close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך צובעים קיר- המדריך

מערכת שורשכא חשוון, תשעט30/10/2018

צביעה של הבית היא ההזדמנות שלכם להעניק לבית מראה שונה, מודרני ומעוצב. ניתן לבחור בצבע בעל טקסטורה או אפקט רק על חלק מהקירות או לצבוע בכל חדר קיר אחד בצבע שונה

תגיות:
כל מי שמתכננן לבצע שיפוץ בביתו בוודאי מכיר את השלבים הרבים שבהם כרוכה משימה זו. שבירת קירות, פתיחת חלונות או הרכבת מטבח עדיף להפקיד בידיו של בעל מקצוע מיומן. צביעת קירות גם היא אמנות לשמה ומדובר על מקצוע שכרוך בניסיון רב וניתן לשער שלא כל אחד יוכל לבצע אותו על הצד הטוב ביותר. צביעה באופן עצמאי היא הימור שכן מדובר בעבודה מפרכת והיא כוללת מספר שלבים שכל אחד מהם הוא בעל חשיבות משמעותית.

לצביעת קירות מומלץ לפנות לחברה מובילה בתחומה – ההמלצה שלנו צבעי חיים

צביעת קירות תיעשה כאמור בשלבים שונים וישנם גורמים רבים שיש לקחת אותם בחשבון לפני שמחליטים לצאת לדרך:
• ראשית יש להבין אילו חללים אנו מבקשים לצבוע. כל חלל בבית משמש למטרה מסוימת וישנה משמעות גדולה לתנאים ששוררים בכל חלל כזה.

• בטרם נטבול את המברשת בצבע יש להכין את הקיר לצביעה. דבר זה כרוך בניקוי שלו, סתימת חורים, תיקונים שונים וכמובן פעולה של קילוף הצבע הישן במקומות שזה ניתן. מומלץ גם להסיר את כל המסמרים והדיבלים שנמצאים בקירות.
• הציוד הדרוש לצביעה הוא מגון וכדאי להשקיע בציוד איכותי שישמש אתכם גם בפעמים הבאות שתרצו לצבוע את הקיר. יש לגשת אל חנות טכנית ולהצטייד בשפכטל טוב, חומרי אטימה שונים, מברשות בגדלים שונים או רולר איכותי שיקל עליכם מאוד.
• אם בחרתם במברשות אז יש לדעת שהן לא לשימוש חד פעמי וניתן לשמור עליהן למשך תקופה ארוכה. יש להצטייד גם בכלים גדולים ויריעות ניילון על מנת לכסות את הרצפה ולהגן עליה מפני כתמים.
• רכישת סלוטייפ לבן להדבקה על השקעים וכל מה שעשוי להתלכלך.

ומה לגבי הצבע
ניתן כיום לבחור במגוון רחב מאוד של צבעים, מרקמים וצורות. המבחר עלול לבלבל ורצוי להתייעץ עם בעלי מקצוע בתחום הצביעה והעיצוב. צביעה של הבית היא ההזדמנות שלכם להעניק לבית מראה שונה, מודרני ומעוצב. ניתן לבחור בצבע בעל טקסטורה או אפקט רק על חלק מהקירות או לצבוע בכל חדר קיר אחד בצבע שונה.

אפשר גם להיעזר במניפת הצבעים אשר ניתן למצוא בכל חנות טכנית לממכר צבעים. מניפה זו היא כלי עזר מצוין שאפשר להשוות בעזרתו עם המצב הקיים לכל מצב שאתם מעוניינים בו. הגוון שתראו במניפה הוא דומה מאוד לגוון שיתקבל אך לעיתים יהיה הבדל מסוים בצביעה, לכן ניתן לרכוש דוגמית של צבע ולנסות אותו על הקיר שלכם על מנת להיות בטוחים שזה מה שאתם רוצים.

כמה צבע צריך
צביעת קירות דורשת אחידות וגימור מושלם. על כן יש להצטייד בכמות נכונה ומתאימה של צבע ולעבור על הקיר לפחות פעמיים (בהתאם לסוג הקיר ומצבו). את החישוב של כמות הצבע מבצעים על ידי מדידה של הגובה ומכפילים אותה באורך, כך ניתן להגיע לשטח של הקיר. חיבור של כל השטח של הקירות שמתוכננים להיצבע יספק את השטח הכולל. יש להחסיר את שטח הדלתות והחלונות ולהכפיל ב-2 שכן ברב המקרים תידרש צביעה של שתי שכבות. מומלץ להוסיף 20% של צבע למקרה של פחת.

את הצביעה מומלץ להתחיל מהאזורים הפחות נגישים כמו הפינות ומסביב למשקופים. לאחר מכן ניתן לעבור לשטחים האחרים ומומלץ לעשות זאת באמצעות רולר. יש לצבוע שתי שכבות לפחות ולהמתין בין שכבה לשכבה עד ליבוש מלא של הצבע. במידה ולאחר יד שניה ישנו צורך אז ניתן לבצע גם צביעה של שכבה שלישית שתהווה גימור מושלם של הקיר. לאחר מכן יש להמתין לייבוש ועדיף לאפשר את אוורור הבית על ידי פתיחה של החלונות.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה