close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חופשה בוינה לתייר הדתי

מערכת שורשיא כסליו, תשעט19/11/2018

וינה היא עיר בירה קלאסית המציעה מבנים היסטוריים מרשימים ובעלי ארכיטקטורה יוצאת דופן, מוזיאונים חשובים ומעניינים, שילוב מרתק וייחודי בין עבר מפואר לחיים המודרניים

תגיות:
וינה, עיר הבירה של אוסטריה, נחשבת ליעד תיירותי אהוב ופופולרי בקרב הציבור הדתי בישראל. וינה היא עיר בירה קלאסית המציעה מבנים היסטוריים מרשימים ובעלי ארכיטקטורה יוצאת דופן, מוזיאונים חשובים ומעניינים, שילוב מרתק וייחודי בין עבר מפואר לחיים המודרניים, ובין ישן לחדש. כמו כן, וינה היא עירם של גדולי האמנים והמוזיקאים, ביניהם מוצארט ובטהובן, והעיר נחשבת למרכז היהדות המוביל והגדול ביותר באוסטריה.

תיירים דתיים מישראל מבקרים בוינה מדי שנה ונהנים משפע אטרקציות ואתרים תיירותיים מרשימים וחשובים, כדאי לדעת כי יש בוינה בתי כנסת קטנים וגדולים, מוזיאון יהודי חשוב שהוקם בשנת 1993, אנדרטה מעניינת לקורבנות השואה הממוקמת בחצר של המוזיאון היהודי, ושלל מוסדות יהודיים נוספים. כמו כן, ניתן למצוא מסעדות כשרות וברחבי העיר יש חנויות לממכר מזון כשר כמו שפע מרקט בהן ניתן לרכוש מגוון מוצרי מזון כשרים למהדרין.

אתרי חובה בוינה
לאחר שרכשתם טיסות אל על לוינה ובחרתם מלון מרכזי, כדאי לתכנן את החופשה בבירה האוסטרית. וינה מציעה רובע עתיק והיסטורי שהוכרז בשנת 2001 כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו. מבנים היסטוריים רבים השתמרו היטב ברובע העתיק, והאווירה במקום נעימה וייחודית.

במהלך החופשה שלכם בוינה כדאי לכם לבקר באתרי החובה כגון בית האופרה הלאומי של וינה, המוזיאון לתולדות האמנות בו תוכלו להביט מקרוב ביצירות נהדרות של אמנים מוכרים, ביניהם רובנס וברויגל. כמו כן, כדאי לבקר בבניין התיאטרון המרכז בעיר שהוקם בשנת 1888 ובו הוצגו בעבר גם מחזות פרי יצירתו של חוזה המדינה הרצל.

בנוסף, אין לפספס ביקור במוזיאון פרויד, המוזיאון שוכן בבית של אבי הפסיכואנליזה, שבילה את רוב שנותיו בוינה. מומלץ לבקר גם בבית העירייה הנמצא במבנה אבן עתיק ומרשים מסוף המאה ה-19, חזית המבנה עוצבה בסגנון גותי.

ארמון הופבורג נחשב לאחד מסמלי ההיכר של וינה, כדאי לבקר בארמון המפואר ששימש כמקום המגורים של קיסרי אוסטריה ושל שליטי האימפריה הרומית הקדושה. הארמון היפהפה שוכן במרכז העיר, יש בו כ-2,600 חדרים ואולמות מפוארים, וכיום ברחבי הארמון פועלים 3 מוזיאונים וגם הספרייה הלאומית של אוסטריה נמצאת במקום. כדאי לדעת כי בניית הארמון החלה כבר בתקופת שלטונו של לאופולד ה-6.

הקהילה היהודית בוינה
עדות לקיומה של קהילה יהודית בבירה האוסטרית קיימת מהמאה ה-12, בשנת 1204 נבנה בית הכנסת הראשון בעיר, עם הזמן הקהילה גדלה ויהודים מגרמניה ומארצות נוספות הגיעו לעיר. רבנים מחכמי אשכנז ייסדו בעיר בית מדרש שנחשב לאחד הגדולים והחשובים בעת ההיא, אך הפריחה הדתית של היהודים בעיר הסתיימה בשנת 1420 כאשר מלך גרמניה אלברכט ה-5 הורה לאסור את היהודים ולגרשם, לאחר שעשרות מהם הועלו על המוקד.
כיום, הקהילה היהודית בוינה משגשגת מחדש, תיירים מישראל יכולים לבקר במוסדות היהודיים ברחבי העיר, לאכול במסעדות הכשרות, יש גם בית חב"ד המציע פעילויות שונות, לרבות ארוחות ותפילות, וניתן להתפלל גם בבית הכנסת המרכזי – יש להציג דרכון בתוקף ולעבור תשאול כדי להיכנס למקום.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה