close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סוגי מזרנים

מערכת שורשיא אלול, תשעח22/08/2018

סקירה מהירה על סוגי מזרונים והחומרים השונים מהם הם עשויים

תגיות:
מזרן הוא מוצר שאמור לשרת אותנו במשך לפחות 10 שנים. בנוסף יש לו השפעה ניכרת על איכות החיים שלנו שהרי אנחנו מבלים עליו כשליש מהחיים וכידוע לכולם שינה טובה היא קריטית לתפקוד מיטבי של כלל מערכות הגוף. בהתאם חשוב להקדיש תשומת לב לבחירה מושכלת של המזרן המתאים לנו ביותר – ולשם כך כדאי להכיר את כל סוגי המזרנים הקיימים.

מזרני קפיצים או מזרני ספוג?
החלוקה הראשונית של כל המזרנים היא למזרני קפיצים מול מזרני ספוג. בדרך כלל מזרנים מהסוג השני יהיו זולים יותר, אם כי לא בהכרח איכותיים פחות, ובכל מקרה ישנו גם משקל להעדפות האישיות של כל אחד ואחת – ישנם כאלה המעדיפים את מזרני הקפיצים ומרגישים רק איתם בנוח וישנם אחרים שמעדיפים את הרכות היחסית של מזרני הספוג.

מזרן קפיצים – מבודדים או משולבים?
את מזרני הקפיצים נהוג לחלק לשני סוגים: מזרנים בעלי קפיצים מבודדים ומזרנים בעלי קפיצים משולבים. מזרן מהסוג השני, שבו הקפיצים נקראים גם קפיצי בונל, מתאפיין בכך שהפעלת לחץ בצד אחד של המיטה על הקפיצים משפיעה גם על קפיצים במקומות אחרים במיטה, וזאת מהסיבה הפשוטה שכל הקפיצים מחוברים ביניהם במעין רשת. במצב שכזה להרגלי השינה של בן/בת הזוג למשל יכולה להיות השפעה גם על מצב הקפיצים בצד שלכם.

קפיצים מבודדים נקראים קפיצי מרשל, וכפי שניתן להבין מהשם, כל קפיץ מבודד לחלוטין ואינו משפיע על קפיצים אחרים. בכל מקרה, אם בוחרים במזרן קפיצים מומלץ להעדיף מזרן עם מספר רב של קפיצים ביחס לגודלו – ככל שישנם יותר קפיצים כך ההתאמה הספציפית לאדם שישן על המזרן תהיה טובה יותר.

מזרני ספוג – ויסקו, לטקס ואפשרויות נוספות
מזרן ללא קפיצים הוא למעשה מזרן ספוג. הם נחשבים לעמידים יותר וניתן למצוא מגוון רחב של אפשרויות, הן מבחינת המיקום על הסקאלה שבין רך לגמרי לקשיח במיוחד והן מבחינת סוג הספוג. חלוקה אחת היא לפי הצבע של הספוג, כשספוג לבן נחשב לפשוט ביותר והוא בדרך כלל רך, אחריו מגיע הספוג הכחול שהוא גם קשיח יותר והספוג האיכותי ביותר נחשב זה הצהוב. ישנו גם ספוג סגול שדומה מבחינת רמת האיכות לכחול אבל קשיח יותר ממנו.

עוד אופציה היא מזרן ויסקו – ויסקו הוא חומר שפותח במקור עבור נאס"א, צורתו היא צורת ג'ל שמתאים את עצמו בהתאם למגע שמופעל כלפיו (החומר רגיש לחום ועל כן במקומות שמופעל עליו לחץ ונוצר חום, הוא משנה את הצורה ויוצר הרמוניה מושלמת עם תנוחת הגוף). בהתאם מוגדר מזרן ויסקו ככזה שכולל קצף זיכרון והשינה עליהם נעימה במיוחד.

סוג אחר של מזרן ספוג הוא לטקס – מזרנים אלה בנויים משכבות שונות של לטקס כשבין כל שתי שכבות חלל שמבטיח גמישות. מזרני לטקס דוחים אבק ועל כן הם אידיאליים לכל מי שסובל מאלרגיה.

בנוסף לבחירה בסוג המזרן המתאים עבורכם, כדאי להעדיף מותגים איכותיים. על-מנת לא לשלם מחיר גבוה מדי מומלץ למשל לנצל את העובדה שמבחינת חברות מובילות כמו מזרני פולירון מבצעים אטרקטיביים הם אופציה נפוצה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה