close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך פותחים סתימה בשירותים

מערכת שורשכו כסליו, תשעט04/12/2018

זה הזמן להבין כיצד אפשר לפתוח סתימה בשירותים, ולשם כך יש כמה שיטות שאתם חייבים להכיר

תגיות:
סתימה בשירותי היא אחד האירועים הכי מעצבנים שיכולים לקרות. אמנם ברוב המקרים הבעיה נפתרת מהר מאוד אך בחלק מהמקרים היא יכולה להיות הרבה יותר עיקשת ממה שנדמה לכם בהתחלה. זה הזמן להבין כיצד אפשר לפתוח סתימה בשירותים, ולשם כך יש כמה שיטות שאתם חייבים להכיר.

הפומפה הכי נוחה והכי קלה
השיטה הכי טובה - פתיחת סתימה באסלה היא הפומפה. את הפומפה כנראה גם לכם יש בשירותים ואם לא, זה הזמן ללכת לחנות ולקנות. הפומפה היא למעשה אביזר די קטן ובסיסי, מקל קטן שיש לו בקצה חלק מגומי דמוי חצי כדור. הפומפה למעשה יכולה ליצור לחץ אוויר כאשר לחץ האוויר הזה ידחוס את המוצקים שגרמו לסתימה. הפומפה נוחה מאוד והיא למעשה לא מצריכה שום הפעלה חשמלית. מדובר על אביזר זול מאוד שיכול להיות הפתרון הכי טוב שיש אפילו בסתימות יחסית קשות. עם זאת, לא תמיד היא מצליחה לפתור את הבעיה אבל גם אז יש עוד פתרונות.

אפשר להשתמש בחוטר
אם הפומפה לא עוזרת אתם יכולים להשתמש בחוטר. אולי המונח חוטר יהיה מוכר לכם בעיקר מהשירות הצבאי אך למעשה זהו שם כולל לחפץ ארוך שבעזרתו אפשר לנקות צינורות מסוימים. ממש כמו שאפשר לנקות עם החוטר קנה של נשק אפשר גם לפתוח עמו סתימות כאשר במצב זה יש להשתמש בחוטר גדול וארוך יותר. החוטר אמנם ארוך וקשיח אך הוא גמיש במדיה הנכונה. השימוש בו נעשה על ידי דחיפה חזקה עד אשר מגיעים אל המקום הסתום, כאשר תרגישו התנגדות לדחיפה. אז יש לנענע מעט את החוטר ולדחוף אותו בחוזקה קדימה ואחורה עד אשר הסתימה תיפתח.

שימוש בנוזלי כלים ומים חמים
אם החוטר לא עזר, מדובר כנראה בסתימה בעייתית מאוד. יכול גם להיות שהחוטר פשוט לא הגיע עד למקום הסתימה ולכן הוא לא היה יעיל. יחד עם זאת יש אפשרות שאין לכם בכלל חוטר אז השימוש בו לא יהיה על הפרק אפילו באופן תיאורטי, ולכן חשוב שתמיד יהיה לכם אחד כזה במחסן או אפילו בשירותים. גם אם אין לכם חוטר אפשר להשתמש בכל מיני חומרים שיפתחו את הסתימה כמו למשל נוזל כלים, שכבד יותר מהמים ולכן ידחוף את המוצקים שגרמו לסתימה. אפשר להשתמש גם במים רותחים שימיסו את המוצקים שגרמו לסתימה, כאשר שימוש זה פשוט קל אך לא תמיד עובד.

שימוש בחומר כימי ייעודי
אם לא עבד לכם הניסיון עם המים הרותחים או עם נוזל הניקוי אתם יכולים להשתמש בחומר כימי ייעודי. חומר זה מגיע בבקבוק והוא מסוכן מאוד ולכן יש לאחסן אותו במקום שיהיה רחוק מאוד מילדים קטנים. כמו כן חשוב מאוד לקנות אחד כזה בבית כי אם תיתקעו ביום שבת עם סתימה בשירותים, לא תוכלו ללכת לחנות ולקנות אותו. את החומרים הללו אפשר למצוא בעיקר בסופרים גדולים ולא בחנויות קטנות שנמצאות בשכונות מגורים. שימוש בחומר כימי כזה יהיה מהיר ופשוט לשימוש.

הזמנת אינסטלטור מקצועי
אם כל השיטות הללו לא עבדו, לא נשארה לכם ברירה אלא להתקשר לאינסטלטור. סביר להניח שאם אתם מתקשרים לאינסטלטור, או שמדובר בסתימה קשה מאוד, או שאין לכם את כל הכלים ולכן מלבד פומפה אין שום אפשרות לפתיחה. פתיחת סתימה בישראל עם אינסטלטור, ועוד כשמדובר בסתימה בשירותים, הוא מקרה נדיר יחסית אך כשאין ברירה אין לכם אפשרות אחרת. יחד עם זאת, מוטב לקרוא לאינסטלטור במידה והבעיה חוזרת על עצמה שוב ושוב כי אולי מדובר על משהו מסובך יותר.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה