close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה יותר שווה - לקנות או להשכיר

מערכת שורשכג תשרי, תשעט02/10/2018

אם אתם מתחבטים בשאלה האם מומלץ לקנות דירה או לשכור דירה – חשוב שתיקחו בחשבון את הפרמטרים הבאים ותבצעו החלטה לפי השיקולים הרלבנטיים עבורכם

תגיות:
הדילמה של רבים בהשקעה בנדל"ן היא האם לרכוש דירה או לשכור דירה ולגור בה, כל עוד הדירה מתאימה לבני המשפחה. יש דיירים שמחליפים דירות במהלך השנים, רוכשים ומוכרים ואחרים עוברים בין דירות שכורות, לפי תנאי השוק, המצב הכלכלי, המיקום הגיאוגרפי הנבחר, סוג הכנס וכדומה. 

הון ראשוני להשקעה לעומת הון משתנה
מבחינה כלכלית, לא תמיד תוכלו להרשות לעצמכם לרכוש דירה בסטנדרט המבוקש במידה ואין לכם את ההון הראשוני הדרוש להשקעה או לקיחת משכנתא.
במקרה זה, רוב הסיכויים שתצטרכו להתפשר על הדירה שתרכשו ואתם עשויים למצוא את עצמכם בסיטואציה בה הדירה לא מתאימה לרצונות שלכם או לא תשרת אתכם לאורך זמן. בהמשך, אם תרצו למכור אותה, שווי השוק שלה עשוי לרדת ואתם עלולים להפסיד כסף רב על הדירה עצמה ולהחמיץ הזדמנות לשיפור באיכות החיים.
במקרה של דירה שכורה, לרוב ההתחייבות אינה לטווח ארוך, התשלום (מלבד ערבויות והתחייבות ראשונית) מתחדש מדי חודש ואם לפתע תרצו לעזוב, רוב הסיכויים שלפי הסכמת בעלי הדירה, תוכלו למצוא דיירים חלופיים ולעבור למקום אחר.
כלומר – מכירת דירה היא התחייבות משמעותית יותר הן ברמה האישית והן ברמה הפיננסית ואילו השכרה היא זמנית ולרוב תאפשר לכם לעבור דירה, במידה וחל שינוי במסוגלות הכספית או ברצונות שלכם.
אגב בנושא של התייעלות כספית - דירה שכורה מוכנה חוסכת לכם כסף רב, כיוון שלא תצטרכו להשקיע בשיפוץ ולעיתים יש גם דירות מרוהטות שיחסכו לכם כסף ברכישת רהיטים ואביזרים נלווים, במיוחד דירות שמגיעות כשהן מצוידות כבר במוצרי חשמל וכדומה.

גמיש ופתוח לשינויים או מוכן למחיה
אין ספק שרכישת דירה משלכם מאפשרת לכם גמישות רבה בתכנון ובעיצוב סביבת המגורים על פי הקו הסגנוני והרצונות שלכם. תוכלו לשבור קירות, לשפץ, לבצע שינויים שונים מבלי לבקש רשות מבעל דירה – אתם אדונים לעצמכם.
במקרה של נכס מושכר, הרי שהדירה אינה שלכם וכל שינוי מחייב אישור של בעלי הדירה, שברוב המקרים אינם ששים לבצע שינויים וגם אתם לא בהכרח תרצו להשקיע בשיפוץ דירה שאינה שלכם. עם זאת, יש דירות מושקעות להפליא המצטיינות בתכנון אדריכלי ובעיצוב במפרט גבוה שלא תצטרכו לשפץ או לעצב כלל – הן מושלמות כפי שהן. בחרו דירה שתאהבו מהרגע הראשון וכל שתצטרכו זה רק לארוז מזוודה ולעבור לחיות בה...כמו למשל דירות להשכרה בהרצליה ליד הים שמבטיחות לכם עיצוב מרהיב מול נופי הים התיכון.

להתמקם או לבחון את השטח
אחד האתגרים המהותיים ברכישת דירה היא להתמקם. כלומר, לבחור סביבת מחיה לגדל בה ילדים ולחיות בה. פעמים רבות אנשים רוכשים דירה ומגלים שהדירה מצוינת אבל המיקום פחות. יש פקקים בדרך לעבודה, בתי הספר לא עונים על הציפיות, אין מספיק שירותים קהילתיים או גינות כפי שהם היו רוצים, הנוף לא לשביעות רצונם וכדומה. כאשר שוכרים דירה עומדת לרשותכם הזדמנות לבדוק את סביבת המחיה לפני שאתם רוכשים דירה וחיים בה. תוכלו להתרשם מהאוכלוסייה, מתנאי המחיה, מהאופציות שעומדות לרשותכם באזור ואם תאהבו את האזור, הרי שיהיה לכם קל יותר לחפש בו דירה לרכישה.

בסופו של דבר, הבחירה בין שכירות לרכישה הינה בחירה אינדיווידואלית ותלויה בתקופת החיים. יש אנשים שמעדיפים לצבור הון ראשוני משמעותי לפני שהם מבצעים רכישה ואחרים רוצים לרכוש דירה כדי לחסוך שכירות ויש מי שגרים בדירות שכורות עד שהמשפחה גדלה או להפך – אחרי שהילדים עוזבים את הקן והם מעדיפים איכות חיים גבוהה על פני נכס משלהם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה