close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חימום תת רצפתי- למה משתלם להתקין מערכת כזו בבית?

מערכת שורשי אלול, תשעח21/08/2018

יש גם אפשרות אחרת, והיא ליהנות ממערכת חימום שמותקנת מתחת לרצפה, ואז אנחנו יכולים ליהנות מחימום שמגיע מלמטה למעלה

תגיות:
בדרך כלל, כשאנחנו חושבים על מערכות לחימום הבית, אנחנו יוצאים מתוך נקודת הנחה שהכוונה למזגנים שיכולים לעבוד גם על טמפרטורות גבוהות, כלומר הם יכולים לחמם את הבית בחורף, על תנורים, רדיאטורים, מערכות חימום סולריות, אח וכדומה. ברוב המקרים, כפי שאנחנו יכולים לראות, מדובר על מערכות אשר מחממות את האוויר מלמעלה, כלומר הן עובדות מתוך מתקנים שתלויים על הקיר, מותקנים על גבי הרצפה או מוצבים עליה ומפזרים אוויר חם, מלמעלה למטה.

אך יש גם אפשרות אחרת, והיא ליהנות ממערכת חימום שמותקנת מתחת לרצפה, ואז אנחנו יכולים ליהנות מחימום שמגיע מלמטה למעלה, יש למערכות כאלה יתרונות רבים, כפי שנוכל לראות בהמשך. לכן אין פלא, שיותר ויותר ישראלים בוחרים להתקין אותן בבתים שלהם או בעסקים.

חימום תת רצפתי זו מערכת שמותקנת מתחת לרצפה, והיא פועלת באופן כזה שהיא מחממת את הרצפה והחום עולה כלפי מעלה. המערכת בנויה מכך שאנחנו מחממים את צינורות המים שמותקנים מתחת למרצפות. כפי שניתן להבין, מדובר במערכת אשר יש להתקין אותה בשלב הבנייה או השיפוץ של הבית, אלא אם אנחנו רוצים לפתוח הכל בשביל להתקין את המערכת בשביל שנוכל לעשות בה שימוש.

לפני שנציג יתרונות של חימום תת רצפתי, חשוב להבהיר, מערכות כאלה ניתן להתקין בכל סוג של מבנה, בין אם מדובר במבנה פרטי או אחר. עם זאת, חשוב לוודא שאין בעיה להתקין את המערכת מתחת לכל סוג של ריצוף מבלי לגרום לו נזק ומבלי להרוס אותו.

מה הם היתרונות של חימום תת רצפתי

היתרון הגדול, הוא כפי שציינו, חימום תת רצפתי מחמם את הרצפה ויוצר מצב שהחום עולה כלפי מעלה. אחת הבעיות שלנו בחורף היא, שהאוויר אומנם חם, אך הרצפה קרה וזה מחייב אותנו להתלבש בהתאם אחרת אנחנו עלולים להתקרר. כאן, אנחנו נהנים מרצפה חמה ונעימה.

יתרון אחר שנובע מכך הוא, שהאוויר איננו יבש. בניגוד למערכות אחרות שמחממות את האוויר, ובפרט מערכות מיזוג שעובדים איתן על טמפרטורות גבוהות. מערכת חימום תת רצפתי שומרת על אוויר נעים.

קיימים עוד יתרונות בחימום תת רצפתי, אחד הבולטים שבהם הוא עצם זה שמדובר על מערכת מאוד חסכונית בחשמל. זו מערכת שמבזבזת פחות אנרגיה ממערכות מיזוג אחרות ועל כן אנחנו יכולים ליהנות מחסכון עצום בהוצאות. לכך צריך להוסיף, המערכת עובדת על צינורות מים, מה שהופך אותה להרבה יותר בטוחה.

צריך לומר שהתקנת המערכת אומנם מחייבת הוצאה מסוימת, אך לאחר מכן אין הוצאות משמעותיות לא על שימוש ולא על אחזקה. להבדיל ממערכות אחרות שדורשות אחזקה שוטפת ונוטות גם להתקלקל הרבה יותר מהר, מה שמוביל להוצאות על תיקונים, החלפת רכיבים עד כדי החלפת המערכת כולה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה