שאם חלילה יקרה משהו (תאונה במקרה של רכב, או נזק בהיקף גבוה מאד בדירה) לא תישאבו לסיטואציה בה עליכם להחזיר מאות אלפי שקלים ואין לכם מאיפה. בשני סוגי הביטוח (ביטוח חיים וביטוח מבנה) הבנק מבטיח לעצמו החזר מלא גם במקרה לא צפוי וגם מגן עליכם. במקרה של מוות של אחד מבני הזוג, בן הזוג הנותר יתקשה לשלם את מלוא הסכום לבדו, ולכן טוב שיש ביטוח שמגיע לעזרה. כך גם במקרה של בעיה במבנה: פיצוץ בצנרת נשמע כמו תקלה קטנה שלא צריך לערב בשבילה את הביטוח, אבל מה קורה כשיש פיצוץ בצנרת שמציף את כל הדירה שלכם וגם עושה נזק כבד אצל השכנים? זהו טיפול שמחייב עקירה של הריצוף, החלפת ארונות המטבח והארונות קיר, דיור חלופי וייבוש שלוקח כמה חודשים, העלות יכולה להגיע בקלות לכמה מאות אלפי שקלים. אם אין ביטוח מבנה (למשל בבתים שאין עליהם משכנתא לא תמיד יש ביטוח מבנה ודירה) ומשפחה צריכה לשלם את התיקונים האלה בעצמה, זו בעיה. אז כן, הבנק מגן על ההשקעה שלו על ידי כך שהוא מגן על היכולת שלכם להמשיך לשלם אותה. זהו מצב בו כולם מרוויחים.

איך מבצעים השוואות בין ביטוחי המשכנתא?
אתם לא חייבים לקחת את הביטוח למשכנתא באותו מקום בו לקחתם את המשכנתא. בררו במספר מקומות וקבלו כמה הצעות מחיר לביטוח המשכנתא, היעזרו במחשבון משכנתא ותעשו חישוב של סכום סופי, הממוצע החודשי והסכום הכולל. באופן כזה תוכלו לדעת מה הכי משתלם לכם. קראו בעיון את הפוליסה ומה היא כוללת: אין טעם לשלם ביטוח בגלל שהוא זול, ובעת צרה, כשצריך אותו, לגלות שהוא מכסה באופן חלקי ביותר את הנזק שנגרם לכם.

הכתבה באדיבות שוק הביטוח –לקבלת הצעה אונליין כנסו לאתר. השוואות אונליין בין כל חברות הביטוח המובילות, שירות אישי מסוכן ביטוח מקצועי.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה